FRITVALG AF PLEJE OG PERSONLIG BISTAND EGNETHEDSKRITERIER.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Vil du have en fuldmagt fra en borger?
Advertisements

Men hvad er forskellen på disse to lovgivninger?
Statsstøtte og udbudsreglerne
Anmelderdatabasen Hvem kan få tilladelse til at tinglyse for andre?
Landsorganisationen i Danmark Rapport fra Udvalget om modvirkning af social dumping Dansk Forening for Arbejdsret den 22. november 2012 v/Stephan Agger.
Informationsmøde Udbud af Biler, Esbjerg Kommune Danhostel Esbjerg den 20. august 2013.
Ikrafttræden 1. juli 2010 Klager, der er indbragt for KLFU inden den 1. juli 2010, færdigbehandles efter de hidtil gældende regler. KLFU er obligatorisk.
1 Frit valg af hjælpemidler og boligindretning Af Tina Hansen specialkonsulent 15. september 2010.
Vandløbsfagmøde Skarrildhus, Kibæk, 5. september 2013
Selvejende institutioner i Danmark
Udbud på velfærdsområdet -   ?
Udbud og udfordringerne for branchen – Oplæg 13. juni 2013 Dansk Rehab Gruppe.
Entrepriseforsikring
16. Andre analyser Analyse af indtjeningsevnen Indtjeningsevnen
Kulturministeriets Administrationscenter Orienteringsmøde: Rigsarkivet udbyder: ”Flytning af arkivalier fra nuværende magasinbygninger til magasinbygninger.
Mandag 3. marts januar Borgmester Jannich Petersen, V Udbud og partnerskaber i Gribskov Kommune.
Biocidmidler og behandlede artikler
Biocidmidler og behandlede artikler. Godkendelsesordningen for biocider Aktivstofferne vurderes og godkendes/eller ikke godkendes på EU niveau Biocidmidlerne.
Hvilke regler skal iagttages, når man behandler personoplysninger i whistleblower-systemer Professor, dr.jur. Henrik Udsen
Spørgemøde d. 2. okt Udbud af materialer til sløjd og naturfag samt udførelse af lovpligtigt eftersyn af træbearbejdningsmaskiner.
Økonomiske analyser En virksomheds produktivitet og effektivitet
Udlicitering af grøn drift
Strategisk investering & finansiering Introduktion til investeringsteori Kapitel 1.
Hvordan sikrer du dig bedst, når du handler korn? Specialkonsulent Morten Haahr Jensen Landscentret, Plan & Miljø.
Formueforvaltning Januar 2009 MSTA. 2 Formueforvaltning  Egne midler  Kunde midler  Traditionelle og markedsrenteprodukter.
Når der er givet en projektbevilling…. Opfølgning på projekter med tilskud fra Udviklingspuljen for folke- og skolebiblioteker.
1 Baggrundsinformationer ”Politiets kontakt med lokalsamfundet skal styrkes via lokalpolitiet på de enkelte politistationer, ved etablering af kredsråd.
Indkøb & Medicoteknik Informationsmøde vedr. Hæmodialysemaskiner udbud 2012/S april 2012.
Analyser og rentabilitet
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Økonomi og Jura Faldgruber i kontrakter - hvad betyder alt det med småt? Tirsdag den 11. januar 2005 v/ konsulent.
Handel med korn mellem landmænd
Udbud af logistik og servicerelaterede biblioteksydelser til Koldingbibliotekerne Høringsmøde d. 27. maj 2015 Kolding Bibliotek, Slotssøvejen 4 Kl
Titeldias Logo blå Husk at vælge korrekt layout for hvert dias: Klik med højre musetast på dias i ruden til venstre i skærmbilledet og vælg ‘Layout’ –
