© 2016 Jacob Buhl Jensen, +45 3125 0603 Formål De primære formål er, at: Gøre ansatte ved museerne i stand til at anvende SARA som et.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Samspil med den offentlige sektor er afgørende
Advertisements

Handleplan for læsning Tårnby Kommune
Opbygning af kapacitet til det videre arbejde med tobaksforebyggelse blandt socialt udsatte borgere Resultater fra den eksterne evaluering af projekt Røgfrihed.
Mainstreaming af Handicappolitikken Mogens Wiederholt Centerleder, Center for Ligebehandling af Handicappede Randers, 23. oktober 2008.
Godmorgen og velkomment til Fælles idéudviklings- workshop Kulturfestival BØLGEN.
Projektbeskrivelse 10. Marts 2006 Carl P. Knudsen.
Møde for kontaktpersoner – Høng 10. September 2013.
Cuneco – en del af bips.
Carbon20 projektet i Green Cities Kommunerne. CARBON 20 | 28. FEBRUAR | 2011 | INDLÆG | DEN GRØNNE DAG Carbon20 projektet har til formål: - at udbygge.
Skabelon til strategisk plan
Hvis digitalisering er svaret, hvad var så spørgsmålet?
Beskrivelsesværktøj Implementering af bips beskrivelsesværktøj i din virksomhed bips konference 26. september 2011.
Seminar om indsamlingsstrategier for arkæologi og nyere tid 26. november 2013 Martin Brandt Djupdræt Den Gamle By.
Ny PLC kultur med vejledning
UVA Præsentation UVA A A R H U S U N I V E R S I T E T Datakontoret Projektsekretariatet Velkommen  Disposition  Systemets kontekst og formål  Primære.
Ny Årsrapport Temadag Forretning, potentiale og midtvejsevaluering 4. november 2009 Merete Jensen, projektleder Dorte Marcussen, projektleder implementering.
Kampagneaktiviteter September – December 2006 v/Gitte Casparij, Microsoft.
RegionsMEDudvalget Seminar juni 2010 Resultater fra evalueringen af MEDaftalen 2010.
Mobil-GIS Hvorfor GIS i marken? Fordi ikke alt kan ses på et luftfoto…
Implementering i almen praksis Projekt: Styrkelse af Tovholder-funktionen i almen praksis.
Roller og ansvar i forandringsnetværket
Hvad siger medarbejderne?
Opfølgning på trivselsundersøgelsen
Folketingets Bibliotek og Oplysning
DEN DIGITALE SKOLE Hvordan kan tablets indgå i undervisningen for at tilgodese differentiering?
Randers Kommune IT-udviklingsprogram Temadag for IT-afdelingen den 21. Maj 2007.
Kvalitetssikring af lærerpræstationer - Hvordan?
Indsæt et billede Klik på det lille billedindsættelses ikon, midt på siden og hent et billede Vælg layout 1. Højre-klik uden for dit slide 2. Vælg et passende.
Qeqqata Kommunia Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
Mød din nye medarbejder!
Implementering af Campus/e-læring i Videnskabsministeriets koncern
Grænseløs læring Virtuelle valgfag. Hvem deltager? Undervisere og elever på valgfag i to uddannelser: Pædagogisk assistent (PAU) Social- og sundhedshjælper.
Styrket international presseindsats i forhold til dansk kunst og kultur.
Symposium, Ministeriet for Børn og Undervisning, 5. november 2012
Dansk Landbrugsrådgivning Undervisernes indlæg Navn, afdeling Nygaard| Årsrapport – LandboCenter X Hans Jensen Markvejen 15.
Titel Implementering af Fødevarestyrelsens kompetencestrategi SCKK – den 6. Februar 2008.
TR UDDANNELSE. Tillidsrepræsentantuddannelsen i Kost & Ernæringsforbundet Som valgt tillidsrepræsentant, skal du gennemføre Kost & Ernæringsforbundets.
Tidsplan 1 ProcesMedarbejdere/ledere/forældrePolitisk niveau Marts19: Skriftlig orientering til involverede ledere Uge : Samtaler med ledere 16:
Forskningsvilkår på museerne Danmarks Jernbanemuseum Odense den 1. marts 2016 Arrangeret af ODM og ODMs forskningsudvalg i samarbejde med Slots- og Kulturstyrelsen.
Præsentation af Akademiuddannelsen i Løn- og personaleadministration
Underrubrik Kilde og evt. billedtekst placeres her. Aarhus, Aalborg, Ringsted, København, Odense Juni 2016 SARA PREMIERESEMINAR.
IndsatsområdeMålHvad skal der tilAnsvarlig/tidEvaluering Journal- dokumentation At alle medarbejdere udfylder medicinskema korrekt ud fra givne retningslinjer.
Opstartsmøde på museet, mindst 2 fra hvert partnerskab.
Kulturarven er en aktiv ressource i samfundet. Politisk samfunds- mæssigt perspektiv Interessent- perspektiv Proces- perspektiv Medarbejder- perspektiv.
Kursus for kursusledere Store Praksisdag oktober 2016 Bispebjerg Hospitals Uddannelsescenter.
AARHUS UNIVERSITET VELKOMMEN TIL DET RULLENDE UNIVERSITET Velkomst og præsentation af Det rullende Universitet v. Stinne Jørgensen og Jeppe Bergh Torp.
Strategi for efteruddannelse og kompetenceudvikling Undervisningsministeriets konference i Vejle d Peter Henrik Raae, IFPR, SDU.
UCR, Slagteriskolen Medarbejdere: Lis Schou, Gry Wallin, Deadline: hurtigst Virksomhed:
Tilskud til ansattes efteruddannelse i Europa
CASE: Udvikling af system til optimering af kassebemanding
Hvad er benchmarking Benchmarking betegner et forbillede, som udgør udgangspunktet for bedømmelsen af en præstation i en eller anden henseende. Benchmarking.
DUBU Superbrugerrollen
Center for Vejledning i Grønland
STRATEGI FOR INDFØRING AF RØGFRI ARBEJDSTID
Velkomst.
Introduktion af projektet til Ledermøde for Ældre- og Sundhedsområdet
Varmt arbejde – Nordisk møde 2010
Valgfri specialefag på de merkantile hovedforløb
Persondataforordningen
Praktik. Censorformand: Niels Tange Lokaler: Århus: D2.02 Kbh: K5.18
Prispolitik for serviceydelser
Opsøgende VEU.
Kurset er gratis og foregår i Herning.
Januar Februar Marts April Maj Juni Juli August September Oktober
Projektstatus – Aula September 2018.
Uddannelserne i Aula begynder snart
Statens HR – Implementeringskoncept
Lige adgang til lejligheder og sæsoner for alle
INTRODUKTION TIL SKOLELEDERE
Center for Vejledning i Grønland
Præsentationens transcript:

