Arbejdsgruppe: Trafikudvalg Præsentation til ekstraordinær generalforsamling den 8. april 2015. Gruppens mission: At reducere risikoen for uheld i vores.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Advertisements

Åbent møde Kystparken Sdr. Nyrup Grundejerforening.
Førstehjælp for unge knallertførere
Til alle der kommer og besøger os I Grækenland Her er en lille guide så I nemt kan finde frem til huset.
Sikker skoletrafik på Kirkebjerg Kåre Press-Kristensen De aktive cyklister i Vanløse
Ubetinget vigepligt Ubetinget vigepligt
Sådan cykler du mest sikkert til og fra vores skole:
Velkommen til Jeopardy: Trafiksikkerhed i Øjenhøjde
BUREAU FOR MARKEDSANALYSER Din genvej til viden, indsigt & overblik Man får et hurtigt overblik ved at kigge på farverne. De grønne farver viser, at her.
Vedtægtsændringer  Ved Hans Bekkevold. Vedtægtsændringer På baggrund af:  Medlemsønsker  Erfaringer.
I dette shoppingcenter havde kvinder en unik mulighed for at vælge sig en passende mage blandt forskellige mænd.....
1 Kokkedal V og NV Borgermøde 17. marts 2011 Status på plan- og anlægsarbejdet.
Forebyggelse af alvorlige trafikulykker
Degner´s Design & Development 2004 KREATIVE BETON LØSNINGER Langaa BETONSTØBERIET Trafiksikrings-modul-system Hurtig og enkel montage Undgå ophugning.
Kommunikation i projekter
Kære lejer af Skovhytten Vi er glade for din interesse og sender hermed rutebeskrivelsen.
Jeg har altid vist det…. Og her er Beviserne Der findes mange flere.
Asfaltering 2006 Forslag fra bestyrelsen. Fuldstændig asfaltering 2006  Bestyrelsen hyrede i oktober 2005 firmaet Hartvig Consult til at lave en uafhængig.
Hvem kommer på Perron 3 Hvilken profil har de? Hvad har fået dem til at komme?
PROGRAM Præsentation. Sager. Sagsbehandlingen. Retsgrundlaget.
Trafik og beliggenhed i Øster Snede
Hvorfor? HVORFOR? Trafikalt kaos om morgenen
Ria Slides I dette indkøbscenter kan fruerne vælge mellem forskellige mandetyper...
Spørgsmål: 1 Hvad er en knallertansvarsforsikring? Svarmuligheder: Ja
Færdselssikkerhedskommissionens handlingsplan 1 år efter
Overskrift Max 1 linje Forside dias Der findes 4 farveskemaer at vælge mellen: Marker det / de slides du vil have en anden farve på, Vælg ”Design” / ”Farver”
Trafikforhold, Hashøj Nordvest
VIA NORDICA HELSINKI 10. JUNI Accept af hastighedsgrænser og politikontrol - Det er muligt at få folkelig støtte Jesper Sølund Rådet for Større.
Overskrift Max 1 linje Resultater fra ny evaluering Lars Olsen og Nikolaj Borup Rasmussen Har Sikker Trafik LIVE effekt?
Alternativ forside Overskrift Max 1 linje Vi kører bil, når vi kører bil – i kommunen! Samarbejde om Sikker Trafik – workshop 1. oktober 2014/ seniorprojektleder.
Grundejerforeningen Lisenlund Udskiftning af skilte.
UDKØRSELSREGLER FOR BILER V/EVENTYRHAVEN
Færdselslovens § 3, stk. 3, politi og vejmyndigheder efter samråd med skolerne træffer foranstaltninger til at beskytte børnene mod farerne fra den kørende.
Dopplerekten.
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004 Måleovervejelser Overvejelser inden I beslutter jer for en måletype Præsentation af hovedmåletyper Oplæg til.
Cyklister i gågader Bjørn Weitemeyer
Sitet og børns livsverden Camilla: Brugercentreret design Mette: Designproces og anbefalinger Flemming: Sitets samspil med andre medier og børns livsverden.
Når adfærdsændring ikke er så nemt Den 18. maj
Information om anlæggelse af Bassinledning langs Kystvejen
Grundejerforeningen N. P. Danmarksvej og Birkevænget Velkommen til ekstraordinær generalforsamling mandag d. 14 marts 2016 Kl Valg af dirigent.
Navn på underviser 1.  Navn  Lidt om underviserens faglige baggrund  Beskrivelse og mål for kurset 2.
Overgangen fra børnehave til SFO og skole Forældremøde i Børnehuset xxx xx september/oktober 2015.
BAI’s teleskoplæsserkonference 2015 Indlæg fra Arbejdstilsynet v. maskiningeniør Morten Vestergaard Arbejdsmiljøfagligt Center Indhold: Uddannelse Nyt.
Køresikkerhed for chauffører Navn på underviser 1.
Cykliststrategi Kampagner Uheldsstatistik Dræbte: 57 i i 1998 Alvorligt tilskadekomne: 550 i 2007 – 800 i 1998 Lettere tilskadekomne:
Manøvrering med bybus Skadernes omfang og betydning Psykologiske faktorer De enkelte manøvrer Når skaden sker Opgaver Praktik Program.
El &Teknik 2012 Odense 9. maj 2012 John Larsen, Centerchef Center for Ejendomme og Intern Service Høje-Taastrup Kommune.
Den gode præsentation … med PowerPoint, SMARTboard eller lignende.
Førstehjælp for unge knallertførere
Køreteknik Sæt I gang Før du kører ud i trafikken, skal du kunne køre din knallert sikkert. Du skal kunne holde balancen, trække, sætte i gang, standse,
Anja Transportundersøgelser på virksomheder Anja Puggaard, Søren Fischer Jepsen Movia.
Typiske ulykkessituationer
Statistik, bøder m.m. Statistik
Kryds og rundkørsler.
Forhold for cyklister i Kalundborg 2
Bicycletrip Grade 7 Copenhagen Int. School
Center for mande indkøb
Vintertjeneste på fortove
Trafikafvikling og kapacitet, dankap
Statistik, bøder m.m..
Statistik, bøder m.m..
Andre trafikanter.
Øveprøve – lille knallert
Tæt trafik.
Placering, orientering og tegngivning
Typiske ulykkessituationer
Projekt- og studietur den september 2018
Tids- og procesplan 8.okt 15: Drøftelse på Lederforum i forhold til modeller og proces Nedsættelse af arbejdsgruppe, der skal udfolde modeller 29.okt.
Færdselsundervisning
Færdselsundervisning
Præsentationens transcript:

