Årstidernes gang Vejret, temperaturen, materialer fra naturen er med til bestemme hvad indeholder i dagen skal være
Vinter Sne – materiale for konstruktion Kælkebakken giver fart og udfordringer
Kulde og varme Eksperimenter med sneEt element til sommerfesten
Tegn på forår Opmærksomhed på forandringerne At tage noget med ind og skabe fælles opmærksomhed
Ud og mærke solen Der skal brændes energi afVandtårnet forår
Naturens materiale MælkebøtterEksperimenter
Snegle UndersøgeFølge børnenes spor.
Skabe mulighed for sansning og beabejdning Plukke spise smage sanseEksperimenter opdage sanse
Hyldeblomstdrik Plukke dufte Severes til festlige lejligheder hele sommeren Skære smage skabe
Regnvejr Det øser ned og tordner Christina blive vildt våd At blive våd i vandhullet
Store vandpytter Skal vandpytten sløjfes ?Bliver børnene for våde ?
Brandvarm sommer Iskold vand fra brandslangenVandbane vandløb vandleg
Æblehøst Victoria har fundet et æbleÆblemost æblegrød
Svampetur Er det ikke farligt med alle de giftige svampe Hanne har forstand på svampe !
Se !! En svamp Fælles opmærksomhed – fælles læring På tur – et blad – en edderkop – en svamp !
Aktioner i og med årstiderne og naturen Eksperimenter Hvordan fungerer elementerne ? Hvordan lærer vi om naturen og sammenhæng i årstiderne, så vi forstår det, som er abstrakt på en konkret måde Science Videnskaben er også opfundet af nogen, så det kan lige så godt være os som opfinder den. En svamp har et navn – kan den have et andet navn ? Hvem bestemmer hvad der er rigtigt og forkert læring ?