Trafik & Byrum, Simon Wrisberg Kollektiv trafik i et helhedsperspektiv – d. 11. januar 2012 Kollektiv trafik i Helsingør.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
GRUNDLÆGGENDE VIDEN OM TRANSPORT & ENERGI
Advertisements

Supported by / Supported by PRO.MOTION – Bæredygtig transport hjemme fra.
Til alle der kommer og besøger os I Grækenland Her er en lille guide så I nemt kan finde frem til huset.
Hvordan bliver toget bedre end sit rygte?
Velkommen til Jeopardy: Trafiksikkerhed i Øjenhøjde
Vi har købt en lille bjerghytte på fjellet, og tænkte på om du ville tage familien med eller nogle venner og komme en tur i julen for en lille julegløg.
Regionernes rolle Foto: Ole Malling Oplæg til møde i Friluftsrådet d. 29. oktober 2011.
Gregers Mogensen, Rejsekort A/S
Transport og transportudfordringer
Supported by Ændring af borgernes transportvaner.
Jeg har altid vist det….
Strategiplanen er fundament og retning.
Jeg har altid vist det…. Og her er Beviserne Der findes mange flere.
Busser Kan vi spare penge hvis alle kører på cykel?
Højklasset busløsning på Frederikssundsvej
Indvielse af Ny Ellebjerg Station Pressemøde 3. januar 2007.
Debatmøde Århus, 20. februar 2006 Thomas Krag Mobility Advice Cykeltrafik – økonomi og baggrund.
Hvorfor? HVORFOR? Trafikalt kaos om morgenen
Oplæg ved Aalborg Trafikdage, august 2003 Miljøtrafikugen 2002 – Kan vi lade bilen stå? Annette Egetoft, Københavns Kommune Carina Botoft, Hovedstadens.
Ældre fodgængere og cyklister i byerne Formål: –at belyse de ældres trafikale situation risikoopfattelse adfærd brug af tiltag påvirkning af mobilitet.
Transport, trængsel og planlægning – I klimaperspektiv Kommunernes Klimakonference – 31. marts 2008 Teknisk Forvaltning Teknisk Direktør.
Mobilitetsplanlægning i en dansk sammenhæng Johan Nielsen Danske Regioner GATE marts 2010.
Aalborg Kommunes buskøreplaner
 Kommunalreformen, alle regioner og kommuner skal være medlem af et trafikselskab  Gl. Århus Amt og Gl. Ringkjøbing Amt havde ikke noget trafikselskab.
Praktiske oplysninger om:
Konsekvenser –Frekvenser. Konsekvenser –Køreplan.
Hvad vil vi med Mobility Management? Kristoffer Kejser Albertslund Kommune.
Midttrafik Forsøg med nye takst initiativer Projektet omfatter 3 initiativer. Formål: Afprøve en mere markeds- og tilbudsorienteret takstpolitik. Flere.
Mobility Management i Novo Nordisk Trafikstyrelsen 16. maj 2013 Presentation titleDate 1.
Region Syddanmark Udvalg for trafik om miljø Region Syddanmark 22. november 2007.
Byen og den kollektive trafik Med tog og bus i den spredte by Jan Jørgensen, Trafikstyrelsen Indsæt billede her 8,1 cm. højt x 16,3 cm. bredt.
Cykelpuljen. Cykelpuljen baggrund Cyklen har i forhold til andre transport- former en række særlige fordele: Fylder mindre på vejene – reducerer trængsel.
OPERATE A/S - SLOTSGADE 2 – 2200 KØBENBHAVN N – TLF – Kampagne om den offentlige rejsesygesikring Odense 11. september 2008.
Trafikstyrelsen 20. januar 2011 Inspirations- og dialogmøde om buspuljerne.
Indlæg på Trafikstyrelsens netværkskonference angående buspuljer Odense, 15. Juni 2010 Henning Nielsen, Midttrafik Thomas E. Øster, Arriva kollektiv trafik.
