Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Gerningsstedsbeskrivelse

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Gerningsstedsbeskrivelse"— Præsentationens transcript:

1 Gerningsstedsbeskrivelse
Beskrivelse af gerningssted/findested Gerningsstedet er et undervisningslokale, beliggende Titangade 11, 2200 København N. Lokalet er rodet og flere stole er væltet. Der er ingen tegn på indbrud. Detaljer på gerningssted/findestedet Afdøde Jane Doe ligger i en blodpøl. Der er tegn på kamp i lokalet. Jane Doe var gravid.

2 Spor på gerningssted/findestedet
Walther P99 9 mm pistol Pistolen blev fundet i Jane Does højre hånd Pistolen er gjort klar til tekniske undersøgelser Fingeraftryk Blodspor i lokalet Fodaftryk i blodet Formodet afskedsbrev fra Jane Doe Menneskehår Muligvis DNA spor under Jane Does negle

3 Mistænkte De studerende ved Masteruddannelsen Naturfagsundervisningen
Undervisere på UCC Pedellen Den franske kok Servicemedarbejderen

4 Retsmedicinske undersøgelser
Følgende undersøgelser foretages af spor på gerningsstedet: Blodtypebestemmelse Fingeraftryk Kromatografi på brev Analyse af krudtslam DNA profil Undersøgelse af hår og fibre Gibsaftryk af fodspor

5 Retsmedicinske undersøgelser
Fra mistænkte udtages følgende prøver Blodprøve til blodtypebestemmelse Mundhuleskrab til DNA profil Hår til sammenligning Fingeraftryk

6 Følgende mistænkte udelukkes på grund af vandtætte alibier:
Den frække franske kok Pedellen med mobiltelefon Den chokerede servicemedarbejder Følgende er stadig under mistanke: De studerende på uddannelsen Undervisere på UCC

7 Drabsmanden er identificeret
Drabsmanden er fældet på følgende beviser: 99,9999 % match på DNA profil Hår fundet på gerningsstedet identisk med hår udtaget fra drabsmanden Blodtype match i AB0 og Rhesus Sandsynlig fader til afdødes ufødte barn

8 Fælles Mål Redegøre for grundlæggende forhold i arvelighed, evolution og artsdannelse Forholde sig til bioteknologiers anvendelse og betydning for den enkelte og naturen Identificere relevante problemstillinger Identificere og formulere relevante spørgsmål, samt opstille enkle hypoteser Planlægge, gennemføre og vurdere undersøgelser og eksperimenter i naturen og laboratoriet

9 Jerome Bruner ”Mening i verden skabes gennem fortolkende rekonstruktion af relevante forhold” ”Mennesker forstår verden ved at fortolke og skabe mening ud fra hverdagserfaringer” ”Fortællingen er den tidligste og mest naturlige måde, mennesker former erfaringer og viden på”

10 Refleksion/diskussion
Overvej forberedelsestiden ved narrativ undervisning Egner Crime Scene Investigation sig til natur/teknik undervisningen? Hvordan kan forløbet tilrettelægges, så alle elever er aktive deltagere?


Download ppt "Gerningsstedsbeskrivelse"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google