Programmering 1 Java/C#

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
GOD INFORMATIONSSØGNING for professionsbachelorer Faser i informationssøgeprocessen Strategi for løsning af informationsbehov Identificering af relevante.
Advertisements

HNX Årgang 2011/2012.  Optagelseskrav  Personlige krav  Hvor?  Forløb  Indhold  Muligheder.
Velkommen til matematikkonference 7/3-13
Web 2.0 Teoretisk viden.
Anvendelsesorienteret undervisning – Pædagogisk It
Undervisning med Storyjumper
Grundlæggende IT, niveau G
Caseeksamen – ny grundfagsbekendtgørelse PowerPoint til elever Casevirksomhed HTH
©Jenny Bohr – Til underviserne Denne kursusgang er planlagt som den første. Den skal bruges til introduktion og præsentation. Det er meningen.
Udvikling af informationskompetencer hos folkeskoleelever i 9. klasse
Præsentation af resultater fra Elevtrivselsundersøgelse Hvad stiller man op? Erfaringer fra år 1 på Fredericia Gymnasium – hvor langt er FG?
Gruppe - Hvidovre. Information og kommunikation Formålet er at fremme informationen og kommunikationen mellem de to institutioner og gøre børnene og de.
JobPAS – En gennemgang PAS-koncepter og Basiskurser v. Steen Hilling, psykolog
Videoredigering Hvorfor Udstyr Software Filming og Redigering Visning og Respons.
De store underviser de små ved hjælp af it.
Brug af tablets/mobiltelefon i undervisningen foråret 2014
LEARNING ENGLISH AT HRS 2KOK1041/42. WHY?  Verdenssprog  Globalisering  Engelsk talende kolleger  Mobilitet.
Informationsteknologi B-A, HHX, 2005,
Fagets Informations Teknologi Introduktion til Programmering i Java For Industri, Global Forretningsudvikling, samt fri studie aktivitet ved Bent Thomsen.
”Ny skriftlighed” Elevernes studieforberedende skrivekompetencer
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
Modul 5: Barn og parforhold FORÆLDRE- OG FØDSELSFORBEREDELSE.
TI-Nspire CAS Computer Algebra System
IT og praktik på Høje Kolstrup Skole Menu IT som en del af praktikken Hjemmesider Farvel og tak.
Praktik i 07 læreruddannelsen Niels Grønbæk Nielsen
GOD INFORMATIONSSØGNING for gymnasium og hf
AT9 - 2g April-maj 2007 Formalia 16 moduler 4 timers elevtid Der arbejdes individuelt, i par eller i grupper (max 4 medlemmer) Individuel fremlæggelse.
Overordnet anbefales: Der henvises i den enkelte opgave/opgavesættet til anvendt IT- værktøj. Hvis der veksles mellem flere i de enkelte opgaver, skal.
Inspirationsdag i Undervisningsministeriet Introduktion til webservice Thomas Ellegaard Freelanceprogrammør tilknyttet Rambøll Informatik
Problemorienteret projektarbejde
Tema 1: Introduktion samt stress og sårbarhed Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Biblioteket som læringscenter
God læring God undervisning
Hvad er Projekt X:IT? Projekt Børn, Unge & Rygning Kræftens Bekæmpelse.
Grundtræningsprogram 2. g
Delphi og C++ Builder C++ Builder. C++ Historie Sproget blev designet for AT&T af danskeren Bjarne Stoustrup En objektorienteret videreudvikling.
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
ASF-bekendtgørelsen ASF har to elementer: sproglig bevidsthed sproglig analysefær- dighed ASF- forløbet er: sammenhængende et samarbejde mellem dansk og.
Innovation Fredericia Gymnasium. De to spor:  Innovation i AT frem mod årsprøve i maj  Muligheder for innovation i studieretninger og afdækning.
Dagens program – ugens program
Systematisk problemløsning i kriminalitetsbekæmpende funktioner
6 ugers selvvalgt kursus for nyledige pædagoger Med forbehold for ændringer i kursusplanen!
PD – kursusgang 3 Introduktion til Java Script. Mål Viden om hvordan JavaScripts indlejres i HTML dokumenter Viden om programmering i JavaScript  Erklæring.
Spil Programmering Eksamens Præsentation [ Bil spil ] ( Adrian, Nicolai, Peter, Nicky )
Design Design afsnittets formål Design – indhold Kvalitetsmål Teknisk platform Arkitektur Struktur Klasser.
Dagens program Gennemgang af dagens/ugens program Oprettelse af blog
Indledende Programmering Uge 6 - Efterår 2006
Elevers Rolle I Inklusion ERIS workshop Afprøvning af metoderne: Aktiv på tværs/Lege- og Læringsmakkere 12. maj 2015 Workshopvært: Karsten Juul-Olsen,
Eksamen Praktisk prøve.
Udvidet hardware/software Datatekniker Valgfrit specialefag.
Call Center, adm kursus, indledning Indledning (registrering af kursister & præsentation) 10 min. Hjælpeværktøjer 5 min. System overblik 30 min. Administrator.
Tal i familien IT-projekt Brørup skole 2.B at eleverne får en bevidsthed om, at de via deres familie er en del af et fællesskab at de får kendskab.
Programmering I Java/C# Datatekniker Dit første projekt.
PHP Intro Webintegrator PHP. PHP Baggrund PHP er et server-side programmeringssprog anvendt til udvikling af dynamiske webapplikationer og websteder.
IT-Kravspecifikation Datatekniker H5 Introduktion.
Sådan programmerer du arduino via Atmel Studio Af Orla Utoft Sørensen Mercantec.
Modul 2.1 – Go’dag til Cura og Fælles Sprog III
Procesorienteret skrivning i Google drev og Classroom
De grundlæggende redskaber
1587 Server - Blandet miljø Datatekniker – Infra & Prog
1587 Server - Blandet miljø Datatekniker – Infra & Prog
De grundlæggende redskaber
Introduktion til virksomhedsdelen
IT undersøgelse på Breum Skole
Velkommen til Informatik - den nye dreng i klassen
Hvad har Matador Mix med Masterfile at gøre?
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i eget hjem
Unge & Rygning: Forældres rolle
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2018
Introduktion.
Præsentationens transcript:

