Akut Forløbsbeskrivelse ved ansøgning om kontanthjælp med Grønt Kort (grøn bølge) 1 1 Decentrale aktører tildeler Grønt kort til relevante borgere Figur.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Klar til håndtering af fritagelse af borgers fra Digital Post
Advertisements

Proces – trin for trin Leder afsøger alternativer til udpegning
Større Skriftlig Opgave
Ansættelsesprocedurer
Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Rehabiliteringsteamet i Køge kommune
Fra inkontinensproblem til bevilling
Projektarbejde – fra en positiv indgangsvinkel
Beretning for år 2001 Fremtiden.
Visitation til børne-ungdomspsykiatrisk afd.
Partnerskabsaftale vedr. sygedagpenge Helbred og Arbejdsliv Den 30/ Jobcenter.
Praksisudviklings projekt Vellykkede samtaler i sammenhængende forløb
Tilmelding til ungdomsuddannelser 2010
Akut Team Holbæk Baggrund for akuttilbuddet Målgruppen Organisering
VEJEN TIL JOBBET Det er godt at være bevidst om alle muligheder. Jo større en del af stillingsmarkedet, du bearbejder, jo større er sandsynligheden for,
Hvordan søger man om optagelse?
SAMARBEJDE I PALLIATIV MEDICIN
Opfølgende hjemmebesøg efter udskrivelse fra hospital
Uddannelsesafklarende samtaler
Du finder registreringsskemaet på: dev2. siteloom
Afklaringskatalog på Hjælpemiddelområdet
PÆDAGOGIKUM-KONFERENCE MARTS 2010
Lokale grønne partnerskaber
Jan Nielsen praktiserende læge Århus
AER – Tilskud til faglige udvalg og lokale uddannelsesudvalg Hvordan gør vi?
Pulje: udbredelse af erfaringer fra forsøg med fritidspas
Psykiatriens Hus – et konstrueret patientforløb. Kenneths situationProfessionel kontaktLovgivningDok-system Dag 1 Kenneth søger hjælp hos kommune pga.
Fagchef Fagligt ansvarlig for hele området
Kort introduktion til rammerne i Brug for Alle. Målgruppen Alle kontanthjælpsmodtagere, der pr. 1. april 2012 er i match 3 og modtager kontanthjælp: Midlertidigt.
Sanktioner – manglende medvirken LAS §§ 69 a-69I Fradrag i, nedsættelse af, eller ophør af ressourceforløbsydelsen er betinget af, at kommunen samtidig.
Ungeindsatsen i Center for Erhverv, Uddannelse og Beskæftigelse UU og jobcentrene; et samarbejde om udsatte unge, 3. december 2015 Leder af Ungeporten,
Overgange ml. barn og voksen Opstart på baggrund af materiale fra PPR og deltagelse i skolemøde 2 2 Borger 1 1 Deltagelse i skolemøde Deltagelse.
Reformen af sygedagpengesystemet – Økonomisk sikkerhed for sygemeldte samt en tidligere og bedre indsats.
FMK på apoteket Anvendelse af data - udfordringer Danmarks Apotekerforening Kredskonsulent Lena Skov Andersen.
UU Aarhus og Samsø – læs mere på UU som indgangen til det kommunale system - bekymringsmærker og kontaktvejlederfunktion.
Samarbejdet med sundhedsvæsnet i relation til rehabiliteringsteamet Lisbeth Jeritslev Souschef November 2013.
Det Tværgående Gravidsamarbejde ved Inge Olga Ibsen, Overlæge og leder af Familieambulatorierne, Region Syddanmark og Region Hovedstaden Carina Blomholt,
Forløbsbeskrivelse for helhedsorienteret udredning Kontakt til borger Nej Figur forklaring » Ja Nej Hvem har del i borgerens forløb?
Forløbsbeskrivelse for indkaldelse til og afholdelse af koordinerende møde Kontakt til borger – Kender borger tovholder?
Tilbud i jobcentrene til psykisk sårbare og forventninger til samarbejdet Jobcenterchef Johnny L. Madsen.
Intro til samarbejdet med socialfaglig rådgiver Organisation – Tværfagligt Center For Børn og Unge Formål og målsætning Målgruppen Kendetegn ved socialfaglig.
1 Undersøgelse blandt tekniske forvaltninger i kommunerne Dansk Energi oktober 2010.
Jobcenter Helsingør indsats i forhold til flowet mellem A – dagpenge og sygedagpenge Indsatsen begyndte i oktober 2012 Indsatsen blev iværksat da vi havde.
Classic/Sygedagpenge Myndighed Alle relevante akter skal være indscannet (sker løbende). Der oprettes enkeltsag i SB-sys: Forrevalidering, herunder delforløb.
