Børneruden – en del af MinRude Her får du informationer fra børnehuset: - Billeder - Dagbøger fra hverdagen - Nyheder fra børnehuset - Opslag (fx husk.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Trehøje-Pigerne Side 1 Vejledning til brug af hjemmesiden Det er slet ikke så vanskeligt – så brug hjemmesiden flittigt… Det er.
Advertisements

Open street maps på GPSén Gå ind på Siden er lang tid om at loade, så hav tålmodighed.
Intro til brug af Carla til adresser og andet for ledere i FDF Virum
Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
Din kontakt med det offentlige starter på nettet
Hvordan bruger jeg MinInstitution?
1 Vil du give en fuldmagt?       Hvis du vil have, at en anden skal kunne handle på dine vegne i en digital løsning, kan du give en digital.
Hvordan du læser forældreintra
Læringsstile og lektier
Hvad skal vi i dag? Hvad er NemID?
Netbank Det offentlige Dk e-Boks
Klik på Aktivér redigering i meddelelseslinjen, Hvis videoerne i kurset ikke afspilles, skal du måske hente QuickTime eller blot skifte til PowerPoint.
Information / vejledning om nye muligheder for: Version Copyright DKVS -THEMCOM 1) Online adgang til Militært Tidsskrift. 2) Behandling af egne.
BESØG VORES HJEMMESIDE JÆVNLIGT. GERNE HVER DAG - DOG MINDST ET PAR GANGE OM UGEN. Her finder du vigtige informationer om SFO Asgårds dagligdag. VIGTIGT.
Tabulex - hvad er det? Et elektronisk komme/gå-registreringsprogram – det sikrer, at SFO´ens medarbejdere kan efterleve fremmødekontrollen. Målet er at.
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
Elektroniske medier Hvordan anvendes elektroniske medier til at styrke kommunikationen mellem forældrene og skolen? Ordrup skolebestyrelses debatforslag.
Her kan du søge oplysninger om de forskellige lande, se videoklip med børn og unge, lave dine egne kort, statistik og lave wiki’er Med kortgeneratoren.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Hvordan bruger jeg First Class konferencerne ?
Tast selv-service – opret fuldmagt
Alle børn skal have mindst et fornavn og et efternavn … det skal computerens ”børn” også !! Computerens ”børn” kaldes alle for filer uanset hvilke programmer.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Vil du godkende eller afvise en forespørgsel om en fuldmagt?
Vil du se detaljer om en fuldmagt, du har givet?
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
Aktiv brug af Søften Portalen
Digital Post til foreninger Kommunikation mellem det offentlige og din forening.
1 Vil du se detaljer om en fuldmagt, du har fået? Hvis du som medarbejder har fået en fuldmagt af en borger, betyder det, at du kan handle på vegne af.
Skal du digitalisere en fuldmagt, du har fået på papir fra en borger?
Videreudvikling af skolehjem samarbejde
FORTROLIGT. Må kun distribueres til partnere med aftale om hemmeligholdelse. Microsoft giver ingen garantier, hverken udtrykkeligt eller stiltiende. ©
