1 Biophilia. Biophilia på 45 minutter Hvad er Biophilia Nordic? Præsentation af det danske undervisningsforløb: At svæve Workshops ved bordene - afprøvning.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Arbejdsgrupper •Opdatering siden Science camp •Clustring af arbejdsgrupper •Arbejdspapir fra Håkan •Arbejdsgruppemøde i Danmark.
Advertisements

Portfolioeksamen Studieområde 2
Leg og læring med digitale medier i dagtilbud
Hvor står vi nu, og hvor er vi på vej hen? Timbuktufonden
QUIZ FOR KVIKKE HOVEDER
Indhold Projekt legende innovation Teknologi til leg og læring
Velkommen i Valhalla en præsentation af hverdagen...
Projektbeskrivelse 10. Marts 2006 Carl P. Knudsen.
Internationalisering UNDERVISNINGSPLAN. Navigation BAGGRUND Folkeskoleloven og Fælles Mål MÅL – og vision RAMMERUNDERVISNINGSPLAN Eleverne - aktive deltagere.
Specialisering mod 4-9.klasse. 1. Præsentation af udviklingsarbejde 2. Kort introduktion til dansk 3. Gruppearbejdsproces omkring emnet ”teenagere” *
Projektopgave klasse.
Historie 9. kl. uge 6 1.Intro 2.Sang 3.Samtale 4.Opgave 5.Opsamling Mål: At blive fanget af undervisningen mindst én gang!
MODERNE MEDIER – et 6 ugers kursus for lærere august-oktober 2012 Foto fra rapporten: Digitale medier i folkeskolen.
Grønt Flag – Grøn Læreruddannelse
Jeg støtter barnet ved:
Kultur- og branchestudier Opgaveforberedende forløb S3 & LT
ScienceLab -Et naturfagligt samarbejde i Faaborg-Midtfyn Kommune.
Inspirationsdag om musik med børn (2-10 år)
ER DET IKKE NOK, HVIS JEG KENDER OFFICE PAKKEN? Ann-Thérèse Arstorp Tobias Heiberg Læreruddannelsen Blaagaard/KDAS.
SMTTE modellen Sammenhæng Tiltag Mål Evaluering Tegn
Velkommen! Til projektseminar på ferskvandscentret marts 2008 ___________________ Udviklingsprojekt Invention og Innovativ Naturvidenskab i teknologiundervisningen.
Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
Den lille Skoles vision 6. Skolens medarbejdere. 6. Skolens medarbejdere (bestyrelsens formulering) ”Medarbejderne agerer i overensstemmelse med skolens.
CASSIOPEIASTUEN TRIVSEL OG LÆRING. MORGENMAD Hygge og dialog!
Ungdomsudvekslinger med ”Aktive unge”
Præsentation af PUC TÅRNBY KOMMUNE
For de kreative, nytænkende, sære, unormale og geniale tankegange.
Kanondag på Skovvangskolen i Hammel
Grønt Flag Grøn Skole Undervisning om miljø og bæredygtighed Grønt Flag Grøn Skole handler om virkelige miljøspørgsmål og spørgsmål om bæredygtighed innovation.
Fritidstilbuddene pr. 1/ Det betalte modul ( morgen, afslutning samt ferie) på alle ”ikke skoledage” v/ institutionsleder Erik Vadsager Det gratis.
Madkamp - DM i madkundskab
IT i fagteamet Sofielundskolen 5. December 2013 December 2013 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen Holbæk - UCSJ 1.
SMTTE modellen Sammenhæng Tiltag Mål Evaluering Tegn
O RIENTERINGSMØDE FOR KOMMENDE 0. KLASSE. D AGSORDEN Præsentation af Langsøskolen Fra børnehave til skole Ny på en skole Forventninger til forældresamarbejdet.
IMODUS – IHK Workshop om Blended Learning Workshopintroduktion.
Link Camp 2012 Fredericia Gymnasium 2012 Oplæg. Teateret Møde den 1/3 – 2012 Kl – Møde igen den 2/3 – 2012 Kl – Præsentation.
- Et forsøgsprogram for folkeskolen
Rækkefølge for framlæggelse Færøerne Island Finland Norge Danmark.
Oplæg og drøftelse v. Kultur- og fritidsnetværket Temaet er kultur- og fritidsområdets stigende betydning i relation til de øvrige ko mmunale service og.
Modersmålsgruppen Klassematch A, B og C Tværgående temaer Almendidaktiske vurderinger.
Skolestart Program Velkomst Lovgrundlag og trinmål for 0. klasse
Informationsmøde for forældre til kommende børnehaveklassebørn
De seks bedste billeder fra gruppen
Hvor kreativt kan du bruge din viden og tænke om alkohol?
Læreruddannelsen i Vordingborg Fysik/kemi
Arbejdsgruppemøde Skole – virksomhed Skola - närsamhälle Naturvidenskabernes Hus Nørgårds Højskole Bjerringbro 19. – 20 september 2011.
Læremidler til MADKAMP Kirsten Marie Pedersen UC Lillebælt/ Læreruddannelsen på Fyn.
1 Seminar om efterværn - arbejdet med børn og unge 23. og 24. november 2010 Ilulissat Velkommen Dette seminar er til dig som arbejder med børn og unge.
0. Kl 2016/2017.  I bh.kl skal undervisningen tilrettelægges og udføres således at eleven får kompetencer inden for:  1)Sprog  2)Matematisk opmærksomhed.
Quiz Nordisk Biblioteksuge ) Hvad heder de to bedste vennerne til Pippi Langstrømpe?
Innovation og entreprenørskab i Grønland Hvordan opbygger vi en innovations- kultur? Hvilke faktorer gør sig gældende? Hvad er vi gode til? Hvorfor taler.
Arbejdsgruppen: Inger Merete Sørensen Christian Rasmussen Klaus Bolø KOM OG OPLEV ET LANDSSTÆVNE.
Norden i Arktis Kortlægning af nordiske aktiviteter i Arktis v/ Projektleder Justyn Salamon Seminar: Bærekraftig næringsutvikling og ressursforvaltning.
Reklamen AirFresher - i denne præsentation vil i få et ind- blik i arbejde bag projektet der handler om: Reklamation af AirFresher. - i vil også finde.
Varighed og indhold 12 uger til ”det uddannelsesspecifikke fag” 8 uger til grundfagene/valgfag I alt 20 uger.
Lærer- og pædagoguddannelsen på Færøerne Birgir Sondum og Simone Christensen Helsinki 26/04-11 – 27/04-11.
BEVÆGELSE OG IDRÆT I DEN PÆDAGOGISKE PRAKSIS. GRUNDLAG  Pædagogisk idræt  Bevægelse er mere end fysisk: - fysisk, psykisk, social og kognitiv udvikling.
Nabosprogsundervisning samt Lyrik og billeder Oplæg til: lørdag den 14. april uge (individuelle overvejelser vedr. nabosprogsundervisning)
Sygedagpenge og ferie Du kan ikke modtage sygedagpenge under ferie, uanset om ferien afholdes i ind- eller udland. Lav altid en aftale med din sagsbehandler.
Interaktiv skærm.
Du ser to billeder. Du skal beskrive forbindelsen mellem de to billeder med 6 sætninger. Brug naturfaglige ord i sætningerne. Regler: Første billede er.
Tilskud til uddannelsessamarbejde i Norden og Baltikum
Skriftlighed i nv Skriftlighed i nv Aalborghus Gymnasium.
Representative inhabitants survey in Denmark
Solen stiger, se det lysner
Hvad skal der ske nu på vores bibliotek? Lokalt oplæg
Velkommen til fagligt samspil
Prøven i Natur/teknologi
International skole Hvad menes der med international skole Hvem er jeg
Fra Videoklip med intro til modulet – pædagoguddannelsen
Præsentationens transcript:

