Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder 1.Højre klik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Oplæg til projektmodel Godkendt til anvendelse på ”TOP 12” af AU IT, STUDIER, ØKONOMI og AU HR d i version 1.0. Nedenfor findes version 1.2.
Advertisements

Copyright © 2012 Grontmij A/S 1 Præsentation v. Kristian Kirkebjerg Indsæt billede: Format: H 165 x B 254 mm 1. Klik på billedeindsættelsesikonen.
TAG EJERSKAB  FJERN BARRIERER  BESLUT PÅ STEDET
Kommunikation i projekter
Den Regionale LEAN Enhed
Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder og objekter 1.Højreklik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved.
Oplæg til projektmodel Godkendt til anvendelse på ”TOP 12” af AU IT, STUDIER, ØKONOMI og AU HR d i version 1.0. Nedenfor findes version 1.1.
Version 2.1 Oplæg til AU projektmodel - Slide 2 behandlet på LEA 17/ Øvrige slides opdateret senere Formål: Fælles metodik for administrative projekter.
For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”. Indføj ”Sted og dato” i feltet for dato og ”Enhedens.
Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder 1.Højre klik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
Citat dias Rød Husk at vælge korrekt layout for hvert dias: Klik med højre musetast på dias i ruden til venstre i skærmbilledet og vælg ‘Layout’ – Du kan.
Titeldias med kant Indsæt TITEL og EMNE 1. Klik på fanen INDSÆT i topmenuen 2. Klik på Sidehoved og Sidefod 3. Dobbeltklik i feltet med INDSÆT TITEL og.
Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder 1.Højre klik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
GoMINIsite – og få en ny og bedre hjemmeside på minutter 0.
Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder 1.Højre klik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder 1.Højre klik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder 1.Højre klik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder 1.Højre klik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder 1.Højre klik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder 1.Højre klik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder 1.Højre klik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder 1.Højre klik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling.
AU IT projektmodel Fælles projektmodel på tværs af Enhedsadministrationen for projekter der har IT-involvering Version 3.2 opdateret 13/ Formål:
Overskrift SKRIVES MED STORE BOGSTAVER Underoverskrift SKRIVES MED STORE BOGSTAVER Indsæt tekst i sidefod 1. Vælg ’Vis’ i topmenuen 2. Vælg ’Sidehoved.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 29. AUGUST 2016UDBUDSKONSULENT CASPER R. ULDBJERG AARHUS UNIVERSITET AU INDKØB VED AU.
Region Hovedstaden Indsæt hjælpelinjer til placering af objekter 1. Højreklik uden for slidet og vælg Gitter og hjælpelinjer 2. Sæt kryds ved Vis tegnehjælpelinjer.
19.4 Grønne regnskaber 3.Vil du springe til et bestemt afsnit eller dias? Klik på menuerne Outlines eller Thumbnails. 2.Klik med musen i dit eget tempo.
PRINCIPPER FOR PROJEKTLEDELSE IT PROJEKTLEDELSE 14. marts 2014.
PRojects IN Controlled Environments En introduktion.
Indkøb hos Statens Indkøb V/ Irene Pless, Ministeriet for Børn, Undervisning og Ligestilling (MBUL)
Region Hovedstaden Indsæt hjælpelinjer til placering af objekter 1. Højreklik uden for slidet og vælg Gitter og hjælpelinjer 2. Sæt kryds ved Vis tegnehjælpelinjer.
The Capital Region of Denmark Indsæt hjælpelinjer til placering af objekter 1. Højreklik uden for slidet og vælg Gitter og hjælpelinjer 2. Sæt kryds ved.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" 11.marts.
Vælg layout 1. Højre klik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen 3. Bemærk at der findes 4 forskellige farvetemaer du kan.
Skift af farvetema: 1.Vælg ’Design’ i PowerPoint menubjælken 2.Vælg ’Farver’ 3.Vælg ’farveskema’ SKI_GRØN eller SKI_BLÅ Indsæt nyt billede i format H 17,3.
Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland
SUF - gevinstrealisering
Metode til udarbejdelse af Jobfunktionsroller Case: SAPA pilotkommune - Næstved Gennemført i regi af D11 Arbejdsgruppen: STS projektleder fra.
Rapportskrivning og fund
Engrosmodel - Data Kvalitet - Data Migrering - Test
Projektgruppe – Projektroller
VVS-møde 2012 Aftræk Efter GR-A skal HMN som myndighed forhåndsgodkende vandret aftræk i kæde-, række- og dobbelthuse. Tidligere brug og placering.
Fælles processkabelon
Statusrapport: [Projektnummer og navn]
Version 3.2 opdateret 13/ IT projektmodel Fælles projektmodel på tværs af Enhedsadministrationen for projekter der har IT-involvering Formål:
KLIK - webinar Arbejdsgange og opgaver
[Indsæt projektnavn her]
Skemaet er lavet som felter til indtastning af tekst
Projekt: SBSYS sagsnummer: Oprettelsesdato: Ændringsdato:
Projekt (xxx-navn) afslutningsgodkendelse - PFU
Hvilke punkter vil jeg komme ind på?
KIGO og kommunernes opgaver
Projektplan for virksomheden
Statusrapport Vejledning
Få succes med jeres næste projekt Et udviklings-forløb med DGI og DIF
forretnings-modeller
Om denne præsentation Vurderingsworkshop – skabelon og vejledning
Kvalitetssikring >Indtast projektnavn her<
Værktøj: Risikoanalyse
Adresseprogrammet Effektivt genbrug af grunddata om adresser, administrative inddelinger og stednavne Styregruppemøde torsdag den 20. juni 2013.
Adresseprogrammet Effektivt genbrug af grunddata om adresser, administrative enheder og stednavne Møde i projektforum den 16. april 2013.
Møde i projektforum den 22. august 2013
Projekt (xxx-navn) afslutningsgodkendelse - PFU
Statusrapport – bilag til dagsorden på styregruppemøde
Skemaet er lavet som felter til indtastning af tekst
Projekt (xxx-navn) afslutningsgodkendelse - PFU
Adresseprogrammet - styregruppemøde
Vejbelysning – med og uden LED
Værktøj: Projektets organisation
Præsentationens transcript:

Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder 1.Højre klik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer på skærmen 3. Vælg “OK” Indsæt dato Indsæt f.eks. Februar 2015 Marts 2016 Projektlederens tjekliste til den enkelte fase Version 2.3 1

Indsæt tekst i sidefod 1. Vælg Indsæt i top menuen 2. Vælg Sidehoved og Sidefod 3. Skriv titel på præsentation ind i tekstfeltet 4. Tryk Anvend på alle Tekst starter uden punktopstilling For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes) brug forøg listeniveau For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug formindsk listeniveau Skift til blå baggrund 1. Vælg ’Design’ i top menuen 2. Højre klik på ‘Blank blå’ 3. Vælg ’Applicér på valgte dias 2 Formål Idé kvalificeres og beskrives i et projektoplæg Grundlaget for projektet analyseres og defineres i en række styrings og beslutnings dokumenter (fx PID og BC) Behov og krav til it- system beskrives, og anskaffelse gennemføres Kontrakt underskrives og design, udvikling test, idriftsættelse og implementering gennemføres Produkt driftes og gevinster realiseres i henhold til business case og gevinst- realiseringsplan Output Godkendt projektoplæg Projektejer udpeget Godkendte styrings og beslutnings dokumenter Projektleder udpeget Kravspecifikation udarbejdet Kontrakt klar til underskrift Produkt klar til drift Godkendt projekt- afslutningsrapport Godkendt gevinstrealiserings- rapport ALLE IT-PROJEKTER OPDELES I 5 HOVEDFASER IdéAnalyseAnskaffelseGennemførelseRealisering

Indsæt tekst i sidefod 1. Vælg Indsæt i top menuen 2. Vælg Sidehoved og Sidefod 3. Skriv titel på præsentation ind i tekstfeltet 4. Tryk Anvend på alle Skift til gul baggrund 1. Vælg ’Design’ i top menuen 2. Højre klik på ‘Blank gul’ 3. Vælg ’Applicér på valgte dias Tekst starter uden punktopstilling For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes) brug forøg listeniveau For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug formindsk listeniveau 3 TJEKLISTE FOR DEN ENKELTE FASE 1.Er behovet tilstede og er det reelt eller blot båret af en entusiastisk idégiver? 2.Er der fokus på det forretningsmæssige potentiale og ikke blot på en teknologisk ide? 3.Er teknologien uafprøvet, og kan risikoen accepteres? 4.Hvordan understøtter idéen organisationens strategi? 5.Hvem skal involveres for at kvalificere ideen? 6.Hvem er den rigtige projektejer? 7.Skal processer ændres, og har vi tilstrækkelig viden om hvordan? 8.Hvad vil de største risikofaktorer være, og hvordan kan vi minimere dem i analysefasen? 1.Er gevinsterne tænkt hele vejen rundt? Og er de blevet udfordret? 2.Er gevinster forankret hos en gevinstejer? 3.Er ALT tænkt ind i omkostningerne, inkl. forandringsledelse? 4.Er modtager- organisationen klar og bevidst om udfordringerne ved forankring? 5.Står projektlederen inde for PIDen? 6.Tager styregruppen ejerskab til risici? 7.Er reducerende handlinger indarbejdet i tidsplanen? 8.Hvordan får jeg de rigtige ressourcer? 9.Har driftsfolk været involveret i fasen? 10.Er implementerings- strategi gennemtænkt? 1.Hvad er tidsplanen frem til FiU godkendelse? 2.Er der tænkt hele vejen rundt om udbudsstrategi og er relevante eksperter inddraget? 3.Er opgjorte behov realistiske og ikke overambitiøse? 4.Er det en fordel at specificere krav meget detaljeret? 5.Er ikke funktionelle krav tænkt ind? 6.Hvordan bliver kontrakten win-win for kunde og leverandør? 7.Er budgettet realistisk – og er der en buffer? 8.Er samarbejds- organisationen optimal? 1.Udarbejder leverandøren realistiske tidsplaner, som du kan gennemskue? 2.Kan kravopfølgning dokumenteres? 3.Er interessenterne informeret og tilslutter de sig stadig projektet? 4.Hvordan sikres fortsat godt samarbejde med leverandør – selv i krisesituationer? 5.Performer alle dine projektdeltagere? 6.Hvordan følger du fremdrift: Milepæle, tidsforbrug ift. plan, økonomiforbrug, leverancer og test? 7.Er modtager- organisationen klar til transition? 8.Sikrer du dig råderum til handling og rettidig beslutningstagen samtidig? 1.Er projektet klar til at overgå til drift? 2.Er al dokumentation journaliseret? 3.Hvordan sikres ejerskab til gevinster og kan du måle dem løbende? 4.Hvordan kommunikeres opfølgning på gevinstrealisering? 5.Hvilke erfaringer af det samlede projekt inkl. gevinst- realisering kan høstes? 6.Hvis projektet skulle starte forfra, hvad ville vi gøre anderledes? 7.Har du skrevet den gode artikel om projektet? IdéAnalyseAnskaffelseGennemførelseRealisering