Delprøve i M2CAL2 efterår 2015

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
KAPITEL 2 Renterisiko.
Advertisements

KAPITEL 7 Kreditrisiko.
KAPITEL 3 Volatilitet, Beta og Tracking Error
Ventilation og indeklima
KAPITEL 10 Derivater.
KAPITEL 5 Delta Normal Value at Risk
dagsorden Metoder i samfundsfag – hvorfor?
Gode råd om ansøgning til MUDP 2017
Forældre-information
Statisk ubestemte konstruktioner. Robusthed
Trigonometri som værktøj for problemløsninger ved geometri og måling
Pengurusan Pembayaran Penyelidikan Research Management Centre
Hvilke sager ligger der på vejlederkonsulentens bord for tiden?
C4 C4 i Hillerød Erhverv Handel Turisme, kultur, sport Uddannelse
Amukurs.dk Power point 1: Online præsentation af amukurs.dk - Sådan gør du: Læs ”Værd at vide, når du skal give en online præsentation af amukurs.dk”
Mit liv - nu med DAT MIT LIV - nu med DAT.
Et liv med OCD Nicoline Møller.
Interaktion og usability
KAPITEL 13 Kapitalkrav.
Billeder (Side 6-8 i artiklen: 2. Repræsentation og manipulation af Data)
Almen statskundskab Politisk meningsdannelse v/ Peter Nedergaard
SOPU Sund – motion Kondition og kredsløb.
Vejledning Opdaterede faktorer til kapacitetsberegning - Oktober 2016
Analyse af miljøforhold
Omkostninger til tilsyn m.v. for statsautoriserede revisorer
Forhandlingsteknik Strategi og proces Kommunikation Psykologi
P4: Vejledning i læreruddannelsen
Tema 5: Relationer og kommunikation Psykoedukation til patienter med emotionel ustabil personlighedsforstyrrelse.
Modulet International Projektudvikling og –Ledelse
Landdistriktsudvikling i Haderslev Kommune
Kort om Hjerteforeningen
Søgeradius med Aabenraa som udgangspunkt
Søgeradius med Kerteminde som udgangspunkt
Min første søgning for 4 – 5 klasse
Hvor går de unge hen, når de går ud?
Luther – med liv og lyst Vejen Kirke
Aarhus: Program - dag 1 - d. 17. januar
Analysegruppe: Astrid, Bent, Carla, David, Else
806_Fader, Søn og Helligånd 1, S1
Det danske ejendomsmarked
FÆLLESSKAB, FREMDRIFT OG FORRETNING
Ea Thystrup & Louise Mikkelsen 3øa
Bevis for længdeformlen i rummet
Grundforskningscenteret “Glas & Tid”, Roskilde Universitet.
Fagligt samspil mellem matematik og samfundsfag
Lyd data (audio data) (Side 4-6 i artiklen: 2. Repræsentation og manipulation af Data)
Differentialregning Cecilie.
DK: Indledende: Jeg er jeres vært, og jeg har ansvaret for jer, mens I er her – og for, at I forlader bygningen igen, når vores møde er slut. I bedes derfor.
Koordinatsystemer og Kinematik
3d Billeddata (Side i artiklen: 2. Repræsentation og manipulation af Data)
August, Holm, Olsen, Tobias og Viktor
Vektorprodukt (Krydsprodukt)
Tilskud & Regnskab Kursus for nye efterskoleledere
Lokale lønforhandlinger
356 – Kender du den livsens kilde 1, S1
Teknisk service på hoteller, konference - og feriecentre
Hans nåde varer for evigt 1, S1
Residual plot.
Folkeskolens prøver i matematik
Polynomier Lars A. Clark.
יסודות מבני נתונים תרגול 9: שאלות חזרה.
دور بورصة فلسطين في النمو الاقتصادي دراسة قياسية
21. november 2018 Ulla Nørskov Philip & Martin Stabell
Hans Ole Lund Christiansen
Rullede deje.
KVANTEFilosofi Jan Faye Institut for Medier, Erkendelse og Formidling
Forløb med portfolioelementer
Skrivedag 2: At skrive analyserende
Redesign af antennetårn for test af antenner i DTU’s radiodøde rum, under integreret anvendelse af Creo Top-Down Design og Creo simulate Indlæg ved.
Hvad er naturvidenskab?
Præsentationens transcript:

Delprøve i M2CAL2 efterår 2015 Delprøve 27. oktober 2015 i kurset ”Calculus og indledende lineær algebra” Navn: ___________________________________________ Udleveret kl.: ___.___ Studienummer: _______________ Returneres senest kl.: ___.___ Returneret kl.: ___.___ Ved hvert spørgsmål sætter du kryds i firkanten, , ud for det svar, du mener er korrekt (højest et kryds pr. spørgsmål). A. Betragt matricerne P og Q til højre. Hvilket af de fire nedenstående udsagn er sandt? A. Man kan udregne produktet PQ B. Man kan udregne summen P + Q C. Man kan udregne differencen P – Q D. Man kan hverken udregne produktet, summen eller differencen B. Til højre er angivet en multiplikation af to matricer samt resultatmatricen. Hvilket tal skal der stå i den røde cirkel? A. -6 B. 0 C. 1 D. 4 Delprøve i M2CAL2 efterår 2015

