Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Netværksmøde v/ Fuldmægtig Kristina Vestergaard Nielsen og Specialkonsulent Anne Louise Hertz, BRHS
Emner på netværksmødet Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland : Status på implementering af Planner og svar på ofte stillede spørgsmål : Gruppearbejde : Pause : Opsamling – videreformidling af gode ideer og erfaringer : Ledelsesinformation
Formål med netværket Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland At etablere et netværk, som I kan bruge til at samle viden og udveksle erfaringer om implementering og udrulning af Planner At vi får viden om udfordringer ift. implementering af Planner At vi får viden om løsninger og gode idéer som kan lægges på Planner-sitet til gavn for øvrige jobcentre Netværksmøderne afholdes ca. hver anden måned – næste gang dog allerede den 2. december 2014!
Status på implementering Status på de enkelte jobcentre er sendt ud til deltagerne.
Koordinerende sagsbehandler Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Der kan ikke søges på ansvarlig sagsbehandler ved oprettelse af tilbud fra 5. januar! Der laves fra foråret 2015 en funktion, hvor jobcenteret kan vælge, at der kun vises samtaler med den vejleder, som borgeren sidst har haft samtale med Der arbejdes på, at der på sigt udvikles en funktionalitet, hvor: Jobcenteret kan indberette koordinerende sagsbehandler til DFDG Koordinerende sagsbehandler kan vælge ved oprettelse af tilbud i Planner
Muligheder ift. koordinerende sagsbehandler Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Jobcenteret lægger kun samtaler ud med den koordinerende sagsbehandler. Det gøres ved at persongruppemarkere borgerne og oprette hver vejleder som et team Jobcenteret lægger samtaler ud for alle vejledere og opfordrer borgerne til at vælge den koordinerende sagsbehandler Som ovenfor, men den næste samtale bookes altid ved slutningen af en samtale med den koordinerende sagsbehandler Andre muligheder?
Indkaldelse til fællesmøder Det er blevet påpeget at det er problematisk at man ikke kan afsætte særskilt tid af til selvbooking og indkaldelser i Planner Det er problematisk i forhold til indkaldelse til fællesmøder, da borgere derved kan selvbooke i et tidsrum afsat til et fællesmøde En mulighed er at indkalde til fællesmøder i en særlig kalender, samtidig med at vejlederne sikrer, at den valgte tid ikke er tilgængelig i Planner kalenderen Det er samtidig indmeldt til STAR, som et ændringsønske Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland
Manglende falddato i Planner Planner kender på nuværende tidspunkt ikke borgerens falddato En mulighed er, at jobcenteret sætter en frist for ombooking – eks. 14 dage før afholdelse af mødet. På den måde får jobcenteret tid til at indkalde borgeren inden rettidighedens udløb. Hvis jobcenteret indkalder tæt på falddato, kan man overveje hvorvidt borgeren skal have mulighed for at ombooke mødet. Der er i beskæftigelsesreformen lagt op til frister for selvbookede samtaler. Der vil derfor på sigt blive lavet en løsning, der muliggør, at borgerne kan se deres falddato. Fra 5. januar vil borgerens falddato desuden fremgå af borgerens forside på ”Min side” på Jobnet. Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland
Information til borgerne om Selvbooking Markedsføringspakken til borgerne om muligheden for selvbooking, består af: Postkort Plakater Flyer om selvbooking Skabelon til brev til borgeren Video om selvbooking til brug i jobcenteret Andre idéer/behov? Mulighed for at få materiale i en redigerbar udgave ved at skrive til Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland
Dialogspørgsmål om selvbooking Hvor langt er I nået i forhold til at tilbyde dagpengemodtagerne selvbooking? Hvad er jeres planer i forhold til at sikre, at alle dagpengemodtagere skal tilbydes selvbooking? Hvordan vil I sikre, at alle dagpengemodtagere selvbooker fra januar 2016? Hvordan vil I sikre, at også de øvrige målgrupper tilbydes selvbooking? Har i faste eller "flydende" sagsstammer og hvad er jeres erfaringer med det i forhold til selvbooking? Hvordan vil I ledelsesmæssigt følge op på udviklingen i antallet af tilbudte og bookede samtaler? Hvordan har I italesat selvbooking overfor medarbejderne? Har I løbende initiativer for at sikre implementering af selvbooking blandt medarbejderne? Hvordan informerer i borgerne og hvad er jeres erfaringer med det? Er der behov for yderligere metoder til at informere borgerne? Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland
Ledelsesinformation – første rapport Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland
Eksporter til fx Excel Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland
Output i Excel Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland
Selvbooking og indkaldelser - fordelt på måneder Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland
Selvbooking og indkaldelser - fordelt på kontaktgrupper Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland
Selvbooking og indkaldelser - fordelt på samtaletyper Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland
Fordeling mellem bookede og afholdte samtaler - måneder Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland
Fordeling mellem bookede og afholdte samtaler - indkaldetype Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland
Graf over selvbookinger Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland
Graf over selvbookinger og indkaldte samtaler Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland
Ledelsesinformation hos jer Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Hvem skal have ledelsesinformation hos jer? Hvordan vil I bruge informationen? OBS: I må meget gerne give os en tilbagemelding ift. hvem der skal have adgang til LIS hos jer. På sigt bliver informationen lagt på Jobindsats.dk