J.nr. Virksomhedslister og digital kontakt til virksomhederne Oplæg til Beskæftigelsesregion Hovedstaden og Sjællands uddannelsesdage d. 10. og 13. januar 2012.
Output virksomhedslister permissions til: - kampagne s - jobcenter nyhedsbrev
Kampagne s - opdelt i 6 klynger Fastholder opmærksomheden på kampagnens budskaber og muligheder. Udsendes 3 gange: Profilering af unge Nye cases og historier Synergi til kampagnesite, facebook og events: - Fakta-ark - Konkurrence - Virksomhedspris - Film, bus mv. Send ungeprofiler, gode historier og resultater af kampagnen til:
Fra kampagne til Jobcenter Nyhedsbrev
Jobcenter Nyhedsbrev Mulighed for promovering af: Ny lovgivning Nye ordninger Nye projekter Undersøgelser / evalueringer Kurser og arrangementer Gode eksempler Jobcentrets konsulenter og nøglepersoner Og meget mere… Styrker jobcentrets image/service og kan løfte mange af jobcentrets informationsopgaver. Effektiviserer kommunikationen med virksomhederne.
Eksempler
Systemet bag (teknik og muligheder) 1. Vælg skabelon (fx invitation, nyhedsbrev, opsamling etc.)
2. Indsæt tekst og billeder
3. Vælg modtagere og send en til samtlige med et klik! Mulighed for opdeling / målretning på brancher, antal ansatte mv.
4. Følg nyhedsbrevet og få ”live” statistik Hvor mange og hvem åbner? Og hvad klikker de på?
Tænk langsigtet… Brug kampagnen, listerne og marketing systemet som afsæt til styrke jeres digitale kontakt med virksomhederne. Januar – marts: Produktion og udsendelse af tre kampagne s (husk at hjælpe os med at gøre dem nærværende). Send jeres input til Ultimo april: Virksomhedsliste og log-ind til marketing-system fremsendes til kampagneansvarlige. Der medsendes brugervejledning.
Start i dag! Styrk kontakten med jeres lokale virksomheder Form jeres egen strategi Hvordan kan I udnytte systemet til at styrke kontakten med jeres lokale virksomheder? Hvad er virksomhedernes forventninger (få input fra dagens oplæg) brug møderne til at høre, hvad de mangler info om? Har I en oplagt tovholder / redaktør? Indhent selv permissions fra virksomheder, der ikke er på kampagnelisterne (listerne indeholder kun private virksomheder med mere end 3 ansatte) Konkret hjælp til opstart, produktion og forankring Undervisning (i brug af system og effektiv marketing) – under udvikling Abonnement på produktion af fx 4-6 s / nyhedsbreve pr. år.