Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

IT- og Telestyrelsens konkurrencemarginmodel (1) Hvorfor en konkurrencemarginmodel? Marked 4 og 5-undersøgelser: faldende detailpriser => øget risiko for.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "IT- og Telestyrelsens konkurrencemarginmodel (1) Hvorfor en konkurrencemarginmodel? Marked 4 og 5-undersøgelser: faldende detailpriser => øget risiko for."— Præsentationens transcript:

1 IT- og Telestyrelsens konkurrencemarginmodel (1) Hvorfor en konkurrencemarginmodel? Marked 4 og 5-undersøgelser: faldende detailpriser => øget risiko for prisklemmer på bredbåndsmarkedet ITST: prisklemmer må ikke hæmme konkurrencen på bredbåndsmarkedet ITST manglede velegnet screeningsværktøj til at vurdere prisklemmeproblematikker – indikationer

2 IT- og Telestyrelsens konkurrencemarginmodel (2) Udviklingsarbejdet har været komplekst Danmark er frontløber Udviklingsarbejdet komplekst og omfattende Vanskeligt at sikre detailomkostningsdata Derfor sværere end først ventet …men: ITST vil gerne afdække evt. problemer og finde gode løsninger

3 Selve modellen Udbyder, der udbyder bredbåndsprodukter i konkurrence med TDC’ s detailprodukter og -priser Optimalt mix af rå kobber og BSA Én udbyder, men udbyderens karakteristika kan ændres (markedsandel, produktmix mv.) Håndterer både single, double og triple play produkter Beregner udbyderens omkostninger til engrosprodukter, eget net og detailforretningen Er der en margin i forhold til TDC’s slutbrugerpris? IT- og Telestyrelsens konkurrencemarginmodel (3) Køb af engros- produkter (rå kobber, BSA, samhusning) Slutbrugerpris Omkostninger til egen infrastruktur Detail- omkostninger Margin ?

4 Næste skridt Modellen ikke perfekt eller den endelige sandhed ITST ønsker med høringen dialog med branchen og input Høringen køres på digitaliser.dk => åben dialog under selve høringen Efter høringen: model færdig + høringsnotat Derefter: Er der potentielle prisklemmeproblemer? Hvis ja: Nærmere analyse og i givet fald analysere årsagerne (i dialog med branchen) og vurdere, hvordan de bedst adresseres IT- og Telestyrelsens konkurrencemarginmodel (4)


Download ppt "IT- og Telestyrelsens konkurrencemarginmodel (1) Hvorfor en konkurrencemarginmodel? Marked 4 og 5-undersøgelser: faldende detailpriser => øget risiko for."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google