Casper Hald 22. september 2016 Direktør, BLOCKBUSTER Effektive strategier mod piratkopiering på internettet DI Digital & RettighedsAlliancen VI SKAL HAVE.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Kombinatorik, sandsynlighed og statistik
Advertisements

En styrket indsats mod piratkopiering Økonomi- og erhvervsminister Bendt Bendtsen Industriens Hus den 14. marts 2008.
It-branchen – en faktor i fremtidens vækst
PengeSpillet.
Mette Andersen SDE Ansættelse af elev. Mette Andersen SDE
Danmarks Statistiks eIndkomst Register (eIR)
Tekst starter uden punktopstilling For at få punkt- opstilling på teksten (flere niveauer findes), brug forøg listeniveau For at få venstrestillet tekst.
Køb af andelsbolig - hvorfor man altid skal tænke sig om, når man køber bolig – også når der er tale om en andelsbolig!
Indeks 90 Indeks 88 Indeks 90 Indeks 87 VOD estimat (Wilke analyse) Indeks 90 Indeks 87 Hvis vi medregner værdien af VOD markedet, befinder vi os faktisk.
Film-film-film BusterLommefilmSFK-filmfestival. Et samarbejdsprojekt  Buster  Børnefilmfestival i uge 37 – en film i Reprisen, en film i Birkerød Bio.
TV TIL HELE FAMILIEN MED FAMILY MIX
Trådløst net. Trådløst netværk i hele huset • Det nytter ikke at købe internetudbyderens hurtigste forbindelse, hvis den trådløse netværksrouter er.
Tabel 1: Antal arbejdssteder i Region Aalborg
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Digital Business Development Kvartalsmøde 9. februar.
Elevernes digitale dannelse
FØDEVAREANPRISNINGER
Nemt på nettet at understøtte og øge borgernes brug af NemID og digitale selvbetjeningsløsninger med udgangspunkt i den fælles offentlige digitaliseringsstrategi.
Befolkningens it-parathed Kilde: Danmarks Statistik De 16 til 89-åriges internetbrug. Har aldrig prøvet og vil ikke kunne Har sjældent.
Udvikling i landet bag motorvejen Workshop 3: Vilkårene for erhvervsudvikling i udkantsområderne Direktør Lars Enevold Pedersen.
2014 MobilePeople All Rights Reserved Digital selvbetjening - der giver glade brugere MobilePeople MP Telebetaling & MP Mobilbetaling En nem løsning til.
Fairtrade Business Brunch 2010 Dansk Erhverv. Ansvarlighed – hvorfor er det interessant for virksomheder? Attraktivt for medarbejdere 90% Bedre omdømme.
Carat case competition
Digitalt Landsmøde, Vejle 4. oktober 2012 Hvordan hjælper vi borgerne med digital kommunikation? -Ann Sophie Storm, Faglig koordinator,
Anna Maria Kossowska, Nina Smith, Valdemar Smith, Mette Verner Til gavn for bundlinien? Forbedrer kvinder i topledelse og bestyrelse danske virksomheders.
Udvikling i GODS Transporten Sammenfatningsrapport maj 2010.
Patienters oplevelser på færøske sygehuse 2010 Spørgeskemaundersøgelse blandt 886 indlagte patienter Enheden for Brugerundersøgelser på vegne af det færøske.
SU til bachelor Du er indskrevet på din bacheloruddannelse indtil du har fået din sidste karakter. Sidste karakter kommer i august, derfor er du indskrevet.
Informationssamfundet Dansk Statistisk Forening 30. maj 2005.
Ny regering, nye tider – dag 1
Fællesoffentlig kampagne for offentlig digital selvbetjening 2013 Fokus og mål: Informere om overgangen til obligatorisk digital kommunikation - med.
Initiativer og indsatser i Region Syddanmark IRF forårsmøde, den maj 2009 Palle Mark Christensen, praktiserende læge og klinisk farmakolog, ph.d.
Forbrugernes Needs Selv at kunne sammensætte sine tv-pakker Selv at kunne sammensætte sine tv-pakker At kunne betale efter behov (dvs. Man ikke skal betale.
