Det gode liv De store spørgsmål.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvad er det, socialarbejdere gør?
Advertisements

Dydsetik I etisk forstand er dyd lig med viljen og evnen til at gøre det moralsk rigtige, det gode. Hos Aristoteles er dyd 'den gyldne middelvej' mellem.
Pædagoguddannelsen Professionsbachelor 3½ år Teori – praksis
Specialpædagogikkens udfordringer i praksisfeltet Hvordan skaber vi rum for en bæredygtig fremtid? Vingsted 4/ Brian Degn Mårtensson.
Kan man gøre andre mennesker lykkelige?
Hvordan kan undervisningen vitalisere / re-vitalisere de unges
Æstetik I 1682 flytter Louis XIV fra Paris til Versailles, og en kulturel offentlighed kan begynde at bryde frem. I den kulturelle offentlighed diskuterer.
Hvordan er jeg blevet til dén, jeg er?
AT opgaven 2013 Kampen for det gode liv.
Forelæsning 7: Metaetik og etik
Kærlig kommune – nej tak
Af Michael Højlund Larsen
© Instituttet for Fremtidsforskning - The Copenhagen Institute for Futures Studies Liv og Levende Teknologier - A S.T.E.P. to the Future Anne Skare Nielsen.
Globalisering og internationale forhold
Etiske overvejelser The Paralytic Jean-Baptiste Greuze 1763 (Eller: resultatet af god opdragelse!)
Etik, patenter og gener.
Lindegårdsskolens forældre samarbejde Forslag til Skolebestyrelsen den 11. oktober 2006 den 11. oktober 2006.
Pårørende på opvågningsafsnit. Et etisk dilemma?
Metoder til involvering af børn og unge ved anbringelser
FRONESIS Praktisk; etisk klogskab
Lederkonsulent, foredragsholder og forfatter.
Hvordan kan oldtidskundskab være innovativt? Muligheder i forhold til innovationsvinklen i AT.
Refleksioner og opsamling ift. i går
Naturalisme og Realisme Af Stine og Emilie 2b. Realisme 1870 og frem: Opstår pga. naturvidenskaben Det modsatte af idealisme Viser livets kompleksitet.
Innovation Camp uge 46 Innovation og entreprenørskab René Meyer Erhvervskonsulent, Norddjurs Kommune Cand. Mag. i Oplevelsesøkonomi, Aarhus Universitet.
Livsglæde gennem udvikling - Kierkegaard og ledelse
Ungebasen.
Kompasset rundt i etik – Et etisk landskab
Forældreinddragelse Støt dit barn til et liv uden tobak.
Mere liv i gamles hverdag Kan det lykkes i praksis?
Patientens svære kamp – patientinvolvering i praksis - TAK
Forudsætninger for en god samtale
Det Følsomme Menneske Af Mahmoud, Morten K, Stine og Susanne.
FDF s ambition FDF giver børn og unge et ståsted at møde verden fra.
Hvad er etik? Hvad er værdi? Er de gode sammen?
Et kort overblik over centrale perioder i den vestlige idehistorie
Ane Søndergaard Thomsen1 Hvorfor etik ? Den etiske fordring skal ses på baggrund af erkendelsen af, at i menneskers samvær med hinanden er den ene altid.
Sundhedspædagogisk tværfagligt samarbejde
Etikken halter bagefter Accelereret hastighed -antallet af teknologiske nyskabelser per tidsenhed vokser Ukendte konsekvenser Ingen erfaring at læne sig.
Søren Kierkegaard 2. Eksistentialisme.
Bioetiske overvejelser - GMO
Idoler og arketyper som argument Vi køber produktet, fordi det har symbolværdi Produktets værdier formidles via fortællingen og helten til forbrugeren.
‘Det gode liv’ Yngre Læge Dag Roskilde den 26. september 2015 Sundhedsfaglig chef, overlæge Preben Cramon.
Videregående kvalitativ metode Kursusgang 10 Etik og kvalitet i kvalitative metoder Blandede kvalitative metoder Forår 2016.
De etiske aspekter ved Red Bulls branding- strategi VED LOUISE JELLESMARK OG PERNILLE VILDSTED NIELSEN.
Projekt : ”Styrket samarbejde mellem borgeren, myndighed og udførende virksomheder ” Deltagere er Ledere og medarbejdere indenfor Handicap og Socialpsykiatriområdet.
Personer med psykiatrisk handicap er også en HR-udfordring Stig Langvad, formand 2. oktober 2008 Fastholdelse og integration af handicappede i virksomhederne.
2007 Projekt 4K Udsatte unge kunne vi have dem i afprøvning i Falck Falck Randers.
Albertslund Kommune Nordmarks Allé 2620 Albertslund T F Skole for alle - uddannelse,
Den gode børnesamtale -handler om mere end barnets ret til at blive hørt Det handler om hvordan barnet bliver hørt.
Ansvaret for arbejdsmiljøet Hvem har det og hvem tager det?
De syv fortællinger - hvad var det, vi ville, og hvad gjorde vi?
Kap Målgrupper Spørgsmål: Hvad er konsument-enheden? Svar: Alle der har teknisk og fysisk mulighed for at bruge produktet.
Det gode liv og den etiske fordring
Introduktion + Filosofi, etik og etiske problemstillinger
Islam Sarah og kristian.
FORDYBELSESDAG - RELIGION
Hvordan løser vi klimaknuden og hvad kan forbrugerne gøre?
De 6 kerneprocesser i ACT
Refleksionshjulet anno oktober 2012
Inspiration spørgsmål og Billeder
Liv og død i menneskets hænder
Forløbet: Unge – identitet, socialisering og sociale medier
Poul Jaszczak, Middelfart 14. april 2018
Ungdomsskolen 2021 MISSION
En stærk pædagogprofession i bevægelse BUPL’s nye professionsstrategi
Gladsaxestrategien omfatter også erhvervslivet
Runde 3 Kernefortælling
Mening og lykke Overfladisk lykke.
Ansvar og forandring frihed.
Præsentationens transcript:

Det gode liv De store spørgsmål

Det gode Forskellige værdier

Hvordan mener Immanuel Kant, Jeremy Bentham og Aristoteles man skal leve for at få et godt liv? Immanuel Kant (Pligtetikkens far) Jeremy Bentham (Konsekvensetikkens far) Aristoteles (Dydsetikkens far)

Hvordan mener en pligtetiker, konsekvensetiker og en dydsetiker man skal leve for at have et godt liv? Pligtetik Konsekvensetik Dydsetik

Kan vi, som unge mennesker i Danmark, bruge de forskellige etiske retninger? Vores holdning

Produkt https://www.youtube.com/watch?v=J8sRKQi3OU0