Børn og sociale medier Hvordan bruger eleverne fra Skelgårdsskolen de sociale medier ?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Børn og digitale medier
Advertisements

Børns sociale liv med digitale medier
Digital trivsel og forældresamarbejde
Børns sociale liv med digitale medier
Music: Nightengale Serenade
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Undervisningsmiljø undersøgelse fase 2
Indholdsfortegnelse Kendte der er blevet mobbet som unge.
Læringsmiljø på hhx; kvaliteter og udfordringer Temaoplæg 2: IKT i undervisningen på hhx DEA, 13. Oktober 2010 Ph.d.-stipendiat, Arnt Louw Vestergaard.
Fra en børneforkæmpers perspektiv. Børns sorg er et voksent ansvar OmSorg.
Advisory board-møde, MDI, den 17. april 2013, Mathilde Hjerrild Carlsen, Holger Højlund Oplevelser fra felten.
Netværksgrupper for 7.–9. kl. i UU Skive •Den politiske målsætning er at 95% af en ungdomsårgang gennemfører en ungdomsuddannelse. •De unges muligheder.
Digitale medier og mobning
Elevernes digitale dannelse
Den lille forskel - der gør så stor forskel Kære familie og venner Selvom I alle kender til Daniels diagnose, så ved vi at det kan være svært helt at forstå.
Hvem kommer på Perron 3 Hvilken profil har de? Hvad har fået dem til at komme?
- Et dagbehandlingstilbud til unge hashmisbrugere
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
Lektor, ph.d. Jette Kofoed
3. Klasses troldetræ Her i troldetræet bor larmetrold, sjusketrold, rodetrold, glemmetrold og tavse trold. Nogle gange bor de også inden i os og tager.
Redskaber til at støtte børn og unge i deres sociale liv på nettet Marianne Pihl, Projektkoordinator i Red Barnet Lystrup
Tema 5: Relationer og kommunikation Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Mobning er: Man bliver mobbet, når andre børn bliver ved med at drille en, og man synes, det ikke er sjovt.
SSP- hvad er det? Skolerne Socialforvaltningen / Fam.afd. Politiet
Undervisningsmiljø undersøgelse fase 1 December 2006 Vintersbølle Skole.
DIT LIV Tænd for lyden og læn dig tilbage -.
Børn og unges sociale liv online Og hvilken rolle spiller læreren?
Børn og unges sociale liv online Hvilken rolle spiller forældrene?
Børn og unges sociale liv online
Social kompetence Oplæg den 28. Oktober 2008 Kildevældsskolen Per Schultz Jørgensen.
Disposition Præsentation af emne Mobning
FÆLLESSKAB.
Spiller winner takes it all
Elever med særlige behov Lidt om allerede installerede hjælpe programmer i windows vista.
Iselingeskolen Elevevaluering 25. og 26. oktober årgang 87 elever.
HJÆLP TIL FAMILIER Lavet af: Sofie, Daniel G, Amr, Sophia.
Børn og voksnes rettigheder.
Når adfærdsændring ikke er så nemt Den 18. maj
Hvad kan vi gøre for at hjælpe søskende??
At være søskende… At være søskende i en familie med et anderledes, sygt eller handicappet barn. At være søskende til et barn med AD/HD.
Overgangsproblemer i matematik ”Det sværeste var at forstå hvad læreren prøvede at sige - altså formuleringerne.” 1g-elev, stx.
Velkommen til forældremøde = 5 Når børnene … … har mange i klassen, som de kan lide at være sammen med. … oplever et godt sammenhold … har tillid.
Breddekonsulent Kirsten Leth. DBF - Midtjylland. Forældrekursus COACHING Herning Badminton Klub 29.september 2008.
Når det perfekte bliver det normale Niels Ulrik Sørensen Brandbjerg Højskole 18. marts 2016.
PHOTO STORY I 2.KLASSE FORTÆLLING I DANSK. FORTÆLLING I DANSK Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at fortælle og udtrykke sig i både.
SSP Køge Rene Christensen Jesper Snitgaard
Elvis Aaron Presley Solstrålerne har i musik arbejdet med et stort projekt om Elvis. De har lært meget om rockens konge. Det mundede ud i en flot præsentation.
Sikkerhedskursus (følgende lektioner er tilgængelige i dette kursus
Unge og mobning Sarah Amann Mortensen 1.
Lavet af Cesilie Bitsch og Viktor Aarslev
Sociale Medier Er min virkelighed digital? Og er det digitale virkeligt? SØS idrætsefterskole 28/
Lavet af: Julie J. og Julie N.
Den gældbundne tjener med Lego-figur
Hvad er nyhedskriterier?
99 ud af 100 trafikulykker skyldes vores adfærd i trafikken
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
”I gamle dage gik man til fodbold og gymnastik for at være sammen med sine venner – det gør man ikke mere!” - Perspektiver på børne- og ungdomsidræt i.
Velkommen til Quiz om Rygning!!!.
Undgå falske beskeder Hackerne beder om dine personlige oplysninger i en mail eller sms. Det ville pengeinstitutter, virksomheder eller myndigheder aldrig.
Den gode tone Lse.
Stråle-Simon og jagten på de sure kræftceller
Læringslokomotivets forældresamarbejde
Dialogmøde Dagtilbud Svendborg d
Den gode tone Lse.
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For gymnasiale uddannelser
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For gymnasiale uddannelser
John. 20:31 Men dette er skrevet, for at I skal tro, at Jesus er Kristus, Guds søn, og for at I, når I tror, skal have liv i hans navn.
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For gymnasiale uddannelser
Jagten på den excellente kommunikationskultur i Børn og Unge
Skal hun sige til Emma, at hun bliver ked af det
Præsentationens transcript:

Børn og sociale medier Hvordan bruger eleverne fra Skelgårdsskolen de sociale medier ?

Undersøgelsen O Udført af Elevrådet på Skelgårdsskolen i foråret 2015 O I alt 400 besvarelser fra børn O 181 elever fra klasse O 219 elever fra klasse O 2 spørgeskemaer O klasse O Afkrydsningsskema O klasse O Åbne spørgsmål

Mobiler i klasse O 74% af børn i klasse har mobil O 42% af børn i 1. klasse har mobil, men i 1.A har 57% mobil mens i 1.D har kun 15% mobil O 78% procent af børn med mobiler har dem med i skole

Mobilmærke

Brug af sociale medier O 97% af børn i klasse bruger de sociale medier. O De bruger i gennemsnit 2,2 timer dagligt O Startede i en alder af 9,7 år

Type socialt medie Andet: Spil Moviestar planet Steam Twitch Tumblr Kik Momio Google Facetime Mv.

Type socialt medie

Forstyrrer mobilen i timerne

Føler du dig presset?

Dårlige oplevelser O 49% (22%) af børn i klasse har haft en dårlig oplevelse O 59% af børn i klasse har oplevet mobning over sociale medier – enten selv eller en i omgangskredsen

Udtalelser om mobning O ”Det er nemt” (9.D) O ”Omme bag en skærm kan man sige alt” (6.A) O ”Jeg modtager selv en masse grimme beskeder” (9.D) O ” Har fået nogle smser der gjorde mig ked af det ” (4.B) O ”Ved at skrive grimme og dårlige ting” (7.D) O ”Nogen havde lavet en gruppe der hed ”Vi hader” og så personens navn” (8.B) O ”Der er mange der hater” (8.A) O ”Min facebook er blevet hacket og der blev skrevet noget klamt til mine venner” (6.D) O ”Nogen er blevet hacket og hackerne siger grimme ting via den hackede persons profil” (7.A) O ” Der var en falsk bruger der havde skrevet løgne om min søster på instagram ” (5.A) O ”Min bruger på Moviestarplanet blev hacket af en fra klassen og vedkomne skrev ondt til mig og min veninde ” (5.A) O ” Ved mig selv i MSP ” (5.A) O ”Især ask.fm. Folk er anonyme og skriver rigtig grimme ting, fx 'Glad for at din mor er død af kræft, bitch' osv” (8.B) O ”Har selv oplevet pædofile” (6.A)

Sociale medier og venskaber O 61% i klasse har oplevet at de sociale medier er med til at skabe nye eller gavne venskaber

Udtalelser O ”Mulighed for at genstarte gamle venskaber og fået et par nye” O ”Man kan holde kontakten med venner du ikke ser/er langt væk” O ”Hvis der er nogen jeg ikke kender så godt bliver jeg bedre venner med dem” O ”Det er lettere at følge med i hinandens ting og komme i kontakt med folk” O ”Man kan møde hele verdenen” O ”Jeg har mødt nogle venner og hvis man bliver venner over facebook så glemmer man dem ikke” O ”Mine venner er dem jeg er sammen med og ikke dem fra facebook” O ”Snarere det modsatte”

Er det okay?

O ”Det er mit lille liv på min telefon” O ”Jeg vil gøre det på min måde” O ”De har ikke forstand på det” O ” Så er der ikke noget sjovt ” O ”Det er underligt” O ” Krænkelse af privatlivet; jeg tjekker jo ikke deres bankkonto” O ”De har selv en telefon - download det selv” O ” Kan godt selv, jeg er en stor dreng ” O ” De finder aldrig ud af hvad jeg laver ” O ”Jeg vil godt have noget privatliv men samtidig skal de stoppe mig for at gøre noget dumt” O ” På de sociale medier kan de gå rigtig galt og forældre er kloge (men de skal ikke vide alt)” O ” Kun hvis de spørger mig først ” O ”Jeg er jo ikke gammel nok” O ”Hvis der sker noget så ved de det” O ”Fordi de bestemmer” O ”Jeg har intet at skjule” O ”Mine forældre skal da lige meget hvad” O ”Man har jo hørt om pædofile og hackere” O ”Det er jo vigtigst at de ved at jeg opfører mig ordentligt på de sociale medier”