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
Virksomhedernes vurderinger af AMU- udbuddet - Status i 2011 og udviklingen siden 2007 Oplæg for VEU-Rådet onsdag den 22. juni 2011 ved områdechef Tue.
AARHUS UNIVERSITET BUSINESS AND SOCIAL SCIENCES INSTITUT FOR ØKONOMI 15. MAJ 2014 UDFORDRINGER FOR ARBEJDSMARKEDSPOLITIKKEN 15. MAJ 2014 UDFORDRINGER FOR.
Reklametryksagens betydning for de danske forbrugere.
Formål: Evaluere sæsonen 2013 på godt og ondt, så når vi mødes til bredde- konferencen primo 2014, ser vi kun fremad og skaber i fællesskab endnu bedre.
UU 10. maj Program Årets ansøgningsrunde Årets udfordringer Kommende initiativer.
Danmark er mere afhængig af omverden end omverden er af Danmark Energiens Topmøde 2014 Charlotte Søndergren Dansk Energi.
Webkamera Baseret på google maps - fint til test Udviklingsprojekt - der udvikles live Kilde kan kopieres ind i andre applikationer Målet er ikke Internettet,
Danske mænds og kvinders brug af orlov Om barrierer for mænds brug af forældreorlov. Bente Marianne Olsen.
Elevprognose jf. Danmarks Statistik Hvis efterskolen udgør samme andel som i 2013: 2013: elever 2025: elever (årgang -6,5%) 2030:
Fokus i beskæftigelsespolitikken  Aktivlinie (særlig i krise tid)  Indsats og rettidighed  Målretning  HIG  Aktivering på virksomheder  Udfordringer.
Natur- og Miljøklagenævnet. Nævnet er den centrale klageinstans på hele natur-, plan- og miljøområdet. Vi har til opgave at tage hensyn til borgernes.
J.nr. Virksomhedslister og digital kontakt til virksomhederne Oplæg til Beskæftigelsesregion Hovedstaden og Sjællands uddannelsesdage d. 10. og 13. januar.
Adventure Works Tilbud Charlotte Madsen Senior Vicedirektør, Worldwide Sales 24. marts.
OBS: E2012 programmet fra 2009 til juni Herefter revideres mål og indsatsområder på baggrund af den fælleskommunale og fællesoffentlige digitaliseringsstrategi.
BIOGRAFBILLETTER Af: Julie og Mathilde. BILLETTER I 2008 Statistikken er højest i ferierne Uge 1 juleferie Uge 6 vinterferie Uge 11, Tempelriddernes skat.
”Et kærligt puf” Jakob Willer
Ansættelsesk-ontrakt og løn
ViasatOverblik Nye kunde Eksisterende kunde
Jupiter temadag den 30. maj 2007
32. Styring af kapacitet og andre knappe resurser
Visiteret tid til hjemmeplejen samt private leverandører
Frankrigs Europapolitik under Hollande – holder den fransk-tyske akse?
Energierhvervsanalyse
Hvordan møder praksis de nye lærere?
DOKUMENTARFILM dialogmøde
Ændring i danskernes medieforbrug
Den nye biograf i Randers fra start til slut
Årsplan skolesundhedsplejen 2015,
Energierhvervsanalyse
Efterskoleforeningen
BRANCHEFÆLLESSKABET FOR VIDENRÅDGIVERE
”Et kærligt puf” Jakob Willer
Visiteret tid til hjemmeplejen samt private leverandører
Positive sider som far 1:____________________________ 2:____________________________ 3:____________________________ 4:____________________________ 5:____________________________.
Status fra PR gruppen + status fra Lyø
Lige adgang til lejligheder og sæsoner for alle
Præsentationens transcript:

Casper Hald 22. september 2016 Direktør, BLOCKBUSTER Effektive strategier mod piratkopiering på internettet DI Digital & RettighedsAlliancen VI SKAL HAVE NYERE VARER PÅ HYLDERNE

4 Det største filmkatalog (over film) Både leje (TVOD) og køb (EST) De nyeste premierefilm (3-4 md. efter biografpremiere) Eksklusivt indhold Komplette serier med de nyeste sæsoner + + Den største tilgængelighed BLOCKBUSTER er for alle - og man betaler kun for det man ser!

