Projekter i Aalborg 2015: Studie af Arkitektur og Design studerendes projektarbejde over 34 dage=209timers video Studie af Arkitektur og Design studerendes.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Overdrevet – et naturrum i byen
Advertisements

Photo story. Velkommen til denne lille manual omkring Photo Story 1.Du kan vælge at se hele filmen og detaljeret se hvordan du bedst kommer i gang med.
[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
VUE - årsmøde Vejledning i Fællesskaber
Funktionelle perspektiver på mediebrug
Scientific Investigation
Arkitektur - data.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
- MED BUD PÅ NYE ARBEJDSFORMER INDENFOR ÆSTETIK, MEDIE- OG KOMMUNIKATIONSPÆDAGOGIK I DET SENMODERNE - ANNE AGGER, VIBEKE NØRGAARD RØNSBO OG RASMUS FINK.
Nyt dias Power point er bygget op af dias, du tilføjer dias ved at trykke på nyt dias på startsiden.
Hvordan sikre du dig viden på det rigtige tidspunkt
Velkommen til 10. klasse Center Nord 2014/2015. Præsentation Årets gang En dag på center Nord Fælles rammer i centeret Kontaktlærer / forældresamarbejde.
SummIT05 Udfordringer i Arkitektur for Pervasive Computing Klaus Marius Hansen Aarhus Universitet.
Kombination af GPS og Computer Vision for sikker udendørs robot navigation Hans Jørgen Andersen Computer Vision og Medieteknologi laboratoriet Aalborg.
Aarhus School of Business. Trends i Europa 2010 – 2020 i universitetsverdenen Europa 2020 strategien (EU Commissionen 2010) Mål: Europa skal være verdensleder.
XP processen problemer og løsninger Problem Svært at få lavet ordentlige rammer for projektet. (Holde den indre kodeabe i skak)‏ Løsning Den første dag.
Uddannelse: pædagog Faglig interesse: Mobile medier I hverdagslivet – konsekvenser Ting jeg er nødt til at forholde mig til udover studiet: Familie med.
Psykologi, Human Factors og HCI
Eksperimentel metode John Paulin Hansen ITC, Usability F2003.
Om at tage gode billeder
Organisering af uddannelsesforløb Jens Bennedsen projektleder It-vest – samarbejdende universiteter.
GPS. Hvad er GPS? ➔ Global Position System ➔ Består af 27 satelitter ➔ Atom ur med milliarddel sekunds nøjagtighed ➔ Kræver 4 satelitter for godt signal.
Serviceinnovation & Oplevelsesdesign Matchmakinggruppe 17. feb Agenda Indledning Diskussion 1. virksomhedsprojekterne 2. Metoder 3. Ledelsen som.
Hvorfor netværk? Det er en udfordring for ledelsen at: -kunne give fagspecifikke råd -samle alle god erfaringer og give dem videre -Formidle alle aktiviteter.
IT i fagteamet Sofielundskolen 5. December 2013 December 2013 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen Holbæk - UCSJ 1.
At tale om sexualitet.
Context- og flow-diagrammer (databaser, del 3)
P0 erfaringsopsamling Program 8.15: Introduktion
Det udvidet læringsrum En tentitativ beskrivelse af situeret læring i IDEATION som praxisfællesskab Martin Hesseldahl PBA Design & Business IDEATION 13.
Trends Forandringsbilleder Af Allan, Jesper, Michael og Pernille.
© (2001) Jesper Kjeldskov, Mikael Skov, Jan Stage 1.1 Usability Engineering 1. INTRODUKTION l Menneske-maskin interaktion (HCI) l Oversigt l Mål for design.
Læring og digitalt billedarbejde
Web didaktik 2.0 Utraditionelle veje - it som omdrejningspunkt for vækst og et redskab til ny udvikling i uddannelserne.
HD Regnskab og økonomistyring Lektor Claus Holm, Ph.D. og Docent Tage Rasmussen Institut for Regnskab Handelshøjskolen.
Oplæg til Symposium: Læring i bevægelse 23. november 2012
Udeskole på Grønhøjskolen
Oracle Application Express Lektion 2 7. Semester 2008.
Constructive Alignment BA International Sales
ITAPC 1 Præsentation 6: Presentations. Agenda Motivation Hvordan.
Eksperimentel metode.
Præsentation af Laboratoriet for Interaktive Rum Plan u Intro n (Kaj Grønbæk) u Demonstration 1: 3-dimensionel tavle n (Astrid Søndergaard, Preben Mogensen,
Hvad er forløbsanalyse?
Lyssætning Kontrol af skygger.
Hjemmet som et Distribueret System Jonas Thomsen Ph.d. studerende Center for Pervasive Computing.
Velkommen til Laboratoriet for Interaktive Rum Susanne Bødker, Michael Christensen, Kaj Grønbæk, Kristian K. Gundersen, Peter Krogh, Jan Ernfred Madsen,
GENERATION WHY Flere søger virksomheder med andre formål end ren profit. Give noget igen til samfundet. Vi vil i stigende grad søge at gøre en positiv.
Dansk Hg 2X. Velkommen  Hvem er jeg?  Hvem er I?  Hvad skal vi lave?  Hvordan?  Hvornår har vi fri?
CERN kontakter – ambassadører på danske universiteter og tekniske skoler
Hvad er AKADEMIET for Talentfulde Unge?
One Friday Morning.
Kontrolleret forsøg med VR i de sundhedsfaglige uddannelser
Interaktiv skærm.
Undervisningsvideoer
TEMA 6 Præsentation: Sælg idéen
SAMARBEJDE giver FÆLLESSKAB og UDVIKLING
Den stabile organisation: Rutiner i organisationer
Tre lags arkitektur.
WORKSHOP 2, Gribskov Kommune, 2017
Kompleksitet og paradokser
Fra ildsjæl til strategi
Tips til videoproduktion i stor skala
VELKOMMEN TIL B-BOX! Power Point Slides.
Jan Christiansen Nyborg Gymnasium Inspiration fra bla. Systime.dk.
DIGHUMLAB tema 3 – Big Video – udfordringer og muligheder
DIGHUMLAB Forskning i tema1 – Sproglige materialer
eller bare brugerrvenlighedsevaluering
Bekendtgørelse 2016 Studieordning 2019.
Møde 11. april 2019 GRØNT RÅD.
faktaark/practice abstracts og arrangementer
Barnesyn og børneperspektiv
Præsentationens transcript:

Projekter i Aalborg 2015: Studie af Arkitektur og Design studerendes projektarbejde over 34 dage=209timers video Studie af Arkitektur og Design studerendes relationer på tværs af et semester – hvordan påvirker og inspirer grupperne hinanden? Studie af MTB løb – hvordan interagerer rytterne undervejs? Og hvordan kan vi bruger multiple datastrømme (GPS, hjerterytme, kadence, fart, højde etc.) i vores analyse?

Arkitektur og Design: Statiske og mobile kameraer Aktiviteter i og udenfor grupperummet

Template til multiple kameraer Editering og tilpasning af de forskellige videostrømme tager cirka 8-10 timer. Rendering af video af 8 timers optagelse tager cirka timer. Muligheder for proxy- redigering afsøges (brug af High Power Computing).

Transskriptionsudfordringer: Hvordan kan vi indfange detaljerne i de studerendes arbejde over tid? 1 times video = timers arbejde

Bevægelse over tid – hvor og hvornår foregår hvad?

”Knowledge spillovers” mellem studernende

Multiple datastrømme

Nøjagtighed?

Nyt udstyr – hvad så? Hvordan kan 360 graders video transskriberes?