Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
1
Analyse af miljøforhold
Kapitel 18 Analyse af miljøforhold
2
Virksomhedens interessegrupper:
Kap. 18: Analyse af miljøforhold Virksomhedens interessegrupper: Følgende interessegrupper kan især have interesse i virksomheder med et ”grønt” image: Kunderne Ejerne Ledelsen Långiverne De offentlige myndigheder Virksomhedens naboer
3
Officielle miljømærker:
Kap. 18: Analyse af miljøforhold Officielle miljømærker: EU-blomsten: 1992 Mærket gives til de varer der er mest miljøvenlige inden for en varegruppe. Det Nordiske Svane-mærke: 1989 52 produktgrupper Varerne er blandt de mest miljøvenlige indenfor sin varegruppe.
4
Kap. 18: Analyse af miljøforhold
Grønne regnskaber Indhold: Miljøpåvirkninger: Forbruget af råstoffer og halvfabrikata Energiforbruget Vandforbruget Mængden af affaldsstoffer Forklaringer Handlingsplaner
5
Kap. 18: Analyse af miljøforhold
Grønne regnskaber Kapitel 5 virksomheder skal udarbejde grønne regnskaber. Meget forurenende virksomheder Jernstøberi, asfaltfabrikker, slagterier, kemiske fabrikker Indsendes til Erhvervs- og selskabsstyrelsen Offentligt tilgængeligt. Andre virksomheder kan udarbejde grønne regnskaber
6
Kap. 18: Analyse af miljøforhold
Miljøanalyse: Miljøindikatorer Grafiske illustrationer Indekstal
7
Kap. 18: Analyse af miljøforhold
Miljøindikatorer:
8
Kap. 18: Analyse af miljøforhold
Grafisk illustrationer:
9
Kap. 18: Analyse af miljøforhold
Indekstal:
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.