© 2016 Jacob Buhl Jensen, Formål De primære formål er, at: Gøre ansatte ved museerne i stand til at anvende SARA som et effektivt redskab til at registrere og administrere samlinger på museer. Sikre god registreringspraksis, så data efterfølgende kan anvendes i museernes arbejde. De sekundære formål er, at: Gøre museernes implementering af SARA så smidig som muligt inden for en overskuelig tidsramme. Udvikle et fagligt netværk omkring brugen af SARA blandt museerne. God registreringspraksis med SARA Undervisning Jacob Buhl Jensen, ODM Souschef, uddannelsesleder

© 2016 Jacob Buhl Jensen, Udvikling af undervisningsforløb C. Undervise i god registreringspraksis med SARA A. Etablere SARA underviser team B. Udvikle undervisning ”Train the trainer” workshop

© 2016 Jacob Buhl Jensen, A. Etablere SARA underviser team Praktisk erfaring med registrering af genstande på museum Erfaring med Regin og/eller andre relevante systemer Undervisningserfaring, tålmodighed og evnen til at lære fra sig Flair for at bruge IT i undervisning og/eller som superbruger 14 personer er udvalgt (store/små, øst/vest, kunst/kultur/arkæologi, ansat på museum) Meget stort og højt kvalificeret ansøgerfelt

© 2016 Jacob Buhl Jensen, B. Udvikle undervisning Hvordan underviser vi bedst? Tage identifikationsfoto Oprette i database Konservere Identificere genstand Udstille / Magasinere Tjekke i forhold til samlingsstrategi, proveniens og bevaringstilstand SARA 1 3 §1 Registring Formålet, Museernes Samlinger og Kunstindeks Danmark, De overordnede principper for registrering af kunst, forsvarlig registrerings-praksis på museet, Daglig registrering i Regin-kunst, Rettigheder Sammenhængen til KID og Weilbachs, Kunstner- leksikon, Copyright og afgift til COPY-DAN, Interne/ og eksterne oplysninger 2 ODM's læringsprincipper Praksisnær Involverende Aktuel Varierende Effektfuld 4 I stand til at anvende SARA som effektivt redskab til at registrere og administrere samlinger.. Sikre god registreringspraksis så data kan anvendes på museet. Kursus SARA 5 Kalibrere Evaluere Hvad skal i fokus? 1.Museale arbejdsgange 2.Krav til god registreringspraksis 3.SARA skærmbilleder/flows/dokumentation

© 2016 Jacob Buhl Jensen, C. Undervise i god registreringspraksis med SARA 33 kurser i ”God registreringspraksis med SARA” deltagere pr. kursus Kurset varer to dage (uden overnatning) En vis geografisk spredning over Danmark Deltagelse er gratis Mulighed for ”internt kursus” på museet – mod dækning af omkostninger ”Brush up” kurser (1 dag) – efter behov Løbende udbud af kurset ”God registreringspraksis med SARA” E-learning - opfølgning

© 2016 Jacob Buhl Jensen, Udkast til SARA kursuskalender Kursus placeres der, hvor der er behov og mulighed MånedSeptember November December Uge Dato DagMTOTFMTOTFMTOTFMTOTFMTOTFMTOTFMTOTFMTOTFMTOTFMTOTFMTOTFMTOTFMTOTFMTOTF Kursus 11 Kursus 2 2 Kursus 3 3 Kursus 4 4 Kursus 5 5 Kursus 6 6 Kursus 7 7 Kursus 8 8 Kursus 9 9 Kursus Kursus Kursus Kursus Kursus Kursus Kursus Kursus Kursus Kursus Kursus Kursus Kursus Kursus Kursus Kursus Efterårsferie ODM Årsmøde Oktober

© 2016 Jacob Buhl Jensen, Tilmelding til SARA kurser – (gratis udgave) Der åbnes for tilmeldinger den 21. juni, når alle premiere seminarer har været afholdt. Der afholdes 33 kurser forskellige steder i Danmark. Vi kommer rundt i landet ad flere omgange. Der er max. 16 pladser på hvert kursus. Pladser fordeles ud fra museets geografiske placering i forhold til kursussted – såfremt der overbookes. Det prioriteres, at alle ”Regin museer” har haft mulighed for at få medarbejdere på kursus før SARA frigives. Der kan derfor være behov for at flytte deltagere, hvis institution tilmelder flere deltagere på samme kursus.