Brug for alle Hvad går det ud på? v/ projektchef Jens Hørby Jørgensen.
Samarbejde mellem UU Aarhus og helhedsplanen i Vandtårnsområdet Samarbejde mellem UU Aarhus og helhedsplanen i Vandtårnsområdet - Når UU er en integreret.
Overgange ml. barn og voksen Borger 1 1 Borger henvender sig til kommunen om mulighed for hjælpemidler Deltagelse i.
Helle Anttila Arbejdsmarkedsafdelingen Frederiksberg kommune Implementering af rehabiliteringsindsatsen.
Gode relationer, tydelige rammer og klar kommunikation - 10 trin til det gode samarbejde mellem efterskoler og kommuner omkring sårbare og udsatte unge.
Koordinator på børneområdet Henvendelse til handi- caprådgiver på baggrund af bekymring 2 2 Øvrige afdelinger/ forvaltninger el. eksterne samarbejds- partnere.
Handleplansarbejde Opstart af udarbejdelse af handleplan 2 2 Borger 1 1 henvender sig til kommunen Deltagelse i handleplansmøde
Helle Anttila Arbejdsmarkedsafdelingen Frederiksberg kommune Mål og delmål i rehabiliteringsindsatsen.
VIRKSOMHEDSBEREDSKAB MIDT- VESTSJÆLLAND CASE VIRKSOMHEDSKONSULENT JANNIE JAKOBSEN JOBCENTER GREVE.
SOLRØD KOMMUNE | JOB- OG SOCIALCENTER Visitation til rehabiliteringsteam og ressourceforløb i Solrød Kommune Dorthe Torstensen, Leder af Social Service.
 Siden sidst – gennemgang af erfaringer fra første møder med lærerne, de første observationer,  Opgave: drøftelse og afprøvning af gruppevejledning med.
Den tekniske del - en vigtig del af faserne fra A-Z.
Anne Bjørkmann, studievejleder, IBOS Synsfaglige netværksdage 2016
Persondata – kortlægning af skolens behandling
Unge i fokus - baggrund Langsigtet strategi – 3 hovedområder:
Institutionernes erfaringer med møbelindkøb
AMU-kursus, VUC og FVU - Forberedende Voksen Undervisning
Underretning, handleplan, børnefaglig undersøgelse mv
Socialpolitisk statusmøde 2017 LO
Eksterne samarbejdspartneres tilfredshed med samarbejdet med Psykiatrisk Center Nordsjælland Spørgeskemaundersøgelse efterår 2013 Oplæg på samordningsudvalg.
Bilag 1c: Visitationsproces
Caseseminar Kolding 14. marts 2017
Informationsmøde: Udbud af anti-decubitus madrasser og special madrasser, vekseltryk/dynamisk til Region Syddanmark.
Sommerlejr juli 2017 v. Red Barnet Mariagerfjord
§ 18-teamet Socialforvaltningen Center for Socialpolitik og Udvikling
Anvendelsen af FIP – et værktøj til måling af ledige flygtninge og indvandreres progression i arbejdsmarkedsparathed Vejledning til projektadministrator.
Præsentationens transcript:

akut Forløbsbeskrivelse ved ansøgning om kontanthjælp med Grønt Kort (grøn bølge) 1 1 Decentrale aktører tildeler Grønt kort til relevante borgere Figur forklaring » Nej Ja Grønt Kort Decentral aktør hjælper borgeren med at udfylde ansøgningsskema. Decentral aktør kontakter (pr. telefon eller mail) sammen med borgeren Leder eller koordinator i Jobcenterets Team Indsats – Jasna Lendvaj / Mail: Leder eller koordinator i Team Indsats tildeler borgeren en sagsbehandler i teamet. Borgeren henvises til akut aftale med sagsbehandler Sagsbehandler og Leder eller koordinator i Team Indsats drøfter borgerens sag og afklarer væsentlige spørgsmål inden mødet med borgeren 6.1 Sagsbehandler og borger mødes til samtale om det videre forløb for borgeren Grønt Kort 11 Decentral aktør støtter borgeren i forløbet, ved at følge op på aftaler indgået med sagsbehandlere Decentral aktør/Familieafdelingen Ydelsesafdelingen (Kontanthjælp/Sygedag- pengeteam) Jobcenteret Information til borger Sagsbehandler åbner borgerens sag i Workbase Sagsbehandler aftaler et mødetidspunkt med borgeren. Leder eller koordinator i Team Indsats vurderer om borgerens sag skal behandles akut 6.2 Decentral aktør hjælper borgeren med at sende ansøgningsskema til Ydelsesafdelingen Kontanthjælps- /Sygedagpengeteamet behandler borgerens ansøgning om kontanthjælp Aftalereferat Sagsbehandler sender et ansøgningsskema om kontanthjælp til borgeren

