Atombomber.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Studentereksamen i AT -2012
Advertisements

"Ting er ikke altid det, de synes at være."
De lokale aviser om situationen ved fronten i krigens sidste dage Hvor meget vidste folk? Hvad kunne de frygte? 10 overskrifter giver svaret Klik for at.
For at beskæftige sig med emnet, katastrofen i historiefaget
Børnearbejde lavet af 4. klasse og lærer Stine B
Vietnamkrigen
Imperialismens epoke Kolonialisering
TSUNAMI.
Japansk (religions-) historie - en ekstremt hurtig indføring (ved Jørn Borup)
Socialt udsattes adgang til sundhedsydelser Samarbejdskonference 2013 Faglig konsulent Nina Brünés.
NihonKoku (Landet, hvor Solen står op)
Irak.
Nu er vi ved DEL 3 Flere tegn og signaler et tegn (fx et symbol) kan godt bruges som et signal: fx kan dannebrog signalere at at vi nu er i Danmark og.
Afslut Frem >>
Lidt om ham Austin Performativer der virker…. Opgør med den klassiske forståelse af sproget: Klassisk: Udsagn kan være beskrivende eller erklærende Disse.
Finanskrisen.
Katastrofen – årsager og konsekvenser
Vt-9 kursus program 2. møde
Bødker, Kensing, Simonsen: Professionel IT-forundersøgelse. Kapitel 8
Regnskoven.
Våben og bomber Hvordan bomber virker Kernevåben Bombeflys historie
Et videnskabeligt forsøg
Kosovo Hvordan opstod Kosovo konflikten? Hvad består den af?
 Intro  Historien – starten på det hele  Formålet  Hjernerne bag  Bomben bruges  Verden synker – Internettet stiger  På nettet kan vi alt  Effekter.
Studieretningsprojekter
Krig og Terror.
1940 USA var ikke med i krigen. De var for langt væk fra den. De havde travlt med Depressionen efter 1. verdenskrig. De var derfor neutrale i starten af.
Rollespil om 2. verdenskrig
Krig og Terror Gruppe 4.
En krig – mange fronter, skyttegrave og nye våben
Innovation, faglighed og motivation Danmarks Læringsfestival 2015 Thomas Schausen.
Bundesrepublik Deutschland
Sygeplejersken Vi er modul 5 studerende og går på Via University College i Silkeborg. I vores klasse er vi 40 piger og 2 drenge.
Introduktion til Den Kolde Krig
Realisternes territorium – magt og konflikter.
Danmarks deltagelse i Irak-krigen. Saddam Hussein.
Klimaforandringer.
Adam Oehlenschläger ( ).
N iels Bohr blev født den 7. oktober Han voksede op og levede med sin familie i København. Bohr var igennem hele sit liv fascineret af fysik og videnskab,
N iels Bohr blev født den 7. oktober Han voksede op og levede med sin familie i København. Bohr var igennem hele sit liv fascineret af fysik og videnskab,
N iels Bohr blev født den 7. oktober Han voksede op og levede med sin familie i København. Bohr var igennem hele sit liv fascineret af fysik og videnskab,
Pikkamel J. Robert Oppenheimer.
‘Alt, hvad I har gjort mod en af disse mine mindste brødre, det har I gjort mod mig’ (Matt 25,40). Livets Ord April 2016.
Ondskabens former.
Anden Verdenskrig 9A 1914 Verden før 1. verdenskrig Versailles-traktaten.
Psykoedukation Indlagte patienter med dom til behandling eller anbringelse Session 6 – Kontaktpersonsfunktionen Undervisere:
Båd flygtninge. Hvem er bådflygtninge i vor tid? Der er mennesker fra mange steder, f.eks. hvor der har været borgerkrig eller krig. Der er også folk.
Af L.O.C feat. Barbara Moleko. TEKSTEN Lyd rim Låneord Bogstavrim Semantiske sammenhæng RIM.
En verdensøkonomi i opbrud?
Rygning.
Tilbedelsen af Jesus Kristus
Lavet af: Søren, Njord og August
Fordybelse i et projekt
Verden omkring os Verden i kold krig
Blodsukkermåling og Cellens opbygning
Teknologiens betydning for menneskers sundhed og levevilkår
Af Anders, Nithin, Andrea og Freja
Strålingsindvirkning på levende organismers levevilkår
Gaffeltruck konference Koldingfjord 22 August 2017
KOMMUNIKATIONSDESIGN
Henrik, Bertil og Cecilie
Margrethe Brun Hansen Konflikter mellem forældre og personale i dagtilbuddene: To måder at løse konflikter på.
Den kolde krig Af Johanne Leppänen.
KMA/LMS - logbog.
Tiden er kommet nær TEMA: Evangelisering / Dåb TITEL: Tiden er kommet nær - grib dagen. Carpe Diem TEKST: Mk.1:15-18 Formål: At gribe Guds afgørende øjeblikke.
PROBLEMFORMULERING | SYNOPSIS | METODEAFSNIT
SKRIVEDAG 5: Problemformulering
i og omkring Herlufmagle-hallerne
IKH Søskende som pårørende INSTITUT FOR KOMMUNIKATION OG HANDICAP
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Præsentationens transcript:

Atombomber

Problemformulering Anden verdenskrig blev afsluttet i 1945 og det lod USA i en fronts krig med Japan. Den 6. august 1945 kastet USA bomben ”Little Boy” over Hiroshima. Man har anslået at 80.000 mennesker døde af enten af eksplosionen og varmeudstrålingen eller fordi de blev udsat for de gammastråler fra eksplosionen. Hiroshima bomben var sin første af sin slags, det var den første atombombe nogen sinde brugt og sammen med sin bror ”Fat man” bomben, har de været de eneste atombomber der er blevet brugt i en militær situation. Det menneske tab der var i Hiroshima var en katastrofe, men tallet ville måske havet været større hvis krigen havde forsat, uden bombens brug.   På baggrund af dette, ønsker vi at undersøge vi at undersøge følgende: Hvordan fungerede ”Little Boy” bomben? Hvilke konsekvenser er der ved brugen af atombombe? Hvilke teoretiske forsøg kunne der laves?

Litteraturliste Video (hvordan en atombombe fungere) https://www.youtube.com/watch?v=-Nc0wCrkk00 https://www.youtube.com/watch?v=fIbACkLU-38 Tekst (Little Boy) https://da.wikipedia.org/wiki/Little_Boy (Kernevåben) http://denstoredanske.dk/Samfund,_jura_og_politik/Milit%C3%A6r/ABC- v%C3%A5ben/kernev%C3%A5ben