Hvad har eleverne brug for, når de kommer ud af skolen? Adm. direktør Stina Vrang Elias Tænketanken DEA Helsingør Kommune Sommermøde ● Tirsdag den 2. august.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
+ Hold af dig selv - en workshop om at finde styrken I sig selv. Marie-Louise Wegener.
Advertisements

Aftale om bedre og mere attraktive erhvervsuddannelser Mål 1: Flere unge skal vælge en erhvervsuddannelse direkte efter 9. eller 10. klasse Resultatmål.
Erhvervspanel for Grøn Omstilling Karin Klitgaard 18.apr. 13 Bæredygtig vækst.
Produktivitetsfremme Skulle det nu være noget særligt?
Bo Christensen professor praktiserende læge ph.d 2011 KVALITET I ET SAMMENHÆNGENDE SUNDHEDSVÆSEN – HVORDAN KAN DET LADE SIG GØRE?
TATIONpRÆSEN AARHUS UNIVERSITET HVAD ER REFLEKSIONSKOMPETENCE? AMU EPOS, 13. AUGUST, 2015 PER FIBÆK LAURSEN.
Hvad har eleverne brug for, når de kommer ud af skolen? Adm. direktør Stina Vrang Elias Tænketanken DEA Helsingør Kommune Sommermøde ● Tirsdag den 2. august.
MOTIVATION OG VEDVARENDE VANER. HVORFOR GØR VI IKKE DET VI ”BURDE” GØRE?
Inddragelse af børn og unge med særlig fokus på det udviklingsstøttende perspektiv Work shop 2 Socialrådgiver, lektor Birthe Elholm, Institut for Socialt.
FDF-PÆDAGOGIK. PROGRAM Hvorfor taler vi om en FDF-pædagogik Hvordan er temperaturen i kredsen? Anerkendende pædagogik er FDFsk Tips og tricks Undervejs:
Salg og marketing ved iværksætteri AMU-kursus © Undervisningsministeriet. Marts Materialet er udviklet af Efteruddannelsesudvalget for Handel,
Center for læring i natur, teknik og sundhed Den naturfaglige prøve.
Fakta om skilsmisse Ca. 1/3 af alle danske børn oplever, at deres mor og far går fra hinanden, inden de bliver 18 år Der er pt. ca delebørn i.
Samtalen Fokus på handleplan og delmål. Indhold Indledning Nysgerrighed Positionering Styrkelse af motivation Gennem samtalen Som mål Arbejde med tro.
Forældres opfattelse af Den Danske Folkeskole
ScaleUp Denmark – Peter Torstensen
Feltopgave 1 Julie-Marie Terkildsen
Ungdommens Folkemøde
Afsluttende opgave ”Digitalisering”
Virksomhedens omkostninger
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Relationer på arbejdet.
På job i samskabelsessamfundet -Udfordringer og muligheder
Produktivitetsfremme
Tænketankens vision i en skolekontekst
Arbejdsmiljø og ledelse går hånd i hånd
Samfundsøkonomiske gevinster ved social ansvarlighed
Fremtidens energiforretning set fra chefstolen
Tema 4: Regulering af følelser Psykoedukation til patienter med emotionel ustabil personlighedsforstyrrelse.
Spændingsfelter i vejledningsloven
Selvets kultur.
Forberedelse til eksamen
Velkommen Robusthed basiskursus
Inspiration spørgsmål og Billeder
Hvor mange traktorer er nødvendige? - en tommelfingerregel !
Tværfagligt samarbejde om udsatte unge
MUDP handlingsplan for december 2017
Titel på naturvidenskabsprojekt
Fremtidens sundhedsvæsen – nyeste udspil fra Danske Regioner
Temadag Iværksættelse af talentudvikling
Din mulighed for at forfølge noget større
Velkommen Dagens program.
- Fokus på hvordan vi sammen kan styrke løsningen af kerneopgaven.
En god start på lægelivet
Erfaringer fra en kritisk ven
Forløb: Unge identitet, socialisering og sociale medier
Hvor en UNI-C på vej hen? -og hvad betyder det for Elevplan?
BUPL Nordsjælland Ledelseskonference januar, Helsingør
Strategieksekvering DON´T STOP THINKING ABOUT TOMORROW
Af Produktchef (biobrændsler) Ebbe Leer, HedeDanmark a/s
LEAPS Projektplanlægning 21. marts 2017
Fakta om alkohol matematikbanken.dk
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Videnskabeligt projekt
Videnskabeligt projekt
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
Hvad er meningen med dit liv?
Tanker og erfaringer om Studievalgsportfolio
Ønske om sammenhængende uddannelsespolitik
Innovation i Naturfaglige fag
Studievalgsportfolioen
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Stine Reinholdt Hansen, Stig Toke Gissel og Morten Puck
We Are ‘One PPG’ Vores formål We protect and beautify the world
Velkommen Dagens program.
MUDP handlingsplan for december 2017
4 ÅR EFTER REFORMEN – HAR VI FÅET BEDRE ERHVERVSUDDANNELSER?
Effektmåling - kvalitative målepunkter
Hvad finder vi vigtigt for vores elever?
Præsentationens transcript:

Hvad har eleverne brug for, når de kommer ud af skolen? Adm. direktør Stina Vrang Elias Tænketanken DEA Helsingør Kommune Sommermøde ● Tirsdag den 2. august 2016

Uafhængig og non-profit tænketank Samfundets investeringer Værdiskabelse og konkurrencekraft Uddannelse Forskning Innovation

Svære spørgsmål Er uddannelse et middel eller et mål? Kan man sige noget begavet om fremtiden? Er mere uddannelse altid løsningen? Skal uddannelse kun vælges med hjertet?

Hvad savner erhvervslivet?

Det skal uddannelse også kunne Tilpasningsevne: Unge skal kunne tilpasse sig et arbejdsmarked præget af hastig teknologisk udvikling, global konkurrence og mobilitet

Det skal uddannelse også kunne Skabe værdi: Fra teori til praksis. Fra tanke til handling. Fra bog til bundlinje

Det skal uddannelse også kunne Handlekompetence: Kernefaglighed er ikke nok, skal kunne omsætte teori til praksis

Det skal uddannelse også kunne Uddannelse skal også fremme nysgerrighed, opfindsomhed og kreativitet – og evnen til at skabe størst mulig gavn

Det skal uddannelse også kunne Uddannelse skal understøtte relationskompetence og evnen til at skabe værdi med andre fagligheder

Hvem er de unge? Generation Next Fra ”ME TO WE” Mindre autoritet, mere feedback Uddannelserne har mistet monopolet på viden En generation med stærke modpoler Lægger arm med systemet?

Hvad savner de unge?

Hårfin balance

Tak for opmærksomheden