Trafikken i Valdemarsgade

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Sikker skoletrafik på Kirkebjerg Kåre Press-Kristensen De aktive cyklister i Vanløse
Advertisements

Ubetinget vigepligt Ubetinget vigepligt
Sådan cykler du mest sikkert til og fra vores skole:
Velkommen til Jeopardy: Trafiksikkerhed i Øjenhøjde
Trafikpolitik - Søgårdsskolen
1 Kokkedal V og NV Borgermøde 17. marts 2011 Status på plan- og anlægsarbejdet.
Fra bil-by …til gå-by Øhavets hovedstad.
Forside LANDVINDING VED SKOVSHOVED HAVN.
KØBENHAVNERNE ELSKER AT CYKLE % af københavnerne cykler på arbejde De fleste af os i alle slags vejr.
Cyklister i gågader Bjørn Weitemeyer
Skitur 2016 – fra den 19/2 – den 24/ KLUB UNG Roskilde Øst.
Region Syddanmark Udvalg for trafik om miljø Region Syddanmark 22. november 2007.
Forslag om påtænkt lukning af Tjørnelyskolen Dialogmøde med forældre på Tjørnelyskolen den 30. september 2015.
Forside med baggrundsbillede. Skriv titlen med Arial Regular. Skriv stort. Lad teksten forholde sig til baggrundsbilledet. Du kan vælge andre baggrunds-
1 MobilePay Online - ny betalingsmulighed til online butikker DIBS – 28. oktober 2015.
Trafikcafé for seniorer November 2014 Flere og flere ældre i kommunen En trafikcafe er sjovere end et tilskud til kørekursus Opfyldelse af Hørsholm Cykelby.
Århus Kommune Busprioritering – støttede projekter i Århus Trafik og Veje Rigmor Korsgaard Århus Kommunes ansøgninger om puljestøtte 1. runde – fem ansøgninger.
Navn på underviser 1.  Navn  Lidt om underviserens faglige baggrund  Beskrivelse og mål for kurset 2.
Status KMU Fra byrådsdrøftelse i Maj 2013.
Søllerød Skole Trafik Forum Trørødskolen skoledistrikt 6. juni 2006.
Udviklingen på arbejdsmarkedet og arbejdsmarkedsstrukturen på kort og længere sigt Torben M. Andersen Aarhus Universitet Beskæftigelsesregion Midtjylland,
MIDT- OG VESTSJÆLLANDS Ældre Adfærd i trafikken Midt- og Vestsjællands politi Færdselsafdelingen Vicepolitiinspektør Peter Stryhn Torsdag den 27. november.
Infrastrukturkommissionens seks fokusområder 1.Ringforbindelserne skal sluttes i Hovedstadsområdet på både vej og bane. 2.Der skal udarbejdes en samlet.
Vinterindsats Cykelkonferencen Man kan sagtens cykle om vinteren Vinteren er en god mulighed for at blive set og hørt Driftsniveau er A+ på Supercykelstierne.
BR10 Opgave Kapitel 2 bygnings regulerende bestemmelser Grundens størrelse Hvor stor skal en grund være til et fritliggende enfamiliehus ? Kommunalbestyrelsen.
Midtvejsevaluering af Cykelpuljen Lars Moustgaard og Zofia Anna Jagielska.
Skitur 2017 – fra den 20/2 – den 26/ KLUB UNG Roskilde Øst.
MTB spor i Tisvilde Hegn
Hvordan løser vi klimaproblemet
//Niveau 3-ledere Uge 50-5/Pakke 3 Lederpakke 3.
ET INNOVATIONSFORLØB OM MOBILITET
Valdemarsgades forlængelse
GTS årsmøde 2016 Lisa Nørrelykke Nissen
Motionscyklister vs bilister- konflikter på vejene
Typiske ulykkessituationer
Kryds og rundkørsler.
04. JANUAR 2017 Trafik- og Byplan for Algade og Stationsområdet i Vordingborg Den videre proces Plan og By / Peter Haugan Vergo.
OPSAMLING OG FORELØBIG EFFEKT AF CYKELPULJEN
Indhold Visualiseringer Trafiksikkerhed Støj og Støv Der henvises i øvrigt til strategisk miljøvurdering, Lokalplan samt beslutningssag inklusiv bilag.,
NYHEDSBREV Årgang 1, Nummer 2, oktober 2004 Invitation til Medlemsmøde
Statistik, bøder m.m..
Potentialemodel for kvantificering af effekterne af Aarhus Letbane
Briefing vedrørende indsatsen omkring det psykiske arbejdsmiljø
TrafficAPP Keep it simple Præsentation.
Køreteknik.
Statistik, bøder m.m..
Borgermøde.
Andre trafikanter.
Øveprøve – lille knallert
Placering, orientering og tegngivning
Hvad er vigtigt for dig? Onsdag den 6. juni stiller sundhedsprofessionelle dette spørgsmål til patienter, beboere, klienter, brugere og borgere Den.
Signalprogrammer VEJ-EU maj 2018.
Typiske ulykkessituationer
Hvad ved vi egentlig om trafik?
Knallertens udstyr.
Praksisnær praktikpladsformidling
Transportplanlægning og Ruteoptimering
Forebyggelse Station Syd
Færdselsundervisning
Vintertjeneste på stier i Svendborg Kommune
Kommunikere dårlige nyheder
Anbefaling af en strategi
Vintertjeneste i Københavns Kommune v. Torbjörn Häggquist
Program Fakta Forebyggelse 4 hovedpunkter Konsekvenser
Hovedformål: Sammenhæng
30 minutters oplæg, en times arbejdssession
Kollektiv trafik - frem i lyset
Hvor må jeg færdes? Adgangsmuligheder til Arresø
Kommende svæveflyveområder S1, S2 samt S3
Systemejer organisation
Præsentationens transcript:

Trafikken i Valdemarsgade 09. FEBRUAR 2017 Trafikanalyse Trafikken i Valdemarsgade Foredragsholder: Torben K. Danielsen – Trafik, Park og Havne Chef

Nuværende trafikstruktur

Valdemarsgade – Analyse Få uheld med bløde trafikanter 6 uheld siden 2011. Uheld med bløde trafikanter er primært sket i krydset mellem Valdemarsgade og Badstuegade Gode parkeringsmuligheder i bymidten Maksimal belægning på 51 % (hverdag kl. 11-12) Ca. 900 ledige pladser Nedlæggelse af parkering på Valdemarstorvet vil flytte ca. 65 parkanter Pres på pendlerparkering og Kirketorvet Snævert vejprofil Ikke plads til cykelsti Plads til delt sti, men medfører nedlæggelse af parkeringsmuligheder Markant trafikvækst på Valdemarsgade Trafikken stiger med 40 % i 2018 (6.960 ÅDT) Og yderligere 25 % i 2025 (8.720 ÅDT) Gennemkørende trafik stiger fra ca. 38 % til 42 %

Trafikmodel 2016

Trafikmodel 2018 ift. 2016

Trafikmodel 2025 ift. 2016

Trafikmodel 2025

Valdemarsgade - Løsningsforslag Bedre trafiksikkerhed Lavere hastighed Fartdæmpende foranstaltninger Gennemgående fortove ved sideveje Ændring af vigepligt i krydset mellem Valdemarsgade og Badstuegade Begrænse gennemkørende trafik Hastighedsbegrænsning Vejlukninger Forbedret trafikafvikling på omkringliggende veje

Løsningsforslag

Begrænse gennemkørende trafik Rundkørsel Sydlige ben lukkes Højresvingsbane Signaljusteringer Højresvingsbane Møllevej lukkes Hastighedsbegrænsning på 40 km/t Nedlæggelse af højresvingsshunt Fuglebakken lukkes

Algade – i dag Sivegade Gågade Fordele: Mindre omvejskørsel Bedre tilgængelighed til butikker Bedre adgang til parkering i gaden Ulemper: Mere trafik i Algade (dog ikke gennemkørende) Øget risiko for uheld (snævert vejprofil) Utrygt/generende for fodgængere Mindre areal til vareudstilling Gågade Mindre risiko for uheld Øget tryghed Roligere gademiljø Omvejskørsel Mere trafik andre steder besværligt at komme til kirken Butikker er mindre tilgængelige med bil P-pladser i baggårde bliver isoleret Kirketorvet bliver isoleret

Algade – udfordringer Beboerkørsel Kirketorvet Varelevering Cykler Parkeringsplads Handicapparkering

?