Fridthjof Film A/S En præsentation lavet af: Julie Overgaard Christensen, Caroline Forsberg Thybo & Lasse Bugge Schmidt Gruppenummer 13 FRIDTHJOF FILM.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Velkommen til ÅRSMØDE DANSKE BIOGRAFER Tirsdag den 29. august 2006 i Svendborg.
Advertisements

DK Klimaforandringer og forsikring. DK Hvem er F&P?
Undervisningsmaterialet er udarbejdet af Danmarks Matematiklærerforening for Finansrådet. OPLÆG TIL GÆSTEUNDERVISNING 2016 BUDGET, OPSPARING OG LÅN (Til.
Ændring af DATO: 1. Vælg ’Indsæt’ i topmenuen 2. Vælg ’Sidehoved og Sidefod’ 3. Skriv ønsket dato ind i datotekstfeltet med STORE BOGSTAVER 4. Tryk ’anvend.
Q1 2006/07 præsentation, 7. februar 2007 ved CEO, K. E. Birk og CFO, Anders Arvai.
Dette webinar udbydes i et samarbejde mellem. v Hvornår er man selvstændig? Virksomhedsform / navn Tilladelser / registrering Skat / regnskabspligt Finansiering.
2. Bestyrelsens beretning. Årets temaer: Årets resultat Fra Aal El Net via ScanEnergi til Samstrøm Salg af ScanEnergi A/S aktier Datahub og Engrosmodel.
Trivsel i hverdagen. Redskaber til positive samspil Børnestyret leg Coaching Ros Belønning Problemløsning Klare beskeder Rutiner Regler Ignorering Afledning.
47843 Økonomisk planlægning af udviklingsprojekter Forfatter: Eva Bundesen, CampusVejle, Efteruddannelsesudvalget for Handel, Administration, Kommunikation.
Signalement af Lejerbo Ca boliger Organiseret i 56 selvstændige organisationer Fordelt på godt 600 afdelinger Hjulpet på vej af 775 ansatte Lejerbo.
Globalisering ANNE ROSENDAHL KRISTIANSEN 1.B NGH.
Målgruppeanalyse og valg Hvad skal jeres virksomheder bruge en målgruppe til? Hvilke kriterier er vigtige for valg af målgrupper? Hvorfor kan vi ikke bare.
Gruppe 10 Cathrine Tavs Andersen Peter Elm Bech Jensen Malene Mandrup Therkelsen Jeppe Wittus.
FORNYELSESFONDEN - Fond til grøn omstilling og erhvervsmæssig fornyelse Lone Rosen,
Gode råd om indkøb for institutioner uden egen indkøbsorganisation Oplæg ved Henrik Dyrehave Rasmussen, Økonomi- og ressourcedirektør ved CELF (Center.
Overblik Tal i tusinde kr.: Kilde: pro-f.dk Overblik Ansatte pr. 31/ : Kilde: borsen.dk.
Økonomiaftale for budget 2007 Forberedelsesudvalget Odense, den 22. juni 2006.
Landsseminar 2012 Workshop: Selvfinansierende LK’er Landsseminar 2012 Workshop: Selvfinancierende Lokalkomiteer.
EasyGo – løsninger i et europæisk perspektiv Mogens Hansen, CFO.
Viden, der vækster Lars B. Goldschmidt 10.okt. 13 Fra viden til vækst.
Hvem er jeg? Indlægsholderen præsenterer sig selv og kører bordet rundt.
Lars Hvilsted Rasmussen
Efterspørgslen i den maritime industri
Q3 2007/08 præsentation, 27. august 2008 Ved CEO K. E
Virksomhedens omkostninger
Jan Christiansen Nyborg Gymnasium Inspiration bla. fra systime.dk
EKF-kaution under InnovFin-programmet
Dagens program Vi skal tale om: Hvornår og hvordan du træffer valg?
Landsdækkende virksomhedskampagne
Kommunernes økonomistyring
Board meeting, Pandora A/S
Fabrick Branding strategi med fokus på brand awareness og vejledning i brugen af de sociale medier.
MUDP handlingsplan for december 2017
Experians statistik over nyetablerede selskaber i 4. kvartal 2016
3. Virksomheden i en markedsøkonomi
Hovedtal og konklusioner for branchen
Lægge Procent til eller trække procent fra
Fortsat fremgang i Halsnæs
2 June 2014 Præsentation Resultater fra COWIs analyse af effekter ved Gribskov Kommunes mulige deltagelse i Nationalpark Kongernes Nordsjælland Nis Vilhelm.
Lån, Garantier & Kautioner
(Firmanavn) forretningsplan
Humanistisk Entrepreneurship 2 Forretningsmodellæredet Business Model Canvas Kreative grupper Pillon - KU.
Internationale virksomheder til trekantsområdet
Udfordringer og ønsker til et nyt energiforlig
Fremtidens sundhedsvæsen – nyeste udspil fra Danske Regioner
Velkommen til EØ.
Dækningsbidrag   Forskellen mellem dine indtægter ved salg og de direkte omkostninger kaldes bruttofortjeneste eller dækningsbidrag Beløbet fortæller,
Humanistisk Entrepreneurship 5 BMG kap. 3 Design
Humanistisk Entrepreneurship 6 Business Model Generation Kap
Det Perfekte Pitch Sådan præsenterer I jeres idé for en investor.
Historie og organisation
Tværmedial Kommunikation 9 Corporate Branding i kommunikationssamfundet Interbrand Brand Essence Modellen forår 2017 Pillon - KU ”Marketing is a battle.
1. dag - Modul 1A Velkomst og præsentation Indflydelse og interessevaretagelse Frokost (kl ) Områdeopdeling kommunal / privat Overraskelse (kl )
SUCCES MED SALG 1.
MUDP handlingsplan for december 2017
Rum for uformel læring, 28. april 2011
Knallertens udstyr.
For at kunne afspille de film, som er indlagt i denne PowerPoint-præsentation, skal præsentationen vises i fuld skærm. Vær opmærksom på, at afspilning.
Præsentation af mad vafler
Hovedtal og konklusioner for branchen
Har ‘vi’ råd til flygtninge?
For at kunne afspille de film, som er indlagt i denne PowerPoint-præsentation, skal præsentationen vises i fuld skærm. Vær opmærksom på, at afspilning.
Agenda:. - Om WILLBRANDT. - Strategi
For at kunne afspille de film, som er indlagt i denne PowerPoint-præsentation, skal præsentationen vises i fuld skærm. Vær opmærksom på, at afspilning.
Velkommen til Møde om vandsamarbejde i Favrskov Kommune
Hovedtal og konklusioner for branchen
Tværmedial Kommunikation 7 Corporate Branding i kommunikationssamfundet forår 2019 Pillon - KU ”Marketing is a battle of perceptions, not products” (Jack.
Debatten om den almene struktur Historik, statistik – og et kik i krystalkuglen Bjarne Zetterström.
MUDP handlingsplan for december 2017
Ambassadør for udsatte børn og unge
Præsentationens transcript:

