Åbent Værksted 11.11.2015. Agenda -Tradium som Skole -Åbent Værksted ”svejs og plade” -Historik -Hvordan virker det? -Hvilke elever anvender værkstedet?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvad er familieklassen
Advertisements

Hjemmeopgaven i arbejdsmiljøuddannelsen
Når uddannelse, udvikling og god sygepleje går hånd i hånd.
Professionsuddannelserne - De studerendes vurdering af studiemiljø, studieformer og motivation for at gennemføre oplæg med fokus på bioanalytikeruddannelsen.
Fra ufaglært til faglært på kort tid!
Vadesteder, ventetider og sorte huller
Pædagogikum for ungdomsuddannelsesbibliotekarer værktøjer, viden eller ny identitet? Lise Alsted Henrichsen Bibliotekar DB og stud.cand.pæd.
Fleksuddannelsen – fra vision til ?. Fleksuddannelse ” Til unge, der ikke har forudsætninger for at gennemføre en almindelig ungdomsuddannelse, skal der.
Forældremøde X årgang.
Organisering af undervisningen. Det er muligt at indsætte links til diverse filer, hjemmesider, video- og lydklip eller åbne dem direkte i OneNote, så.
Ledelse af skoleledelse 11. februar 2010 Klaus Majgaard.
Efteruddannelse på akademiniveau 19. marts 2014 v. Christian Mathiasen.
Hvad er et produkt i faget teknologi - og hvorfor?
Hvis digitalisering er svaret, hvad var så spørgsmålet?
Hvad er AMU’s placering i uddannelsessystemet? Hvem laver AMU?
Brug af udviklingsfonden BAI konference Mål med udviklingsfond Skabe en efteruddannelseskultur i bygge – og anlægsbranchen – Styrke branchen – kvalitet,
Afslut Frem >>
Øget overgangsfrekvens til de videregående uddannelser
Astrup Skole 1. august 2014 Fritidsmodul – frivillig og gratis undervisning Alle skoledage kl
Planlægningsmodeller i det ny AMU Et samarbejde mellem Københavns Socialpædagogiske seminarium Københavns Socialpædagogiske seminarium & Social- og Sundhedsskolen.
Faglig fordybelse i indskolingen
Morten Elbro HR Chef SILVAN-Kæden
Fokus på køn på Roskilde gymnasium Skoleåret 2013/2014.
AMU-nyt. Program AMU-indberetningen ÅE-rekvirenter Genudskrivning af gamle beviser Ny holdoversigt AMU-elever med på skolehjemlister Åbent Værksted.
Torben Leth Afdelingschef
Head of Education - PostNord
Elevplankonference september
Meritvejen til faglært status Betingelser Meritvejen er for voksne - alder mindst 25 år Der kræves mindst 4 års relevant erhvervserfaring inden for transport.
Michael Elbo Ditte-Lene Betina
1. I NTEGRATIONSPLANS MØDE 2 B RANCHEPAKKEFORLØB Fokus på arbejdsmarkedet Hvor mange ledige jobs har vi Borgerne klar til den virkelige verden Alle kan.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling Kompetenceudvikling af administrative medarbejdere.
LÆSNING OG SKRIVNING PÅ PRODUKTIONSSKOLEN – VEJE TIL STYRKELSE AF FAGLÆRERENS DIDAKTISKE KOMPETENCER Under programmet ”Bedre faglig læsning og skrivning”
Michael Kaas-Andersen Muligheder med mere… Selandia CEU – Bredahlsgade 1 – 4200 Slagelse, telefon ,
Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag
Strategisk kommunikationsmode, der kan fungere som isbryder og opvarmer overfor virksomhederne Udgangspunkt: En produktionsvirksomhed, der allerede har.
Grænseløs læring Virtuelle valgfag. Hvem deltager? Undervisere og elever på valgfag i to uddannelser: Pædagogisk assistent (PAU) Social- og sundhedshjælper.
Velkommen til Grundforløb+ Et grundforløbstilbud til frafaldstruede elever Program: Baggrunden for og opbygningen af G+ Elever og deres adgang til G+ Afklaring.
- en del af fremtidens skole Skoler fra Århusområdet og Fyn deltager i et forskningsprojekt Kreativ tænkning.
Lynkursus i Efteruddannelse.dk Christine Bernt Henriksen 13.dec. 11 Der er penge i det.
Erfaringer fra projekt ”Flerkulturel rummelighed i skolen”
  Københavns Tekniske Skole udbyder erhvervsuddannelser(fem indgange og 26 hovedforløb). Teknisk gymnasium (HTX) og kompetencegivende efteruddannelse.
P LANLÆGNINGSMODELLER I DET NY AMU Et samarbejde mellem Københavns Socialpædagogiske seminarium & Social- og Sundhedsskolen Horsens -Fredericia.
Arkitektur Den ultimative legeborg. Hvad vil vi ? Idé udvikling Brain storm Idé sortering Skitser Bygning rum Stemningen.
Oplæg om lektieintegreret undervisning Data og overvejelser.
Opfølgning på personalemøde Input fra runden med dilemma-kort.
ALENEARBEJDE FOA Randers 11. november Flere sider af alenearbejde Når man er helt alene på arbejdspladsen Når man arbejder isoleret fra (fag)kolleger.
Virksomhedernes vurderinger af AMU- udbuddet - Status i 2011 og udviklingen siden 2007 Oplæg for VEU-Rådet onsdag den 22. juni 2011 ved områdechef Tue.
Pressechef Dorte Skovgaard Wihre Danske Erhvervsskoler Den politiske opmærksomhed på erhvervsskolerne EUC Nordvest 11. maj 2016.
FOA vil arbejde for: At arbejdspladserne prioriterer uddannelse og efteruddannelse At medlemmerne får gode fleksible tilbud At udvikle og oprette de uddannelser,
Udviklingen i bygge- og anlægsbranchen og strategi for indsatsen på området V. Palle Christiansen Beskæftigelsesregion Midtjylland.
Mission Praksisnær undervisning og Åbent Værksted Faglæreruddannelse 2013 Formalier og program Velkommen Indkvartering Forplejning Internet Program.
Grundlaget  Hvad skal der til? Eleven i centrum Vejlederviden og ledelseskompetence Fællesskab, tillid – og pengene gider vi ikke tænke på Samarbejdsaftaler.
Koncept for åbent værksted, materialebank og kompetence- pakke Tilbud om kursus for ledere i virksomheder om deres rolle i medarbejdernes uddannelse og.
Bilag 1. Forandringsteori for udviklingsprojektet ‘Struktureret IKV i AMU’ 1. Problembeskrivelse Der bliver gennemført for få IKV i AMU-forløb inden for.
Fjernundervisning MULIGHEDER OG UDFORDRINGER. Hvad står menuen på? Generelt om..  Hvorfor fjernundervisning  Udfordringer med fjerundervisning  Økonomien.
”Den gode historie” Kvalitetspatruljen Tradium, Auto 24. maj 2011.
Jan Boyesen, Udviklingschef, Europas Maritime Udviklingscenter
På vej mod faglært inden for rengøring
Selandia Medarbejdere: Martin Dilling-Hansen,
Arbejdsmiljøet på Tekniske skoler
dag- og døgninstitutioner
Michael Elbo Ditte-Lene Betina
Opsøgende VEU.
Opsøgende VEU.
Kroppen og programmering
10. ved Kløften Velkommen til jer alle
Præsentationens transcript:

Åbent Værksted

Agenda -Tradium som Skole -Åbent Værksted ”svejs og plade” -Historik -Hvordan virker det? -Hvilke elever anvender værkstedet? -Hvad er de pædagogiske og didaktiske overvejelser? -Hvordan reagere eleverne? -Resultater -Hvad har vi ellers af tilbud og arbejder på.

Tradium som Skole -Tradium er et uddannelsesmæssigt kraftcenter med centrum i Randers -525 fuldtidsansatte og elever. -Stort uddannelsesudbud. -Herunder AMU og Efteruddannelse.

Historik - Fra hold til åbent værksted

Hvordan virker det? -Fleksibelt -Hvem vil -Hvor vil du? -Hvor meget vil du? -Hvornår vil du? -Praktisk

Praktisk

-Kursusvarighed er normalt 5 arbejdsdage -Ca. 150 kursusnummer konstant i udbud i svejseværkstedets åbningstider. -Ca. 50 kursusnummer i vores tegne, konstruktion og pladeværksted -Og hvordan gør man så det? -Undervisning, visitering, ventetid, teoriundervisning og praktisk udførelse

Praktisk

Hvilke Elever anvender Værkstedet Aldre fra 17- Hovedsagligt fra Industrien Fra ufaglært til faglært, enkelte med højre teknisk baggrund. Motiverede/ikke motiverede Mange med læsevanskeligheder.

Hvad VAR de pædagogiske og didaktiske overvejelser? -INGEN -Hvad er de pædagogiske og didaktiske resultater, udfordringer og overvejelser nu? Og hvad kan andre lærer af vores erfaring.

Hvordan reagere eleverne?

Resultaterne Mere Fleksibelt Bedre økonomi Ingen aflyste kursus Den Gode Elev kan afslutte hurtigere. Manglende netvorking Svært at få den umotiverede eller tunge elev igennem. Kan være en udfordring for læreren med konstant differencerne imellem eleverne.

Hvad er der ellers`?

Spørgsmål ?