Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afErik Lange Redigeret for ca. et år siden
1
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland BRHS Virksomhedsopsøgende arbejde 2013 Jobrotation - den bedste opfindelse siden skiveskåret rugbrød
2
Salgsstrategi Relationship frem for canvas for hurtigere effekt Målgruppe: ejer, ledelse, HR, TR, (SU) Vurder JR-potentiale FØR kontakt (tiden værd?) Pluk de nederste appelsiner først Pioneers Early users Late users Bandwaggon
3
Salgsstrategi - AIDA Tragtmodel Awareness er skabt, når kunden har modtaget en præsentation af principper og gevinster ved jobrotation Interest er skabt, når kunden beder om et møde med en konkret præsentation af JR i virksomheden Desire er skabt, når kunden beder om et konkret oplæg til JR-projekt Action er skabt, når et konkret JR- projekt igangsættes
4
Netværksstrategi ”Salg til mange” frem for ”enkeltsalg” Skab Awareness (A) gennem netværkskampagner: Arbejdsgivere: DA, DE, DI, Dansk Byggeri, Horesta, Tekniq HR-ledere: PID m.fl. samt ovennævnte (eks. DI/HR) TR: 3F, Metal, HK, Lederne, NNF Uformelle: Erhvervskontaktudvalg, Rotary m.fl.. Uddannelsesinstitutioner Opfølgning på netværksmøder (I): Beslutningstagere og fælles internt ”fodslaw” Brug af egne netværk (I)
5
Vi har sået frø Oplæg afholdt (jan-jun 2013): 10 Erhvervsnetværk 5 HR netværk 5 TR netværk 25 uformelle netværk Besøgt 32 store virksomheder 20 skitser til projekter afleveret
6
Få dit netværk til at spire ”Kunderne er din formue” Citat Irma, Børge Olsen ”Du kan ikke sælge, men du kan få kunderne til at ønske at købe” Citat David Ogilvy
7
Sommeren er kommet på Sjælland Interessen modnes i de private virksomheder (På vej ind i Early users) Mange henvendelser direkte til jobcentrene Godt samspil med jobcentrene når projekter skal realiseres Tak for god dialog i hverdagen og hurtig hjælp BRHS arbejder videre med netværk og store private virksomheder i efteråret 2013 Lad os høste flere frugter sammen til efteråret
8
Hvad kan vi sammen gøre i efteråret 2013? Fra lokalt til regionalt og fra landsdækkende/regionalt til lokalt maximering af JR-udbytte Kontakt til lokalafdelinger af DA, DI, DE samt 3F, HK, Metal m.fl.. om indlæg på deres lokalmøder Brug LBR, erhvervskontaktudvalg, handelsforening, bestyrelser på erhvervsskoler, Lions m.fl. Overvej ”Virksomhedsklub” med samarbejdsaftale og certifikat (Borgmester) samt ”events”
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.