UN godkendt emballage (papkasser) Tirsdag d Allan Bracher (Bureau Veritas HSE) unun.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Fagpilotordningen et jobrettet redskab til unge under 30 år med en erhvervsuddannelse Kontorchef Kirsten Thomsen.
Gitter- og hjælpelinjer For at se gitter- og hjælpelinjer 1. Klik på Vis 2. Vælg Gitterlinjer og/eller Hjælpelinjer Tip: Alt + F9 for hurtig visning af.
16. juni 2016 Indkøb under tærskelværdierne efter den nye udbudslov.
Informationsmøde 27. maj EU-Udbud af Håndværkerrammeaftaler Prækvalifikation.
Et samarbejde mellem: BAT Kartellet | Bygherreforeningen | Dansk Byggeri | Danske Arkitektvirksomheder | DI Byggematerialer | Foreningen af Rådgivende.
SPILLET ER I GANG - ET UFÆRDIGT OPLÆG MED DEN VIDEN VI HAR DAGS DATO - MEDLEMSMØDET 27 APRIL 2016 FORHANDLINGERNE OM UDLODNINGSLOVEN.
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Københavns Kommunes Frugt og grønt genudbud 1. Køb og levering af økologisk hel frugt, grønt og krydderurter.
KØBENHAVNS KOMMUNE ØKONOMIFORVALTNINGEN / KONCERNSERVICE Informationsmøde Udbud af håndværkerydelser til løbende drift og vedligeholdelse - Fagentrepriser.
Rammeaftale om samarbejde og medindflydelse. Formål: …at styrke medarbejdernes interesse for effektivitet i kommunens forvaltning og i dennes institutioner.
Implementering af rehabilitering i Frit valg Mekanisme og bæredygtighed Henrik Stæhr, Adm. dir. Cura Pleje A/S KL ældrenetværk nov 15.
1 Undersøgelse blandt tekniske forvaltninger i kommunerne Dansk Energi oktober 2010.
Det fælles europæiske udbudsdokument Sådan virker det! Dialogmøder om ESPD i København og Odense foråret 2016.
KØBENHAVNS KOMMUNE ØKONOMIFORVALTNINGEN / Københavns Ejendomme og Indkøb Informationsmøde Udbud af håndværkerydelser til løbende drift og vedligeholdelse.
Teknikmøde EU-Udbud af Håndværkerrammeaftaler Mandag den kl
Albertslund Kommune Nordmarks Allé 2620 Albertslund T F Temadrøftelse SUS Sundhedsaftale.
Helsingør Kommune Leverandørmøder Bygge- og anlæg. Leverandørmøde 2016.
Orienteringsmøde - Prækvalifikation
Ansættelsesk-ontrakt og løn
Arrangementer på færdselslovens område
Sælg mere, og finansier din virksomhed. Med statsgaranti.
16. Andre analyser Analyse af indtjeningsevnen Indtjeningsevnen
Persondata – kortlægning af skolens behandling
Overordnede bestemmelser
Indhentning af Dokumentation
Udbudsforskrifter (UF) Vintertjeneste
BRD informationsmøde Prækvalifikation teknik d. 10. marts 2016
Trin-for-trin guide til s1 autorisation
Tilskud & Regnskab Kursus for nye efterskoleledere
Præsentation af Socialtilsyn Øst -orientering om årsrapport 2015 og evalueringen af lov om socialtilsyn Baggrund Socialtilsynets årsrapport skal fungere.
Informationsmøde Udbud af GLR / CHR 29. august 2016, Glostrup
Seneste nyt v/advokat Milena Krogsgaard
Under udbudsgrænserne
Informationsmøde: Udbud af anti-decubitus madrasser og special madrasser, vekseltryk/dynamisk til Region Syddanmark.
Informationsmøde: Udbud af produkter til brug ifm. personlig hygiejne og desinfektion.
Forsikring.
Digital aflevering.
Præsentationens transcript:

FRITVALG AF PLEJE OG PERSONLIG BISTAND EGNETHEDSKRITERIER

Afkryds på den første side i kontrakten om der ansøges om godkendelse på pleje/ praktisk bistand eller begge dele.

Leverandøren må ikke have en ubetalt forfalden gæld til det offentlige på mere end kr. Dokumentation: Fortrykt formular, bilag B, underskrives og fremsendes i forbindelse med ansøgning om godkendelse.

Udbudslovens § § 135, 136 og 137: Leverandøren ikke må være omfattet af de udelukkelsesgrunde, som er oplistet i Udbudslovens § § 135,136 og 137. Ordregiver skal udelukke en ansøger hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg. Det vedrører bl.a. forhold om deltagelse i kriminel organisation (eksempelvis organiseret økonomisk kriminalitet, deltagelse i karteller) bestikkelse, hvidvaskning af penge, ansøger er under konkurs, alvorlige forsømmelser, strafbare forhold og forpligtelser med hensyn til betaling af skatter og afgifter. Dokumentation: Gyldig Serviceattest udstedt af Erhvervsstyrelsen.

Generel vurdering af virksomhedens og lederens egnethed til opgaven. Dokumentation: Daglig leders CV fremsendes samtidig med ansøgning om godkendelse. Dette med henblik på vurdering af lederens egnethed til varetagelse af opgaven.

Økonomiske nøgletal for de sidste 3 år. Nøgletal der skal fremsendes er årsresultat, egenkapital, likviditet, afkastningsgrad og soliditetsgrad. Med likviditet forstås primært likviditetsgrad og omfanget af likvide midler. Dokumentation: Fortrykt formular, bilag C udfyldes og fremsendes i forbindelse med ansøgning om godkendelse. Dispensation for nystartede virksomheder mht. fremvisning af nøgletal. I stedet for nøgletal skal virksomheden fremvise en udførlig forretningsplan inc. finansiering mv. Mindstekrav for deltagelse er positiv egenkapital (eller nul) for hvert af de 3 år, eller positiv udvikling i egenkapitalen i de 3 år samt en ikke negativ udvikling i likviditet over de sidste 3 år.

Årlig minimumsomsætning Der stilles krav om en årlig minimumsomsætning på Kr. for leverandører af personlig pleje og praktisk bistand, og kr. for leverandører der udelukkende leverer praktisk bistand. Samlet omsætning opfattes som den omsætning virksomheden har haft de sidste 12 måneder på området for personlig bistand og /eller pleje. Personlig bistand omfatter ikke udelukkende rengøring på frit valgs området man kan ligeledes indeholde omsætning oppebåret ifm. aktiviteter på det private marked samt rengøring og/eller personlig pleje i andre kommuner. Dokumentation: Fortrykt formular, bilag C, udfyldes og fremsendes i forbindelse med ansøgning om godkendelse.

Forsikring Leverandøren er forpligtet til i hele aftaleperioden at opretholde lovpligtig arbejdsskadeforsikring, sædvanlig tingsforsikring samt sædvanlig erhvervsansvarsforsikring, herunder driftsforsikring for skader, for hvilke der er ansvar efter dansk rets almindelige regler. Leverandøren skal til enhver tid opretholde en gyldig erhvervsansvarsforsikring med en dækningssum på min. 10 millioner d.kr. Dokumentation: Leverandører skal senest ved underskrift af kontrakten fremsende kopi af gyldige forsikringer.

Garanti Odense Kommune har indført en garantimodel hvor leverandører ved godkendelse stiller en garanti på minimum / På de årlige opfølgningsmøder mellem Udbud og Kontraktstyring og leverandøren vil der blive fulgt op på garantien ift. det antal borgere leverandøren har på det tidspunkt og denne vil blive reguleret og kan stige i takt med at leverandøren får flere borgere. Garantien kan også falde såfremt leverandøren mister borgere – dog kan den aldrig nedsættes til under de /

Intervaller – praktisk bistand: borgere – Garanti på borgere – Garanti på borgere- Garanti på borgere – Garanti på borgere – Garanti på Intervaller – Praktisk bistand og/eller pleje: borgere – Garanti på borgere – Garanti på borgere – Garanti på borgere – Garanti på borgere – Garanti på Dokumentation: Leverandøren skal senest ved underskrift af kontrakten fremsende den i bilag D vedhæftede garantierklæring. Garantierklæringen skal være udfyldt og underskrevet af et anerkendt pengeinstitut/kautionsforsikringsselskab.

Egenkontrol Leverandøren bedes beskrive virksomhedens egenkontrol. Odense Kommune vil gerne samarbejde med leverandører, som har styr på de forskellige arbejdsgange og processer.

Datasikkerhed Dokumentation: Leverandøren skal senest ved underskrift af kontrakten fremsende det vedhæftede bilag 11, Databehandleraftale. Bilaget fremsendes i underskrevet stand.

Der stilles krav om tiltrædelse til Odense Kommunes social- og arbejdsklausuler. Dokumentation: Vedhæftede bilag E og F underskrives og fremsendes ifm. ansøgning om godkendelse. Der følges op på den sociale klausul 1 gang om året.