Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
1
1 Afsætningsfaglig metode
Oversigt Analyseniveau og afgrænsning Analysemetoder Empiri Analyseramme Hierarkiske sammenhænge 1 Afsætningsfaglig metode
2
Analyseniveau og afgrænsning
Marked Et område, hvor en gruppe af købere (efterspørgere) og sælgere (udbydere) af et produkt eller en serviceydelse mødes. Branche De virksomheder, der fremstiller produkter eller serviceydelser, der indbyrdes dækker samme behov. SBU Et forretningsområde med egen ledelse, egne konkurrenter, egen strategi og eget regnskab. Afsætningsfaglig metode
3
Analyseniveauer Analyseenhed Eksempel Individniveau Købsadfærd
Virksomhedsniveau/mikroniveau Strategiske muligheder Markeds- eller brancheniveau/mesoniveau Brancheanalyse Samfundsniveau/makroniveau Kulturel analyse Afsætningsfaglig metode
4
Pyramidemodel Afsætningsfaglig metode
5
Analysemetoder Casemetoden
Komparativ metode – en sammenlignende analyse Afsætningsfaglig metode
6
Empiri Empiri vurderes ud fra: Pålidelighed Aktualitet Objektivitet
Repræsentativitet Afsætningsfaglig metode
7
Analyseramme Virksomheds-analyse Lande- analyse Problem- analyse
Marketingmix Afsætningsfaglig metode
8
Hierarkiske sammenhænge
Afsætningsfaglig metode
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.