Fridthjof Film A/S En præsentation lavet af: Julie Overgaard Christensen, Caroline Forsberg Thybo & Lasse Bugge Schmidt Gruppenummer 13 FRIDTHJOF FILM

Disposition  Filmbranchen  Virksomheden Fridthjof Film A/S  Fridthjof Films fremtid

Branchen Hvor stor er branchens omsætning i Danmark?  Produktion af danske film -samlet omsætning på 3,3 milliarder i 2001  Filmindustrien er vokset til et kæmpe forretningsområde -> samlede omsætning i 2010 var 4,1 milliarder kr. Filmbranchen Tal i mio

Hvordan har udviklingen været i branchens økonomi?  2011 –godt filmår -> Lars von Triers “Melancholia”, Susanne Bier ”Hævnen” og ”Dirch” af Martin Zanvliet  Fra 2011 og årene herefter –> debat om optræk til krise i dansk film  Den teknologiske udvikling –> påvirker industrien negativt  Streaming -> dalende dvd-salg Filmbranchen

 Samme høje produktionsomkostninger  Filmbranchen havnet i ”økonomisk uvejr” -> risikofyldt branche -> 20 % chance for publikumsucces -> banker smækker pengekassen i  Blockbuster-syndromet hærger -> markedsføringsbudgetterne vokser  Danske produktioner vokser sig dyrere -> film produceret i 2003 budget på omkring mio. -> 24,6 mio. kr. i > til sammenligning kostede en dansk film i 1930’erne kr. Filmbranchen

