Den fælles prøve med *Center for Læring i Natur, Teknik og Sundhed.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
PPR og Samarbejdet om børn som mistrives
Advertisements

Vision Ganløse og Slagslunde Skole
Præsentation af materialer på personalemøde
Orientering fra Kræftens Bekæmpelse Karin Mejding
Historie 9. kl. uge 6 1.Intro 2.Sang 3.Samtale 4.Opgave 5.Opsamling Mål: At blive fanget af undervisningen mindst én gang!
BUDSKABER TIL FORÆLDRE:
Grønt Flag Grøn Læreruddannelse GFGL. 27/08/10 Det Grønne Flag er hejst på Zahle Ved en flaghejsningsceremoni fredag den 27. august overrakte Børne- og.
NTS-centeret Nationalt center for undervisning i natur, teknik og sundhed - Fordi interessen for og kvaliteten af undervisningen i natur, teknik og sundhed.
Hvordan bruger jeg First Class konferencerne ?
Skriv titel Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013
Notesbog Notesbogen er interaktiv.
Brug af progressionstræ i fagteam og netværk Martin K. Sillasen
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Aktiv brug af Søften Portalen
1 Naturfagene i skolen? UVM’s road show febr.-marts 2009 Peter Norrild.
Mundtlig prøve i engelsk og tysk.
Eksamens navn Dit navn. Oversigt  Spørgsmål nummer 1 Spørgsmål nummer 1  Spørgsmål nummer 2 Spørgsmål nummer 2  Spørgsmål nummer 3 Spørgsmål nummer.
Elevplaner 2009 Det reviderede fælles elevplanskoncept Fælles Mål 2009
Folkeskolereformen på vores skole
Præsentation af materialer på personalemøde
Vejlederens kommunikation
NETVÆRK Dit netværk er nyttigt, når du har brug for at få
Det vi skal på dette møde Tale om de nye input til principperne for skole-hjem samarbejde, som I, bestyrelse og elevråd fandt frem til for nogle uger siden.
Folkeskolereformen – Hvordan udnytter I mulighederne?
Katastrofen – årsager og konsekvenser
Individuel selvevaluering. Øvelse Hvad tror du ville være en udfordring for dig ved at gennemføre den individuelle selvevaluering? - diskuter gerne med.
Ny Fælles Naturfagsprøve
Udeskolekursus Tårnby Kommune, august 2011
Præsident Introduktion til arbejdet som klubpræsident Præsident1.
ER-diagrammer Hvad er det? Og hvad bruges det til?
Skriv titel Skriv årgang, fag og initaler Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Hvordan får man mest ud af Forældreintra
Usability – øvelse: Brugertest Arbejdet frem mod den endelige usability-rapport Forberedelser til brugertest Dagens øvelse.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Den individuelle evaluering.
Fælles undervisning frem mod fælles prøve
En tur på op og ned ad flodenDen fantastiske strandDisneyLand BadeværelseHuset vi skal bo iGolfbanenVærelsetPalmer.
Velkommen I bedes sætte jer i par ved siden af én I ikke kender i forvejen. Tak Marieke Brinck Efterskolernes Sundhedskonference den 14. maj
Introduktion til Sundhedscaféen. Hvorfor skal vi have fokus på sundhed.  Indlæring  Følelse af livsglæde  Overskud til at være noget for andre  For.
Astra* Nationalt center for læring i natur-, teknik- og sundhed Sprogbaseret læring i naturfag Astra* v/Anette Vestergaard Nielsen.
Astra* Nationalt center for læring i natur-, teknik- og sundhed Sprogbaseret læring i naturfag Del 2 Astra* v/Anette Vestergaard Nielsen.
@CRMUG Agenda  8:30 - 9:00 Registrering og kaffe  9:00 - 9:30 Bordet rundt – kort præsentation primært af nye  9:30 -10:30 Præsentation af DGIs CRM.
Hvorfor skal naturfagene samarbejde? For elevernes skyld! Oslobåden, Peter Norrild
Velkommen Som medlem er du medejer Co-op betyder samarbejde
Naturfagsprøven BS
Fællesfaglig naturfagsprøve på Øster Farimagsgades Skole
Ordbank på Islandsk og dansk – Venskaber (papir)
Mål og perspektiver for naturfagene
Festival og fællesfaglige fokusområder
Ordbank på Islandsk og dansk – Dyreliv og natur (sten)
Trivselsmålingens resultater på vores skole
Gruppearbejde 1 Formål:
Trivselsmålingens resultater
TEMA 5 Realisering: Tilpas idéen
Ordbank på Islandsk og dansk – Årstider/efterår (træ)
GUIDE TIL OPRETTELSE AF LINKS
Kjeld Resen Projektarbejde og PowerPoint
Del 2 - Synliggørelse af hvordan vi hver især bidrager til løsningen af kerneopgaven. Til proceslederen: Inden du gennemfører processen med medarbejderne,
Den gode tone Lse.
GUIDE TIL OPRETTELSE AF LINKS
Temadag om grundfag og de pædagogiske intentioner i eud-reformen
Sådan bruger du Shakespeak
Fortæl din makker hvad dine vigtigste arbejdsopgaver er.
Program: Introduktion til projektet Præsentation af opgaven
Den gode tone Lse.
Fra anledning til udvikling
Udrulningsperioden er slut Kommunikation om Aula begynder
Introduktionskursus på ungdomsuddannelserne
Obligatorisk Selvvalgt Opgave
LightAtomsBasic Introduktion: atomer og fotoner (fysik)
Tanja Louise Weis, Erhvervsstyrelsen
Præsentationens transcript:

Den fælles prøve med *Center for Læring i Natur, Teknik og Sundhed

Det har vi lovet... Inspiration til arbejdet med den fælles naturfagsprøve Introduktion til www.klogpaanaturfag.dk Eksempler på sitets indhold og forslag til, hvordan det kan bruges i skolens eller årgangens fagteam.

Indhold Kort præsentation Om at planlægge prøveforløbet præsentation fra Klog på Naturfag øvelse i grupper opsamling Hvem - hvad - hvor om Klog på Naturfag. Refleksionsøvelse og postkort

Præsentation Jesper Ingerslev jedi@katafonden.dk Elzebeth Wøhlk ebw@astra.dk Hvem er I?

Jeres egen tidslinje Det gør eleverne Prøven 1. april Det gør lærerteamet

Skriv postkort til dig selv Hvad vil du huske at spørge dig selv og dit team om? Vi sender postkortet 10/6. HUSK navn og skolens adresse.

Hvis du vil vide mere... Hjælp til prøven, det fællesfaglige, vejledning mm. Astra.dk om fælles prøve Eks. på elevproblemstillinger og arbejdsspørgsmål Prøvevejledning til den fælles prøve i bio-geo-f/k

Tak for nu! *Center for Læring i Natur, Teknik og Sundhed