Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 10. NOVEMBER 2015SYSTEMADMINISTRATOR METTE VIGEN AARHUS UNIVERSITET AU Tidshåndtering i AU Brugertest.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Klar til håndtering af fritagelse af borgers fra Digital Post
Advertisements

Trehøje-Pigerne Side 1 Vejledning til brug af hjemmesiden Det er slet ikke så vanskeligt – så brug hjemmesiden flittigt… Det er.
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne beskriver og italesætter ofte sig selv med de ord, som voksne brugte om dem, da de var børn. Mange.
13 SEPTEMBER 2012 TIPS OG TRICKS OM KOMMUNEPLANTILLÆG 1 Brugerseminar 2012 Tips og tricks om kommuneplantillæg Hanne Klit Johansen, Byplanlægger, afdeling.
Roller og rettigheder I Administrationsportalen
Grundlæggende PowerPoint
Første gang du logger på, skal du bestille ny adgangskode her
Lean Salgskonsulentuddannelsen
Løntermometer° Vedligehold dit lønsystem. Løntermometeret Mange virksomheder oplever, at et ellers godt lønsystem efter nogle år ikke længere har den.
Psykoedukation til unge i OPUS
Introduktion ved Anne Reuss
SMA Vores nye dagligdag ☺.
KOMMUNIKATIONSAFTALE
Velkommen.
11. AUGUST 2014 CHEF FOR DIGITALE MEDIER STEFFEN LONGFORS Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light WEB OG DIGITALE PLATFORME AARHUS UNIVERSITET.
Hvordan påvirker NemKonto din hverdag…?. NemKonto, hvornår?
Vores projektorganisering
AARHUS UNIVERSITET 19. JUNI 2013 ANALYTICS 19. JUNI 2013 HVORDAN FÅR DU NOGET UD AF GOOGLE ANALYTICS.
Mini TYPO3 kursus - Arts.
Workshop 1: Ideudvikling og problemformulering Sarah m. L. Krøtel
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 27..AUGUST 2014 STUDIESTARTSOPLÆG VEJLEDNING OG STUDIEINFORMATION, HE AARHUS UNIVERSITET AU STUDIESTARTSOPLÆG.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 3. SEPTEMBER 2014 MARIE KJÆRGAARD AARHUS UNIVERSITET AU WORKSHOP ATU, SEP
Vejledning til oprettelse af CV
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light. AUGUST 2014 AARHUS UNIVERSITET AU BLACKBOARD.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 1. DECEMBER 2014 BERGEN PROFESSOR MICHAEL SVARER AARHUS UNIVERSITET BUSINESS AND SOCIAL SCIENCES INSTITUT.
AARHUS UNIVERSITET AU Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light AARHUS UNIVERSITET AU Infomøde for Sprog og Europæiske studier V. Studievejledningen.
ELSE ELLY THØGERSEN UDDANN AARHUS UNIVERSITET UDDANNELSE I DEN NYE ØKONOMISTYRINGSMODEL 1.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 2. OKTOBER 2014 VEJLEDNING OG STUDIEINFORMATION, HE AARHUS UNIVERSITET AU OPTAGELSE PÅ KANDIDATUDDANNELSEN.
Når der er givet en projektbevilling…. Opfølgning på projekter med tilskud fra Udviklingspuljen for folke- og skolebiblioteker.
Jan Karlshøj IT/CAD Chef Byggeri og Anlæg Civ. Ing, PhD Carl Bro Livslang Uddannelse Erfaringer fra samarbejde og viden- håndtering.
TATIONpRÆSEN AUGUST 2014 AARHUS UNIVERSITET AUHRA – ADM. AF FERIE OG OMSORG GENNEMGANG AF NYE FUNKTIONER I AUHRA AUGUST
Forældremøde 9. april.
INDFAK2 Rekvirent VELKOMMEN.
Tips og Tricks 2014 Pernille Gaustad Konsulent
9. AUGUST 2016 SARAH LUND PETERSEN AARHUS UNIVERSITET AU GOD VEJLEDNING AF GYMNASIEELEVER -> guide til at blive ”mini-vejleder”
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 10. MARTS 2016 BIG BANG 2016 LEKTOR EMERITA HELENE SØRENSEN AARHUS UNIVERSITET AU HVAD KAN PISA BRUGES.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 3. APRIL 2016 SOGNEDAG ØSTER HORNUM PROFESSOR (MSO) ANDERS-CHRISTIAN JACOBSEN AARHUS UNIVERSITET ARTS.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 31. AUGUST 2015 AARHUS UNIVERSITET AU VELKOMMEN PÅ DE SUNDHEDSVIDENSKABELIGE KANDIDATUDDANNELSER OPLÆG.
Skabelon til udarbejdelse af YoungCRM Årshjul
Introduktion til digital post på borger.dk/Virk.dk.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light AARHUS UNIVERSITET AU ORGANISERINGEN AF AKUTMODTAGELSER OG RISIKO FOR DØD INDEN FOR 7 DAGE Anders Brøns.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light APRIL 2016 TROELS JØRGENSEN AARHUS UNIVERSITET AU PROMARK FOR SEKRETÆRER METTE VIGEN, AU ØKONOMI LARS.
Flow mellem RejsUd, IndFak og Navision En beskrivelse af debitering og kreditering.
Forløbsbeskrivelse for indkaldelse til og afholdelse af koordinerende møde Kontakt til borger – Kender borger tovholder?
Indsæt billede: Højreklik billedet og vælg ”skift billede”, eller slet billedet og klik på ikonet for at indsætte billede. Når du har indsat billede, højreklik.
AARHUS UNIVERSITET VELKOMMEN TIL DET RULLENDE UNIVERSITET Velkomst og præsentation af Det rullende Universitet v. Stinne Jørgensen og Jeppe Bergh Torp.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 21. OKTOBER 2015 VEJLEDNING OG STUDIEINFORMATION, HE AARHUS UNIVERSITET AU OPTAGELSE PÅ KANDIDATUDDANNELSEN.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light AARHUS UNIVERSITET AU VELKOMMEN TIL SCIENCE AND TECHNOLOGY.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 2. JUNI 2016 AARHUS UNIVERSITET AU FÆLLES BESLUTNINGSMODEL - FOR PROJEKTER DER KAN INVOLVERE AU IT VEDTAGET.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 7. AUGUST 2015 MARIE HALKJÆR KRAGELUND AARHUS UNIVERSITET AU SØGEMASKINEOPTIMERING.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 22. AUGUST 2016 ALMEN DIDAKTISK GRUNDKURSUS ADJUNKT HANNE BALSBY THINGHOLM AARHUS UNIVERSITET AU DIDAKTISKE.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 27. OKTOBER 2016INTERNATIONAL KOORDINATOR ANNA KRONBORG BELL AARHUS UNIVERSITET AU UDVEKSLING I UDLANDET.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light PROFESSOR JENS BLOM-HANSEN AARHUS UNIVERSITET SCHOOL OF BUSINESS AND SOCIAL SCIENCES INSTITUT FOR STATSKUNDSKAB.
Intro til Back Office Efterår 2016 Tilst
Anders Lundby – STIL Bjarne Frandsen, Efterskoleforeningen
”BrunT Papir” - workshop
Gennemgang af Boligsikringsløsning i Winformatik Den 1. december 2015
KVU møde d. 25/november 2008 Peter november 2008.
Modul 8: ”Sådan bruger du digital post og e-boks”
OS2indberetning – tjenestekørselsindberetning og ferie
Velkommen til cv-møde i MA
IndFak Velkommen til Intro for NYE Rekvirenter
Tilslutning til den nye inddrivelsesløsning
Arbejdsmiljøstatistik 1. og 2. kvartal 2018
Virksomheden og Elevplan
Øget tillid – mindre misbrug
Opsætning.
Hvordan laver man overskrifter og indholdsfortegnelse i Word?
Enzymer og enzymreaktioner
Deltidsindskrivninger og forlængelsesanmodninger
Præsentationens transcript:

Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 10. NOVEMBER 2015SYSTEMADMINISTRATOR METTE VIGEN AARHUS UNIVERSITET AU Tidshåndtering i AU Brugertest

10. NOVEMBER 2015SYSTEMADMINISTRATOR METTE VIGEN AARHUS UNIVERSITET AU Overskrift én linje Bold eller Regular DAGSORDEN  1. Hvor er vi nu?  2. Demo af ProMark  3. Hvad forventer vi af testningen? – Tilbagemeldinger  4. Hvor kan få hjælp? – Hjemmeside med Vejledninger. Mail-postkasse.

10. NOVEMBER 2015SYSTEMADMINISTRATOR METTE VIGEN AARHUS UNIVERSITET AU Overskrift én linje Bold eller Regular FREMTIDEN – DEN NÆRE OG DEN FJERNERE  Fase 1 der går i luften den 1/ er en afløsning af ARS og vil omfatte medarbejderne hvor man tidligere har brugt ARS (Roskilde, Foulum, ENG og dele af MBG)  Fase 2 {planlagt, endnu ikke besluttet} er rettet mod medarbejdere i administrationen. I stedet for at bruge løse regnearks-flex- regnskaber bruges ProMark.  Fase 3 {planlagt, endnu ikke besluttet} er rettet mod det klassiske AU hvor medarbejderne tilbydes mulighed for selv at registrere fravær  Den store bagvedliggende tanke: at få alt vedrørende [økonomisk] tid ind i ét, sammenhængende system

