Tema og apparatur i undervisningen

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Læringens fundamentale processer
Advertisements

Hvordan hænger det egentlig sammen?
Ekstremt vejr Extreme weather.
Noget at tale om…og tænke på
Fysik/Kemi i samspil og udvikling Vejle Peter Norrild
Naturgeografi Jordens og livets udvikling samt menneskets tilpasning set i et geologisk og aktuelt samfundsmæssigt perspektiv Altså handler geografi om.
KEA KOMPETENCE.
Handler om naturvidenskab
Klima.
Grønt flag grøn læreruddannelse
Projekt ”Videre efter hf”
Kilde: nwf Dette power point kan fint supplere læsningen af side i elevbogens kapitel 2: Fra miljøsynder til eftertragtet råstof Undervejs.
Vejret Datalogger og database. Forsøg i Natur/Teknik
Geografi C Vejr og Klima, time 3.
Tværfagligt undervisningsforløb
Ændringer i vejr og klima
Geografi BeskriveJorden. Geografi SamfundsfagFysikGeologiBiologiMatematikKemiHistorie.
Landbrug og fødevarer Vand Klima Global opvarmning Landbrug i DK og EU
Projekt under: ”Naturfag for alle”
Fordele og ulemper ved fossile og alternative energikilder
Med hovedet under armen
Har klimaet ændret sig?. Har klimaet ændret sig? Jordens temperatur er steget: Temperaturstigning fra slutningen af 1800-tallet til 2005: 0,75 °C Temperaturstigning.
1 Drivhuseffekten Lys kan opfattes som bølger
Energi 4 Klimaændringer Naturlige variationer Menneskets bidrag
Økologi.
Klimaændringer – kort version
Talentforløb i teknologi, teknikfag og it-fag
De naturvidenskabelige kompetencer og erhvervsudviklingen – et samspil v. Udviklingschef Søren Ring, Region Hovedstaden.
Regnskoven.
Klimaændringer og udledning af drivhusgasser
Hvorfor og hvordan ændrer klimaet sig?
Kapittel 9 Klima forandringer. Klimaet forandre sig  Drivhusgas forbruget stiger næsten i alle lande  I udviklningslandene stiger co2 udslippet især.
Vejen til en beslutning Tilbygning eller ny skole? Er det muligt at gøre gamle bygninger bæredygtige? Lokalisering i by eller på landet?
Kapitel 15 VÆKST OG/ELLER BÆREDYGTIG UDVIKLING ? – målkonflikt i den økonomiske politik?
Biologi B Overvejelser vedr. organisering og tværfaglighed/samspil
Jordens klimazoner Inddeles i fire zoner: Tropisk klima:
Hvad kan du gøre for bekæmpe dem? Klimaforandringerne EUROPEAN COMMISSION FEBRUARY 2009.
Klimaet og vandet 25. maj It could mean more flooding, more droughts, more extreme weather and a serious disruption of water supplies.
Regnskoven i Sydamerika
Erfaringer fra næsten 2 år med 2.w, NAG
1 Velkommen til HTX Fremtidens tekniske gymnasium.
Del 2 Grundlæggende klimastyring Klimastyringssystemer Styring af temperatur + opgave Styring af lys (gardiner og vækstlys) + opgave Styring optimal for.
Hvorfor skal naturfagene samarbejde? For elevernes skyld! Oslobåden, Peter Norrild
24. november 2009, Klimadebat, UNF. H.C. Ørsted Instituttet, Københavns Universitet. Jørgen S. Nørgård, Danmarks Tekniske Universitet 2800 Lyngby, Danmark.
Kulstofs kredsløb Globalt Lokalt Drivhuseffekt. Kulstofs kredsløb - principskitse.
Klimaændringer – af Otto Leholt – Jan 2007 Klimaændringer Naturlige og menneskeskabte Præsentationen kan ses på
Gastronomi & videnskab
Fællesfaglig naturfagsprøve på Øster Farimagsgades Skole
Naturlige og menneskeskabte
Mål og perspektiver for naturfagene
Velkommen til HTX Fremtidens tekniske gymnasium
Tropisk.
Noter til Klimatologi otto.
Regnskoven producerer medicin
Tropisk klima Jim, Milla, Liv, Marcus.F.
Noter til Klimatologi otto.
© Didaktikhåndbogen – teori og temaer
Global opvarmning Noter.
Program for dagen Gennemgang af mål. De næste dage. Hvad er miljø.
Intro til Geografi FHF af Otto Leholt Intro til Geografi FHF.
Klima under forandring
Jeopardy om verdensmålene
Global opvarmning – hvad rager det os ?.
Natur Ud i naturen Mystik Fare vild, sove ude i naturen
Noter til Klimatologi otto.
Gymnasier i Aalborg Kommune
Naturlige og menneskeskabte
Jeopardy om Verdensmålene
Biologi, geografi og kemi på HF
Intro til Geografi FHF af Otto Leholt Intro til Geografi FHF.
Præsentationens transcript:

Tema og apparatur i undervisningen Temaer Lobedanz HF Gymnasium Tema og apparatur i undervisningen Jørgen Lobedanz Tornbjerg Gymnasium jjjjjjjjj Tropebiologi regnskoven -et levende lab mennesker medicin vadehav sensor-forsøgskammer system JL

mennesker medicin tropisk vadehav Tropebiologi regnskoven -et levende lab mennesker medicin tropisk vadehav

Tropisk regnskov

Kronetaget lys vand temperatur Tornbjergs laboratorie regnskov jl

Tornbjergs laboratorie regnskov

Jorden ånder Undersøgelser-1 Tornbjergs laboratorie regnskov

Apparatur Undersøgelser sensor biokammer logger økoplatform Tornbjergs laboratorie regnskov

Grøntsager trækker vejret Undersøgelse-2 Tornbjergs laboratorie regnskov

Studietur til tropisk regnskov Tornbjerg Gymnasium Costa Rica jlobedanz

Tema og tværfag Klima global opvarmning bio-brændsel drivhuseffekt global opvarmning bio-brændsel plantebælter,livsformer bæredygtig teknologi