Delprøve i M2CAL2 efterår 2015 Betragt matricerne herunder. Med henblik på matrixinvertering ønskes gennemført en indledende rækkeoperation på matricen H. Spørgsmål: (a) Kan man opnå matricen HA ved en ”lovlig” rækkeoperation på H? (b) Kan man opnå matricen HB ved en ”lovlig” rækkeoperation på H? A. Nej til både (a) og (b) B. Ja til (a), nej til (b) C. Nej til (a), ja til (b) D. Ja til både (a) og (b) D. NB! j betegner den imaginære enhed, a, b, c, d, r og  betegner reelle tal, og n er et heltal. Hvilket af følgende fire udsagn vedr. komplekse tal er korrekt? A. For c  0 og d  0 gælder der: B. Den komplekst konjugerede af 3j – 2 er 3j + 2 C. Der gælder: D. Der gælder: j6 = -1 E. A. B. C. D. Det komplekse tal kan omregnes til polær form, r (cos  + j sin  ), hvor r er et reelt tal,  er en vinkel i intervallet ]-180; 180 ] , og j er den imaginære enhed. Hvad bliver r og  ? F. Der er givet følgende to ligninger, der benævnes henholdsvis (a) og (b): (a) x = (4 – 2j)8 (b) x = (-3 – 8j)1/3 I begge disse ligninger er x den ubekendte (x er kompleks), og j er den imaginære enhed. Hvilket af følgende udsagn er korrekt? A. Ligning (a) har i alt 1 løsning, og ligning (b) har i alt 1 løsning. B. Ligning (a) har i alt 8 løsninger, og ligning (b) har i alt 1 løsning. C. Ligning (a) har i alt 1 løsning, og ligning (b) har i alt 3 løsninger. D. Ligning (a) har i alt 8 løsninger, og ligning (b) har i alt 3 løsninger. Delprøve i M2CAL2 efterår 2015

Delprøve i M2CAL2 efterår 2015 G. Betragt matricen til højre. Hvilket af udsagnene er falsk? A. Det er en ulige matrix B. Det er en kvadratisk matrix C. Det er en 3 3 matrix D. Det er en identitetsmatrix H. Hvilket af følgende fire udsagn er korrekt? A. Modulus for et kompleks tal er lig med minus modulus for tallets kompleks konjugerede B. Addition af komplekse tal kræver omskrivning til eksponentiel form. C. Der gælder: 4e7j – 2e3j = 2e4 D. Der gælder: (3 + j)(4 – 5j) = 17 – 11j NB! j betegner den imaginære enhed. I. Der er givet følgende matrix: . Hvilket af nedenstående udsagn er falsk? Matricen kan inverteres Matricen er en 2x2 - matrix. Diskriminanten er 4 Determinanten er 4 J. Der er givet to ligninger med to ubekendte x og y : Hvordan løses ligningssystemet på matrixform? Delprøve i M2CAL2 efterår 2015

Delprøve i M2CAL2 efterår 2015 K. Til højre er der afsat fire punkter, A, B, C og D, i den komplekse plan. Hvilket af disse svarer til ? ( j er den imaginære enhed). A B C D A. B. C. D. L. Der er givet følgende matrix: . Matricens egenværdier kan bestemmes ved at Løse ligningen mht. . Løse ligningen mht. X. Løse ligningen mht. . Bestemme den inverse af A. M. Der er givet følgende matrix: . Hvilket udsagn er falsk? Matricen har egenværdierne 2, 3 og 4 Matricen er kvadratisk Matricen har egenværdierne 2 og 3 Determinanten er 6 N. Hvilket af nedenstående udsagn er sandt? 𝑗 8 = 𝑗 −8 𝑗∙𝑗 5 = 𝑗 12 𝑗 7 =𝑗 𝑗 7 = 𝑗∙𝑗 15 Delprøve i M2CAL2 efterår 2015

Delprøve i M2CAL2 efterår 2015 O. A. 𝑥=5 𝑦=90° B. 𝑥=0 𝑦=−5 C. 𝑥=5 𝑦=0 D. 𝑥=3 𝑦=2 Det komplekse tal 𝑧=5∠−90° kan omregnes til rektangulær form 𝑧=𝑥+𝑗𝑦, hvor x og y er reelle tal og j er den imaginære enhed. Hvad bliver x og y ? Delprøve i M2CAL2 efterår 2015