Danmark: 14. juni – 12. august ‘ ulovlige visninger

INDSPILNINGSKURVE Spillefilms biografbilletsalg 2015 Kilde: Danmarks statistik, tabel ”Bio6”, *Den samlede kategori ”Alle film” indeholder også danske film

INDSPILNINGSKURVE Spillefilms biografbilletsalg 2015 Kilde: Danmarks statistik, tabel ”Bio6”, *Den samlede kategori ”Alle film” indeholder også danske film Alm. film tilgængelig på VOD efter 4 mdr. Film frigives alt for sent til VOD Forbrugere vil have nye film tilgængeligt hurtigere.

INDSPILNINGSKURVE Spillefilms biografbilletsalg 2015 Kilde: Danmarks statistik, tabel ”Bio6”, *Den samlede kategori ”Alle film” indeholder også danske film Uplift film tilgængelig på VOD efter 3 mdr. Alm. film tilgængelig på VOD efter 4 mdr. Film frigives alt for sent til VOD Forbrugere vil have nye film tilgængeligt hurtigere.

I gennemsnit ligger 90% af alle spillefilms billetsalg i de første 6 uger – 42 dage - efter biografpremieren. Dette gør sig gældende for både ”Alle premierefilm”* samlet set, men også for danske film i gennemsnit. INDSPILNINGSKURVE Spillefilms biografbilletsalg 2015 Kilde: Danmarks statistik, tabel ”Bio6”, *Den samlede kategori ”Alle film” indeholder også danske film Uplift film tilgængelig på VOD efter 3 mdr. Alm. film tilgængelig på VOD efter 4 mdr.

En effektiv strategi mod pirateri, og optimering af omsætning og marketing for alle parter, vil være et 10 ugers vindue som standard, dog med fleksibilitet til enten at forlænge eller forkorte til f.eks. 2 uger. Ingen kommunikation om VOD- lanceringsdato i biografvinduet. INDSPILNINGSKURVE Spillefilms biografbilletsalg 2015 Kilde: Danmarks statistik, tabel ”Bio6”, *Den samlede kategori ”Alle film” indeholder også danske film Uplift film tilgængelig på VOD efter 3 mdr. Alm. film tilgængelig på VOD efter 4 mdr. 2 uger 10 uger

Case #1: SORGENFRI Eksklusiv Blockbuster film 2 uger efter biografpremiere Gode anmeldelser og presseomtale af nyt kreativt initiativ Nr. 1 film hos Blockbuster i 3 uger Over transaktioner 11

Case #2: BLOOD FATHER Første amerikanske VOD release 2 uger efter biografpremiere Gode anmeldelser og positiv modtagelse fra forbrugerne Nr. 1 film hos Blockbuster netop nu Filmselskabet bag melder om overordentligt positive tal samlet set. Hos Blockbuster 400% flere transaktioner den første uge i fht. Sorgenfri.

Case #2: BLOOD FATHER

Sessionsbaseret vandmærketeknologi afslører forbrugere der uploader

Danmark: 6. maj – 12. august ulovlige visninger

Det kan konstateres at i 2015 var 84 % af de danske biografpremierefilm forsat tilgængelige i mindst én biograf 10 uger efter premieren. For spillefilm samlet set, var tilsvarende andel 61%. Denne andel siger dog ikke nogen om antal sale filmene er til rådighed. TILGÆNGELIGHED ANDEL AF PREMIEREFILM FORTSAT I MARKEDET 10 UGER EFTER PREMIEREN KILDE: DANMARKS STATISTIK, statistikbanken.dk/BIO1, SPILLEFILM I DE DANSKE BIOGRAFER