Download præsentationen
1
10 Konkurrencesituationen
Oversigt Brancheanalyse/Porters five forces Betydende variable i Porters brancheanalysemodel Styrkevurdering af branchens five forces Strategiske grupper 10 Konkurrencesituationen
2
Begreber – Porters five forces
Aktører Konkurrerende virksomheder Nye indtrængere Substituerende produkter Kunder Leverandører Kræfter Konkurrencen blandt eksisterende udbydere Trusler fra nye indtrængere Trusler fra substituerende produkter Kundernes forhandlingsstyrke Leverandørernes forhandlingsstyrke 10 Konkurrencesituationen
3
Brancheanalyse/Porters five forces
En branche består af et antal virksomheder, der fremstiller produkter, som dækker de samme behov hos kunderne på samme måde. 3 10 Konkurrencesituatiionen
4
Betydende variable i Porters five forces
4 10 Konkurrencesituationen
5
Betydende variable i Porters brancheanalysemodel
5 10 Konkurrencesituationen
6
Styrkevurdering af branchens five forces
6 11 Marketingmix
7
10 Konkurrencesituationen
Strategiske grupper En statistisk gruppe er en gruppe af virksomheder inden for en branche, som har en ensartet strategi over for målgruppen, fx ensartet produktkvalitet, prisniveau og/eller distributionskanal. 7 10 Konkurrencesituationen
Lignende præsentationer
© 2023 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.