Hvor mange ansatte er der i branchen? Hvordan er udviklingen over tid?  Ifølge Den Danske Filminstitut Vicki Synnott -> omkring personer tilknyttet dansk filmbranche  Herudover -> administrativt personale og uregistrerede freelanceansatte samt frivillige filmarbejdere Filmbranchen

Hvordan er branchens eksport ud af Danmark?  Dogmefilmene samt Lars Von Triers internationalt omtalte film -> stor vækst i eksport af danske film  Periode > danske film solgt 33,1 mio. billetter uden for Danmark – svarer til 39 % af dansk films samlede billetsalg  Lars von Triers film -> 46 % af samlet antal solgte billetter  År > Lars von Triers Dancer In the Dark og Lone Scherfigs Italiensk for begyndere havde premiere -> næsten 10 mio. solgte billetter på 1 år Filmbranchen

Hvilken værdikæde indgår branchens virksomheder typisk i?  Produktionsselskaberne -> finansieringen af den enkelte film og for hele den kreative og tekniske proces.  Distributørerne -> Indkøber filmene, også fra udlandet -> sælger dem videre til de danske biografer -> samt står for PR omkring en filmpremiere.  Biograferne -> Aftager filmene af distributøren og lægger lærred og sale til publikum. Filmbranchen Produktions- selskaberne DistributørerneBiografernePublikum

Virksomheden Fridthjof Film A/S  Hvilke produkter eller tjenester leverer virksomheden? Virksomheden Fridthjof SerierFilmReklame

Nøgletal fra årsregnskabet Beløb på graf er i hele 1000 Virksomheden Fridthjof

Hvor mange ansatte er der i Fridthjof?  Der er 15 ansatte i Fridthjof Virksomheden Fridthjof - Ejerforhold Nordisk Film T-HOLDING APS LUSTRUP APS FRIDTHJOF HOLDING APS

Hvordan mener I virksomhedens interne værdikæde ser ud? Virksomheden Fridthjof Broadcasterne efterspørger Fridthjof forespørger Juridisk aftale Forberedelser Action Redigering Distributionsaftale Venteperiode

Business canvas model Nøglepartnere Nordisk film TV2 DR2 Datterselskaber - Fridthjof Film Århus - Fridthjof Film Production - Gi’ Lyd - Postyr Postprod Freelancere Nøgleaktiviteter Film reklame Tv-serier Pre-production Production Post-Production Fundraising Værditilbud Reklame – løser kundens problem = kreativitet + ekspertise + brand Underholder eller oplyser Kunderelationer TV2 og DR2 Har mange gange arbejdet sammen med Fridthjof. Loyal kunder = de må levere et godt produkt til slutforbrugeren. (høje seertal) Virksomheder Slutforbrugeren = Trailere, (Facebook) Kundesegmenter Differentieret kundesegment. Massemarked producerer både reklamer, film, og tv serier. Bred vifte af slutforbrugere. Nøgleressourcer Levere underholdning eller oplyse slutbrugeren om et bestemt emne/produkt. Reklamere Kanaler Biografer Viaplay, Netflix, Kabel TV Omkostningsstruktur Variable omkostninger, kommer an på produktionens størrelse. Indtægtsstrømme Biografindtægter Online Streaming tjenester Rettigheder Støtte Virksomheden Fridthjof

Hvilken betydning har digitalisering for branchens og virksomhedens fremtid?  Danskerne i biografen trods digitalisering  Video on Demand-tjenester -> negativ indflydelse  Ulovlig kopiering og piratdownload -> årsag til økonomisk presset situation (Popcorn Time)  Netflix, Yousee -> fald i ulovlige downloads Fridthjof fremtid large/inline/2015/02/ inline-screen-shot at pm.png

 Online filmtjenester -> komfortabel for brugeren -> negativt for filmproducenterne -> lav indtjening  Filmproducenterne kun får et årligt beløb – også selvom filmen bliver et seerhit på tjenesten  Eksempel: ”Armadillo” på det amerikanske Netflix Distributør > producent = $  Online filmtjenester -> konsekvenser -> løsning: prisstigning?

Tak for jeres opmærksomhed