Forløbsbeskrivelse ved ansøgning om kontanthjælp med Grønt kort Tilbage Forløb ved ansøgning om kontanthjælp med Grønt Kort 1. Decentral aktør (Fx Lærkehøj, Lindevangen, DPC, FKRC, evt. praktiserende læger) eller Familieafdelingen udleverer Grønt Kort til borger. Grønt Kort udfyldes og udleveres til borgeren. Borgeren skal som minimum opfylde følgende kriterier: Være fyldt 18 år Have ændrede forhold, så borgeren ikke længere kan forsørge sig selv eller sin familie – fx ved arbejdsløshed, sygdom, barsel, separation, skilsmisse Have opholdt sig i Danmark, Grønland eller Færøerne i syv år inden for de sidste otte år (ved ansøgning om kontanthjælp – ellers kan borgeren søge starthjælp i stedet) 2. Decentral aktør/Familieafdelingen kontakter sammen med borgeren leder eller koordinator i Team Indsats i Jobcenteret (Jasna Lendvaj, telefon eller mail Relevant information om borgerens sag og problemstillinger videregives til Jobcenteret. HUSK at få borgerens samtykke – mundtligt - inden informationerne Relevant information er fx: Begrundelser for tildeling af Grønt Kort (jf. vurderingskriterier og kriterier for udlevering af Grønt Kort). Øvrig information om borgerens kontakt til Frederiksberg Kommune (kontakt til andre sagsbehandlere, forløb i kommunen mv.) Borgerens spørgsmål til Jobcenteret 3. Leder eller koordinator i Jobcenterets Team Indsats vurderer om borgerens sag skal behandles akut. Sagen er akut, hvis det vurderes, at borgerens tilstand forværres, hvis der går længere tid, før sagen behandles. Hvis nej: 4 Hvis ja: 4.1 (Den grafiske forløbsbeskrivelse kan ses på ) 4. Leder eller koordinator i Jobcenterets Team Indsats tildeler borger en sagsbehandler i teamet 4.1 Leder eller koordinator i Jobcenterets Team Indsats henviser borgeren akut til sagsbehandler 5. Sagsbehandler åbner borgerens sag i Workbase og markerer, at borgeren har et Infokort på ”gul lap”. Følgende informationer noteres: Navn, organisation, telefonnummer samt mail på udsteder af kort og telefonnummer på borger). 6. Sagsbehandler sender et ansøgningsskema om kontanthjælp til borgeren. Alternativt aftaler sagsbehandler med den decentrale aktør, at decentral aktør støtter borger i at finde ansøgningsskema på nettet [link til kontanthjælpsansøgningsskema]. 6.1 Decentral aktør/Familieafdelingen hjælper så vidt muligt borgeren med at udfylde ansøgningsskema om kontanthjælp 6.2 Decentral aktør/Familieafdelingen hjælper så vidt muligt borgeren med at sende udfyldt ansøgningsskema om kontanthjælp til Kontanthjælps-/Sygedagpengeteamet. 7. Sagsbehandler aftaler et mødetidspunkt med borgeren. 8. Sagsbehandler og Leder eller koordinator i Team Indsats drøfter borgerens sag og afklarer væsentlige spørgsmål inden mødet med borgeren. 9. Sagsbehandler og borger mødes til samtale om det videre forløb for borgeren. Grønt Kort og Aftaleskabelon udfyldes (Aftalereferatet ligger i Workbase). Aftalereferatet gemmes sammen med borgerens sag. 10. Kontanthjælps- og Sygedagpengeteamet behandler borgerens ansøgning om kontanthjælp (Efter punkt 5 og 6.2). 11. Decentral aktør/Familieafdelingen støtter borgeren i forløbet, ved at følge op på aftaler indgået med sagsbehandlere. Jf. Grønt Kort og Aftaleskabelon. INFOKORT / GRØNT KORT KAN FÅS VED HENVENDELSE TIL DEN CENTRALE INDKALDERFUNKTION KONTAKTOPLYSNINGER TIL TEAM INDSATS: Leder Jasna Lencvaj, tlf ,,mail

x x Hvad betyder de forskellige figurer? x x x x x x x x Start/afslutning kommunen Start/afslutning Samarbejdspartnere/ borger Skriftlig kommunikation fra forvaltningsafdelinger til samarbejdspartnere/ borger Skriftlig kommunikation fra samarbejdspartnere /borger til forvaltningsafdelinger Aktiviteter i forvaltningsafdelinger Aktiviteter hos samarbejdspartnere/ borgere Skillevej/beslutningspu nkter i forvaltningsafdelinger Sekvensflow Informationsflow Afgrænsning af organisatoriske enheder/borgeren Tilbage