Elektroniske holdkort
Oprettelse af Digital Post
Version 3.1 Velkommen til introduktion af Digital Post PS: Er du dårligt hørende eller seende, så flyt venligst op foran. Side 1.
Blog kommentar Åben arkivet ved at trykke på den lille sorte trekant der peger ind på et årstal (næste billede)
Sammenlægning af Boblen og Loppen – efterår 2012 En gennemgang af processen.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Du finder registreringsskemaet på: dev2. siteloom
For at få en postkasse på borger.dk, så du kan kommunikere digitalt med det offentlige, skal du være logget på med din digitale signatur. Du klikker nu.
ANSØGNINGEN At søge job handler blandt andet om at skrive ansøgninger
Finde og åbne et chatrum Brug søgefunktionen i Lync til at finde de rum, du har adgang til. 1.I hovedvinduet i Lync skal du klikke på fanen Chatrum. 2.Skriv.
Om Specialcenter Sigrid Undset
Oversigt for © 2012 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes. Lync Web App Deltage i et Lync-møde ved brug af computerlyd Hvis du ikke har Lync.
Videregående pc-vejledning Modul 07: Elektronisk post 60+Bornholm.
Vi har valgt at bruge vores egen postsystem til at fortælle lidt om vores kendskab IT verdens kommunikation. G-mail, er ret let at gå til, og der er hjælp.
Call Center, adm kursus, indledning Indledning (registrering af kursister & præsentation) 10 min. Hjælpeværktøjer 5 min. System overblik 30 min. Administrator.
Velkommen til: UU+ på Podio Webinaret starter kl 11:00 Bemærk! Du behøver ikke at teste dit webcam og mikrofon, for de er begge slået fra. Det er meningen.
Frivillignettet Adgang via Hjerteforeningens hjemmeside Klik på menu.
ØKONOMIFORVALTNINGEN KØBENHAVNS EJENDOMME 15. FEBRUAR KØBENHAVN S EJENDOMME Vi skaber rum Vejledning til HelpDesk Opgavebestiller.
Tabulex Daginstitution. SFO Integration til SFO’ens system Børneadministration Ind- og udkrydsning Barnets aftaler Intra Intranet Ferier & aftaletyper.
ØKONOMIFORVALTNINGEN KØBENHAVNS EJENDOMME 1. MARTS KØBENHAVN S EJENDOMME Vi skaber rum Vejledning i at logge ind og oprette ny sag på HelpDesken for brugere.
Oplæg til medarbejderne
Elektroniske holdkort
Arbejdspladsen i fokus/arbejdsfællesskaber
Introduktion til brug af Princh på biblioteket
GUIDE TIL OPRETTELSE AF LINKS
GUIDE TIL OPRETTELSE AF OPSLAG
Gennemgang af ansøgningsflowet for ansøgere til de videregående uddannelser 30. Januar 2017.
Skabelon mailopsætning
Trafikpolitik for (skriv skolens navn)
Hold dit NemID for dig selv
Sådan anmelder du en skade!
GUIDE TIL OPRETTELSE AF LINKS
Sådan bruges video- s og emnerapporter
Modul 07, Elektronisk post
Præsentation af app til Stafet For Livet Formålet med Stafet For Livet Appen er, at skabe en app, der fungerer som en samlet indgang til stafetten for.
Hold dit NemID for dig selv
Information om Aula til forældre
Information om Aula til forældre
Præsentationens transcript:

Børneruden – en del af MinRude Her får du informationer fra børnehuset: - Billeder - Dagbøger fra hverdagen - Nyheder fra børnehuset - Opslag (fx husk gummistøvler) -Oplysninger om forskellige aktiviteter : fx ture, forældremøder mm. Du melder ferie og sygefravær Du tilmelder dig forældremøder Personalet har let adgang til dine kontaktoplysninger og andre oplysninger om dit barn (fx sygdomme)

Hvorfor skal jeg bruge Børneruden? Når du bruger Børneruden giver det personalet tid til andet arbejde Du kan let følge med i dit barns dagligliv i børnehuset – både i billeder og tekst Du kan tale med dit barn om dagens oplevelser ud fra billeder og tekster i Børneruden Du giver personalet let adgang til vigtige oplysninger om dit barn

Hvordan bruger man Børneruden? To muligheder: 1.Minrude.dk via computer (kræver NemID) 2.App via smartphone eller tablet (iPhone/iPad og Android) Søg på ordet ”Minrude” i App Store eller Play Butik for at finde app’en App’en skal aktiveres via Minrude.dk, hvor du finder en aktiveringskode

Forskellen på app og computer - Hvad kan jeg gøre i Børneruden? FunktionComputerApp Se billederJa Læse opslag, nyheder og dagbøgerJa Se børnehusets aktiviteterJa Svare på invitationerJa Melde ferie og fraværJa Se madplanJa Melde afhenter og afhentningstidspunktJa Se adresselisteJa Gemme billede i dit barns galleriJaNej Udfylde barnets kartotekskortJaNej Give tilladelse til, at bedsteforældre kan vælges som afhentereJaNej Give tilladelse til, at din adresse fremgår af adresselistenJaNej Svare på indkaldelse til forældresamtaleJaNej

Udfyld kartotekskortet Det er meget vigtigt, at du udfylder kartotekskortet i Børneruden Kartotekskortet indeholder oplysninger om sygdom, fuldmagter mm., som bruges af børnehuset i det daglige arbejde Du er selv ansvarlig for at opdatere oplysningerne på kartotekskortet Kartotekskortet kan kun udfyldes ved at gå ind på minrude.dk via en computer Du finder kartotekskortet under: [Barnets navn] -> [Børnehusets navn] –> Kartotekskort

Meld ferie og fravær Du skal melde ferie og fravær (fx sygdom) via Børneruden Det kan du gøre både via computer og app Når du gør det, har personalet let overblik over hvilke børn der er til stede, og kan planlægge ud fra det Gå ind under: [Barnets navn] -> [Børnehusets navn] -> Fravær

Afhentning Du kan angive hvem der henter dit barn og hvornår. Det giver personalet et let overblik. Gå ind under: [Barnets navn] -> [Børnehusets navn] -> Afhentning Bedsteforældre kan vælges som afhentere, når du har givet dem tilladelse til afhentning under fanen Kontakter (fanen Kontakter ligger under fanen med dit barns navn)

Giv adgang til få din adresse vist i adresselisten Under fanen Kontakter kan du give adgang til, at andre forældre kan se dine adresseoplysninger (kun via computer) Du finder adresselisten for de øvrige forældre under: [Barnets navn] -> [Børnehusets navn] -> Adresseliste

På fanen Overblik under dit eget navn finder du en boks med overskriften: NemBesked – Advisering Her kan du sætte hak ud for den de adviseringer du har lyst til at modtage. Du skal også angive mailadresse. Herefter får du en mail når der er nyt fra børnehuset Få mails når der er nyt

Hvad står der i adviseringsmailen? Adviseringsmailen er kun en påmindelse om at der er nyt i Børneruden Den indeholder kun overskriften på det der er udsendt For at læse det hele skal du gå på børneruden via computer eller app En adviseringsmail kan fx se sådan ud:

Hvor finder du hjælp og vejledning? Du kan hente en vejledning til Børneruden på fanen [Barnets navn] -> Overblik (kun via computer) Du kan altid få hjælp ved at ringe til eller skrive til Borgerservice på eller

Billeder Formålet med billederne i Børneruden er, at give dig indblik i børnehusets hverdag Billederne vil som udgangspunkt vise børnegruppens aktiviteter. Der vil ikke nødvendigvis blive udsendt billeder af enkelte børn. Du skal gemme billederne i dit barns galleri, hvis du vil være sikker på at kunne finde dem frem igen.

Dagbog Dagbøgerne er korte beskrivelser fra hverdagen i dit barns børnegruppe – ofte med fokus på det pædagogiske arbejde med børnene Dagbøgerne er din mulighed for let at følge med i børnehusets hverdag og pædagogik På trods af navnet bliver der ikke udsendt dagbøger hver dag.

Nyheder Nyheder udsendes når der sker en særlig ny begivenhed i børnehuset. Det kan fx være: - Nye ansatte - Børnehuset deltager i et nyt idrætsprojekt - Der skal være valg til forældrebestyrelse

Opslag Via opslag får du korte informationer om praktiske forhold i børnehuset. Det kan fx være: - Sygdom i børnehuset - ”Husk gummistøvler” - Aflysning af arrangementer

Aktiviteter Børnehuset opretter de vigtigste begivenheder som ”aktiviteter” i Børneruden På den måde får du et let overblik over hvad børnehuset planlægger at lave – og hvornår