Programmering 1 Java/C# 1587 Server - Blandet miljø Programmering 1 Java/C# Område / Specialefag nr. 6236 Datatekniker – Infra & Prog © Mercantec 2014

Valgt programmerings sprog 1587 Server - Blandet miljø (C) EUC MIDT 2007 Formålet med faget Overblik over Grundlæggende programmering Fagligt niveau Begynder Valgt programmerings sprog C# Vigtigt: At have det sjovt samtidigt :-) © Mercantec 2014 © Mercantec 2014 IP Tech2 - Intro & agenda 2

Intro til faget Programmering I (Java/C#): 1587 Server - Blandet miljø (C) EUC MIDT 2007 Fagligt indhold Intro til faget Programmering I (Java/C#): Fagets målpinde – hvad skal man ku’? Eleven kan ud fra en struktureret beskrivelse anvende et højniveauprogrammeringssprog, som eksempelvis Java eller C#, til at udarbejde mindre software-opgaver, og kan herunder anvende sprogets indbyggede moduler. Eleven kan anvende sprogets grundlæggende operatorer og kontrolstrukturer til udvikling af objektorienterede programmer, herunder erklæring af klasser (Classes), metoder m.m., Access kontrol til klassernes funktioner og data, samt parameteroverførsel til funktioner. Eleven kan anvende simpel nedarving. © Mercantec 2014 © Mercantec 2014 IP Tech2 - Intro & agenda 3

Intro til faget Programmering I (Java/C#) (fortsat): 1587 Server - Blandet miljø (C) EUC MIDT 2007 Fagligt indhold Intro til faget Programmering I (Java/C#) (fortsat): Hvilke ressourcer råder i over? www.orlaus.dk/mercantec www.nemprogrammering.dk – En række video tutorials http://bookboon.com/dk/c-cpp-csharp-ebooks – Gratis bøger om C# Google – som sædvanlig en uvurderlig kilde! © Mercantec 2014 © Mercantec 2014 IP Tech2 - Intro & agenda 4

Præsentation af underviser 1587 Server - Blandet miljø (C) EUC MIDT 2007 Hvem er vi Præsentation af underviser Navn Erfaring Præsentation af kursister Navn / virksomhed / område? Forventninger til ugen? Interesser? (Altså IT faglige…) © Mercantec 2014 © Mercantec 2014 IP Tech2 - Intro & agenda 5

Faget skal evalueres og hver elev skal have en standpunktskarakter 1587 Server - Blandet miljø (C) EUC MIDT 2007 Opgaver og evaluering Faget skal evalueres og hver elev skal have en standpunktskarakter I slutningen af forløbet laves en mini projekt opgave Der gives én karakter på 7-trinsskalaen Underviseren evaluerer på følgende 3 områder: Dine daglige indsats Din løsning på mini projektet © Mercantec 2014 © Mercantec 2014 IP Tech2 - Intro & agenda 6

Hver dag startes med gennemgang af opgaven fra dagen før. 1587 Server - Blandet miljø (C) EUC MIDT 2007 Arbejdsformer Hver dag startes med gennemgang af opgaven fra dagen før. Derefter en kort introduktion af nye elementer inden for emnet, og en ny opgave. Der efter arbejdes individuelt med dagens opgave. Det er en rigtig god ide at snakke sammen om opgaven, men vigtigt at alle sidder ved tasterne, og laver deres egen løsning. Husk at bruge internettet. © Mercantec 2014 © Mercantec 2014 IP Tech2 - Intro & agenda 7