10. NOVEMBER 2015SYSTEMADMINISTRATOR METTE VIGEN AARHUS UNIVERSITET AU Overskrift én linje Bold eller Regular FORVENTNINGER – FORVENTNINGER - FORVENTNI  Vi får ikke en Rolls Royce  Vi får ikke alt som vi vil ha det – vi har købt et standardsystem  På nogle punkter er det klart bedre end hvad vi har i dag med ARS - ProMark hænger systemmæssigt sammen med Navision – opdateres natligt - dvs budgetændringer kan ses den næste dag - dvs et oprettet projekt kan ses den næste dag - Kæmpelettelse for systemadministratorer – sammenhængen skal ikke håndholdes mere  På enkelte punkter er det ikke bedre end ARS Man skal indsætte den ½ times frokost

10. NOVEMBER 2015SYSTEMADMINISTRATOR METTE VIGEN AARHUS UNIVERSITET AU Overskrift én linje Bold eller Regular ALT [NÆSTEN] SOM FØR - 1. Samme overordnede procedurer og forløb: 2. - tidsregistrering dagligt 3. - lukning ugentligt (sign-off) 4. - månedslukning (sign-off) 5. - Q-tjek af fravær (ved sekr/PØ) og tjek af projekttimer for åbenlyse fejl (PØ) 6. Bogføring som nu ca. den 8’ i hver måned 7. Dvs stort set uændret for den almindelige registrant, dvs ”forskeren” 8. Medarbejdere med særlige funktioner: sekretærer/chefer/PØ’er vil opleve ændringer

10. NOVEMBER 2015SYSTEMADMINISTRATOR METTE VIGEN AARHUS UNIVERSITET AU Overskrift én linje Bold eller Regular MEDARBEJDERE M/ SÆRLIGE FUNKTIONER  Sekretærer/Projektøkonomer  opgaver som før men løses på anden måde med ProMark  Tjek af lukning af perioder: ved notifikationer  Tjek af fejl i fraværsreg.: ved ”systembillede” i Promark  Tjek af ”nonsensfejl” i tidsreg: ved kommende rapporter  Overførsel af fravær til AUHRA: bortfalder – sker automatisk  Det særlige problem ifm nye medarbejdere: man skal ha modtaget sin første månedsløn før man eksisterer i Navision og dermed i Promark, er stadig ikke løst. Moderniseringstyrelse! 

10. NOVEMBER 2015SYSTEMADMINISTRATOR METTE VIGEN AARHUS UNIVERSITET AU Overskrift én linje Bold eller Regular SITUATIONEN HER VED BRUGERTESTEN  Vi – og dermed I – arbejder på en testversion. Det betyder:  Data cirka ½ år gamle  der vil mangle de senest oprettede projekter  der vil mangle de senest ansatte  der vil mangle de seneste budgetopdateringer  Der vil være enkelte uforståelige fejl, fordi samspil ml Promark og Navision ikke er fixet helt  DER ER INGEN RAPPORTER (endnu)

10. NOVEMBER 2015SYSTEMADMINISTRATOR METTE VIGEN AARHUS UNIVERSITET AU Overskrift én linje Bold eller Regular DEMO BRUGERTEST  (Roller, faner, web parts)

10. NOVEMBER 2015SYSTEMADMINISTRATOR METTE VIGEN AARHUS UNIVERSITET AU Overskrift én linje Bold eller Regular TILBAGEMELDINGER BRUGERTEST  Brugertesten finder sted i uge (= mandag den 16’ – fredag den 27’)  Login-mail udsendes tirsdag formiddag i uge 47.  Tilbagemelding bedes ske vhja det særlige skema (vedhæftet login-mailen) – et A4-ark hvor meget blot kan krydses af. Skemaet sendes til den ny postkasse.  Har man brug for at komme af med yderligere meninger er man velkommen til kontakte  Mette Vigen eller  Lars Villemoes eller  Tilbagemelding bedes senest ske i løbet af uge 48 (= mandag den 23’ – fredag den 27’)

10. NOVEMBER 2015SYSTEMADMINISTRATOR METTE VIGEN AARHUS UNIVERSITET AU

10. NOVEMBER 2015SYSTEMADMINISTRATOR METTE VIGEN AARHUS UNIVERSITET AU Overskrift én linje Bold eller Regular HJÆLPEN ER NÆR  Hjemmesiden er  under opbygning.  Der er ligeledes oprettet (endnu) en postkasse:

10. NOVEMBER 2015SYSTEMADMINISTRATOR METTE VIGEN AARHUS UNIVERSITET AU Overskrift én linje Bold eller Regular LINK TIL HJEMMESIDE OG PROMARK  Hjemmeside:   Promark: 

AARHUS UNIVERSITET AU