Sundhed og Bæredygtig Udvikling Jan Øhlenschlæger Kollektiv Trafik Aalborg Kommune.
Projekter med støtte fra Statens Trafikinvesteringsplan - erfaringer og visioner / København Cathrine Krogh Keinicke/ Frank Andersen.
En mand og hans cykel Jensine Adler & Eddie Andersen.
Rigmor Korsgaard Trafik og Veje, Aarhus Kommune Busfremkommelighed Projekter i Aarhus Kommune.
Beskrivelse af de nuværende trafiksystemer Kortlægning af den kollektive trafik i Region Syddanmark Rapport af 13. april 2005.
KAMPAGNEN – I FORM PÅ FARTEN I FORM PÅ VEJEN – DET SUNDE BUSSTOPPESTED Forbedring af livskvaliteten ved at skabe bedre adgang.
Pendlerbus Silkeborg – Århus N Pendlerbus Silkeborg – Århus N Indlæg på Trafikstyrelsens netværkskonference Odense, 15. juni 2010 Henning Nielsen, Midttrafik.
Hvilket potentiale er der i den kollektive trafik? Mikael Hansen, konsulent.
Pendlerrute Silkeborg – Århus N Formål: Målgruppe: Pendlere, At gøre rejsen mere attraktiv for pendlere, ved målbevidst køreplanlægning derefter Opgradering.
Århus Kommune Busprioritering – støttede projekter i Århus Trafik og Veje Rigmor Korsgaard Århus Kommunes ansøgninger om puljestøtte 1. runde – fem ansøgninger.
Navn på underviser 1.  Navn  Lidt om underviserens faglige baggrund  Beskrivelse og mål for kurset 2.
En introduktion til rejsekort – nem betaling til bus, tog og metro.
Konference om busfremkommelighed  ITS Vejle trafikcenter  Signalprioritering  Busbane i Nørrebrogade.
1 Silkeborg Trafikterminal Konference den 11. januar 2012 Trafikmedarbejder Karen Dalsgaard Ingeniør Bente Rands Mortensen.
Buspuljerne fremadrettet ­Dialogmøde d. 20. januar 2011.
NT og kommunerne Strategisk samarbejde om opgradering af stoppesteder og terminaler Kristoffer MartensNordjyllands
Manøvrering med bybus Skadernes omfang og betydning Psykologiske faktorer De enkelte manøvrer Når skaden sker Opgaver Praktik Program.
Samordning i den kollektive trafik ­Med kunden i centrum.
Kollektiv trafik i et helhedsperspektiv Konference den 11. januar 2012 Indsæt billede her 8,1 cm. højt x 16,3 cm. bredt.
I Skolebestyrelsen har vi blandt meget andet arbejdet med sundhedspolitik. I forlængelse af dette arbejde, besluttede vi at sløjfe kakaomælken og har i.
Strækningsbaseret Pendlerservice i MitMovia Stine Bay Michelsen, Marketingkonsulent Trafikstyrelsens Netværkskonference /
Pulje til forbedring af kollektiv trafik i yderområder Koordineret kørsel i Danmark Trafikstyrelsens konference 20. november 2012, Chefkonsulent Henrik.
Den kollektive trafik i Region Sjælland 12. februar 2016.
ET INNOVATIONSFORLØB OM MOBILITET
Find trafikpolitikken her: (skriv URL)
TEMA 1 Kortlægning: Mobilitet i hverdagen
21. september 2016 Louise Høst, Plan- og Arbejdsmarkedsdirektør
Baggrund for præsentationen
Trafikpolitik for (skriv skolens navn)
Regional udvikling og kollektiv trafik
Forslag til masterplan for infrastruktur
Find trafikpolitikken her: (skriv url)
Præsentation af resultater fra visionsmåling
Trafikpolitik for (skriv skolens navn)
Den kollektive trafik i Region Sjælland 12. februar 2016
Præsentationens transcript:

Trafik & Byrum, Simon Wrisberg Kollektiv trafik i et helhedsperspektiv – d. 11. januar 2012 Kollektiv trafik i Helsingør

Trafik & Byrum, Simon Wrisberg Kollektiv trafik i et helhedsperspektiv – d. 11. januar 2012 Disposition  Det nye busnet  Krydsombygninger  Markedsføring  En ridder i trafikken  Kombinationsrejser

Trafik & Byrum, Simon Wrisberg Kollektiv trafik i et helhedsperspektiv – d. 11. januar 2012 Helsingør er et rejsecentrum på nordsjælland Kystbanen Færgerne To lokalbaner Regionale busruter Bybusnet

Trafik & Byrum, Simon Wrisberg Kollektiv trafik i et helhedsperspektiv – d. 11. januar 2012 Hvorfor nyt busnet? Passagertallet er stagneret Busserne kører relativt langsomt Flere linjer kører ”snørklet”

Trafik & Byrum, Simon Wrisberg Kollektiv trafik i et helhedsperspektiv – d. 11. januar 2012 Det tidligere busnet Ringlinjer Lav frekvent Snørklet Dog god dækning

Trafik & Byrum, Simon Wrisberg Kollektiv trafik i et helhedsperspektiv – d. 11. januar 2012 Målet med det nye busnet har været Hurtigere og mere direkte busser Bedre venteforhold Flere passagerer

Trafik & Byrum, Simon Wrisberg Kollektiv trafik i et helhedsperspektiv – d. 11. januar 2012 Udviklingen af det nye busnet Buskundepotentiale Pendlings mønstre Inspiration fra andre kommuner Borger høring Skolernes ringetider

Trafik & Byrum, Simon Wrisberg Kollektiv trafik i et helhedsperspektiv – d. 11. januar 2012 De 3 nye bybus ruter 801 A -15 min drift min drift 803 – 30 min drift

Trafik & Byrum, Simon Wrisberg Kollektiv trafik i et helhedsperspektiv – d. 11. januar 2012 A- buslinjen en ”sporvogn” på gummihjul fra Hospitalet til bykernen

Trafik & Byrum, Simon Wrisberg Kollektiv trafik i et helhedsperspektiv – d. 11. januar og fra bykerne til Prøvestenen

Trafik & Byrum, Simon Wrisberg Kollektiv trafik i et helhedsperspektiv – d. 11. januar 2012 På hele A-buslinjen er der kommet: Automatisk stoppesteds- annoncering Designstandere på alle stoppesteder Nedtællingsmodul på de fleste stoppesteder

Trafik & Byrum, Simon Wrisberg Kollektiv trafik i et helhedsperspektiv – d. 11. januar 2012 Nyombyggede kryds med busprioritering Klostermosevej/Gurrevej (0 – 12 sek.) Gurrevej /Gefionsvej (ikke evalueret) Gefionsvej/ Esrumvej (ikke evalueret) Kronborgladegårdsvej/Gefionsvej ( sek) Kronborgvej/Allegade (20 sek. ) Fabriksvej/ Klostermosevej 2012 (ikke evalueret)

Trafik & Byrum, Simon Wrisberg Kollektiv trafik i et helhedsperspektiv – d. 11. januar 2012 Markedsføring af busnet 12 siders indstik i avisen Nordsjælland Uddeling af gratis klippekort Spørgebus

Trafik & Byrum, Simon Wrisberg Kollektiv trafik i et helhedsperspektiv – d. 11. januar 2012 Kampagnen en ridder i trafikken En ridder tager cyklen eller bussen i stedet for bilen En ridder lader sine børn gå eller cykle til skole En ridder passer på andre når han færdes i trafikken

Trafik & Byrum, Simon Wrisberg Kollektiv trafik i et helhedsperspektiv – d. 11. januar 2012 Kombinations rejser cykel og bus Superstoppestederne indeholder: Overdækket cykelparkering Automatisk luftpumpe Vandfontæne Legeredskaber Wifi

Trafik & Byrum, Simon Wrisberg Kollektiv trafik i et helhedsperspektiv – d. 11. januar 2012 Helsingør cyklen – mobil på hele rejsen 100 deltagere 6 måneder Registrere ture med mobil 45 % kombinere med bil 80% med tog 20 % med bus 12 % bruger kun cyklen I gennemsnit er der cyklet 2,4 km pr. dag pr. deltager

Trafik & Byrum, Simon Wrisberg Kollektiv trafik i et helhedsperspektiv – d. 11. januar 2012 Andre tiltag der understøtter hele rejsen Cykler kan tages gratis med i lokalbanen Cykler kan tages med i R og S busser Cykelparkering ved Helsingør st. Bil parkering ved stationerne Man kan vælge cykeltransport i rejseplanen

Trafik & Byrum, Simon Wrisberg Kollektiv trafik i et helhedsperspektiv – d. 11. januar 2012 Fremtiden Rejsecenter Helsingør Flere A-buslinjer Flere superstoppesteder