1 Biophilia

Biophilia på 45 minutter Hvad er Biophilia Nordic? Præsentation af det danske undervisningsforløb: At svæve Workshops ved bordene - afprøvning af værksteder At svæve-sangen Tid til spørgsmål 2

Biophilia 3 Biophilia er et Islandsk projekt, som de sidste 2 år har været støttet af Nordisk Ministerråd til at spredes til de Nordiske land. Det betyder, at der i dag udvikles undervisning på skoler i Norge, Sverige, Finland, på Ålandsøerne, Færøerne og Grønland og i Danmark.

Biophilias udgangspunkt 4 Biophilia handler om udvikling af undervisning i musik og naturfag, hvor Biophilia apps danner baggrund for kreativ leg med musikskabelse på iPads. Bjørks sange handler om naturvidenskabelige fænomener og teksten i hendes sange skaber forbindelse til naturvidenskabelige temaer som sol og månens bevægelse, mønstre, DNA, virus mv.

I Danmark: At svæve 5 Herfra har de forskellige lande eksperimenteret videre med undervisning i de to fag i samspil. I Danmark har studerende fra læreruddannelsen i Nordjylland udviklet et undervisningsforløb og været ude på en skole for at gennemføre en temauge med Biophilia. Undervisningens fælles tema har været: At svæve. Billede fra At svæve

6 Undervisningsforløb: At svæve 3 dobbeltlektioner i musik 3 dobbeltlektioner i naturfag 1 fælles afslutning

At svæve 7 Fælles intro N/T 2 Musik 1 N/T 1

At svæve 8 Musik 2 N/T 3 Musik 3 Fælles Afslutning

Præsentation af ”At svæve” 9 Papirflyvere Musik Biophilia app Lydbølger Molekylers bevægelse Billede fra musik