Case eksempler Seksuelt bekymrende adfærd. Gruppearbejde Vurder og drøft de to cases ud fra Bekymringsbarometret ? Hvilke områder ville være relevante.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Leg og lektier Idéer til 2-4 piger Alder 4. klasse
Advertisements

At forholde sig professionelt Anne Skov
Mødepakke for øverste chef på virksomheden
Mette og Marias lille quiz om amning
En gennemsnitlig og fiktiv Jonathans dokumenterede forløb på Korsør ProduktionsHøjskole Jonathan starter mandag den 12. oktober på Korsør ProduktionsHøjskole,
Natur og science i børnehøjde.
Hvordan kan man arbejde målrettet med inklusion?
…ny Muhammed krise ??.
Sæt pennen på papiret Skriv de årsager til uro hos spædbarnet ved brystet, som falder jer ind…. Uro ved brystet s kan skyldes…
Dialogisk læsning Hvorfor og hvordan.
Informationsmøde tirsdag den 4. december 2012
Klik for næste billede eller vent 30 sek. Rando i skole!
Pronominer/Stedord (Fornöfn).
Spejdernes Loppemarked, August 2011
Børns udvikling Af Sasja og Caroline.
TEMA I SUNDHEDSFREMMENDE LIVSSTIL
Børn og sorg - og sprældøde døde
BØRNEMORDERN CHRISTIAN XENIA OG NEEL. Denne dias er sponsoreret af at Vi nægter at fortælle noget med mindre I bestikker os. I må helst ikke smække med.
Å.
Dialogisk læsning – Eksempler på spørgsmål
Formålet At rumme børn i vanskeligheder i klassen.
Den lille forskel - der gør så stor forskel Kære familie og venner Selvom I alle kender til Daniels diagnose, så ved vi at det kan være svært helt at forstå.
Chicken Af: Louise, Camilla og Johanna..
mine observationer Filmanalyse af OK Gloser til filmen
Livet som kristen - det koster -
Hypoplasi, manglende udvikling af brystvæv.
Af Pernille Mathiesen og Rikke Wiuff
Relationer – børn og voksne
Uge 7 Unge og seksualitet.
Mobning er: Man bliver mobbet, når andre børn bliver ved med at drille en, og man synes, det ikke er sjovt.
Circle of change Benægtelse Reaktion Accept Handling
Historien begynder for lang tid siden, da en mand straffer sin 5 årige datter, fordi hun har tabt en værdifuld genstand. Dengang havde de ikke mange penge.
Aktiviteter tiltrækker Relationer fastholder
På Filstedvejens Skole er vi klar over, at mobning forekommer og vil forekomme, men vi vil med dette sikre os ansvar, viden og engagement i arbejdet mod.
Trivsel og værdier - i skoletasken
Det nationale ICS og DUBU superbrugerseminar 13
KREDSEN I CENTRUM Ambitioner. HØJE OG SYNLIGE AMBITIONER Hvad er godt FDF hos os? FDF skal være sjovt – både for børn og voksne Ambitioner tager ofte.
Undervisning i håndhygiejne - for personaler i børnehaver
Anne Mette Rosendahl Rasmussen
OPDAG bibliotekerne i Odense - grydeklare tilbud til skolerne.
En dag da Leo var på til skole, så han to drenge som lige havde malede med graffiti. Det synes Leo er sejt, De to drenge gå forbi Leo og går mod skolen.
NYE BØRN I BØRNEHAVEN.
Skoletoiletter og børneinkontinens
Grønne områder og aktiviteter
Hvad kan vi gøre for at hjælpe søskende??
MIT NYE VUGGESTUELIV.
At være søskende… At være søskende i en familie med et anderledes, sygt eller handicappet barn. At være søskende til et barn med AD/HD.
Omsorg for børn og unge, der har en hjerneskadet mor eller far
Kære forældre i de nye 0.-klasser! Velkommen til skolen til jer og jeres børn. Velkommen til en snak om samarbejde.
KICKSTART DET GODE SAMARBEJDE
Mimi Strange, Direktør, Januscentret, Klinisk børnepsykolog, specialist i psykoterapi og supervision Signe Rakel Hein Klinisk børnepsykolog.
Foredrag, Daginstitution Gedved, d ’ Hvem er jeg?’ John Aasted Halse  Cand.pæd. & psych. autoriseret psykolog  Privatpraktiserende psykolog.
GODT I GANG MED TEGN PÅ LÆRING At evaluere læring.
Morgendagens Børne- og Ungeliv ELEVER Resultater af spørgeskemaundersøgelsen 2016 Published by Birgitte Færregaard Larsen April at 11:34 Powered.
GODT I GANG MED TEGN PÅ LÆRING At sætte ord på læring.
Hvordan vi beskytter vores børn. ADHD – Ukoncentreret – Impulsiv – Hyperaktiv  ADD – Ukoncentreret – Distræt – Inaktiv.
Eksempel på en case: Casper er en dreng på 14 år, som gennem de sidste 4-6 måneder har haft vanskeligt ved at komme i skole. Der beskrives mavesmerter,
Børn og seksualitet Fuglevængets børnehus Børn skal udvikle deres seksualitet på en naturlig og sund måde gennem deres nysgerrighed Det er vigtigt, at.
1 PV3: P0-erfaringsopsamling og P0-procesanalyse Kursusholder: Mette Mosgaard.
Koordinator på børneområdet Henvendelse til handi- caprådgiver på baggrund af bekymring 2 2 Øvrige afdelinger/ forvaltninger el. eksterne samarbejds- partnere.
Velkommen tilbage modige opdagelsesrejsende! Troværdige observationer fra xx modige opdagelsesrejsende ved hjemkomsten fra fem dage på [arbejdspladsens.
Drives af LOKK (landsorganisationen af kvindekrisecentre) Rådgivning for unge, fagfolk og forældre – alle kan være anonyme Oplæg og undervisning Hotline.
Der var engang en lille vikinglandsby, hvor den gamle viking Jacob Von Riizz boede. Han var den bedste og den stærkeste viking af alle i landsbyen.
Læring gennem registrering og indberetning
Sundhedssamtale med ‘skoleforsømmere’
Så tag mit hjerte i dine hænder,
Stråle-Simon og jagten på de sure kræftceller
Morale og dannelse i uddannelse
Den daglige vejledning
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Præsentationens transcript:

Case eksempler Seksuelt bekymrende adfærd

Gruppearbejde Vurder og drøft de to cases ud fra Bekymringsbarometret ? Hvilke områder ville være relevante at vide mere om, hvis vi skal kunne tage stilling til om flg. cases kan beskrives som del af børns sunde og almindelig seksualitet eller er bekymrende – og dermed bør være genstand for en nærmere undersøgelse ? Drøft i gruppen, hvad der er behov for at gøre, for at håndtere situationen Reflektioner i forhold til evt. yderligere undersøgelse og intervention Hvilke dilemmaer kunne opstå ved undersøgelse eller intervention i de to caseeksempler.

Jacob på 8 år er i pleje hos en familie på yderligere 3 personer. Mor Hanne, Far Per samt Niklas på 6 år. Hanne har opdaget at Jacob og Niklas sammen har været inde på toilettet med låst dør. Hun bliver meget bekymret i den konkrete situation og reagerer ved at banke hårdt på døren og sige, at drengene skal komme ud. Da de kommer ud, udspørger hun dem, hvad de har lavet. De virker begge skamfulde og vil først ikke sige noget. Efter at Hanne presser drengene lidt, begynder Niklas at græde og fortæller, at de har rørt ved hinandens tissemænd. Niklas fortæller endvidere, at det var Jacobs idé, og at Niklas selv slet ikke synes det var sjovt. Case 1

Pernille, Sofia og Johannes er alle 7 år. De går i samme klasse (1.B) og leger tit sammen inde i legehuset ude på legepladsen i SFO-tid. Sofias far kommer en dag meget oprørt ned i børnehaven lige før lukketid. Sofias mor har efter at have hentet Sofia tidligere på dagen opdaget, at Sofia havde sine underbukser på vrangen, hvilket hun ikke har forbundet med yderligere indtil Sofia begyndte at klage over svie, når hun skulle tisse. Sofias mor opdager, at Sofia har rifter omkring endetarmsåbningen. Og da hun udspørger Sofia om, hvor hun har disse rifter fra, forklarer Sofia, at hende, Pernille og Johannes har leget læge og brugt en pind som termometer på hinanden. Case 2