Arbejdsgruppe: Trafikudvalg Præsentation til ekstraordinær generalforsamling den 8. april Gruppens mission: At reducere risikoen for uheld i vores boligområde!

Møde med Camilla fra Vejle Kommune. Trafikmåling i området. Vi ville bevise et behov for, at der skulle laves en nedsat fartgrænse. Men vi tog fejl… Måling på Gaiavej ml. Erosvej og Pandoravej: Måling på Adonisvej: Gruppens holdning: Der køres efter reglerne. Men IKKE efter forholdene!

Observationer. Flere møder i trafikudvalget. FAKTA!!!  Mange cykler på vejene. De gider ikke overgangene på cykelstierne (Adonisvej).  Der er ringe udsigt ved flere udkørsler. Eks. stikvejene på Adonisvej.  Cyklister på cykelsti på Adonisvej stopper ikke ved vigepligt.  Der bliver kørt ”for hurtigt” foran børnehaven Gaia.  Der bliver kørt ”for hurtigt” ved ”skolepassagen” på Gaiavej. DERFOR skal vi gøre noget. Ikke pga. trafiktælling og jura. Men fordi der VIL SKE ULYKKER! Gruppens anbefaling: HANDLING!

Konkrete forslag fra trafikudvalget. Gruppen har siden haft fokus på ”risikozoner”. Praktiske løsninger som kan reducere risikoen for ulykker! Cyklister der kommer ud fra Adonisvejs stikveje mod øst – og ud på stamvejen – hvorfra der er meget ringe udsigtsforhold! Høj fart foran Børnehaven Gaia = Farlig passage for barnevogne og børn på cykler/løbehjul/gåben! Svær passage for skolebørn for enden af Erosvej og ud på Gaiavej. Biler kommer hurtigt fra nord – og med ringe udsigtsforhold. Cyklister på cykelstien på Adonisvej som ikke stopper – og billister fra stikveje (vest) som kører frem til vejkanten. Forslag Senere

Konkrete forslag fra trafikudvalget. Forslag Chikaner (i én side) ved alle ud- kørsler på østsiden af Adonisvej. Skal skabe ”nødvendig afstand” imellem uopmærksomme børn og bilister. Chikaner (i to sider) på Gaiavej imellem børnehaven Gaia og Pandoravej til nedsættelse af hastigheden – i begge retninger.

Beslutninger gruppen anbefaler på dagens ekstraordinære generalforsamling den 8. april beslutninger 1. Budget til foreslåede chikaner.2. Accept af en fortsættelse af trafikudvalgets arbejde med fokus på risikozoner. Chikaner: Prisoverslag fra Dansk Autoværn A/S: kr. per chikane med belægningssten inkl. skilte og montering. Der er 6 øst-stikveje på Adonisvej. Vi kan reelt kun opstille 4 (max. 5). Derudover 2 stk. på Gaiavej. I alt = kr. ekskl. moms. Chikaner: Gaiavej er kommunal og kræver derfor godkendelse af kommunen (evt. finansiering?). Vejreglerne skal overholdes. Løsning skal godkendes af kommunen og vejmyndigheden.

Andre tanker Præsentation til ekstraordinær generalforsamling den 8. april Chikaner vil have den største effekt på reduktion af risiko. Alternativt – eller supplerende – kan vi markere på asfalten. Farvet asfalt kan være sort, rød eller hvid. Farvet asfalt 3 cm. dybde: Ca. kr pr. kvm. Farvet asfalt 1 cm. dybde: Ca. kr. 500 pr. kvm. Thermoplast (som kendes fra blå cykelfelter) fås i mange farver: kr. 250 pr. kvm. og holder 8-12 år. Der skal bruges ca. 10 kvm. ved hver overkørsel.

Backup slide. Præsentation til ekstraordinær generalforsamling den 8. april Mere info… (backup)  Chikaner der lader regnvand passere ”indenom” – uden at lade cyklister køre indenom.  Chikaner vil ikke genere ved snerydning.  Chikaner er en ”reminder” om fart til de ”kloge”. De ”dumme” vil fortsat ræse (citat: Vejle Kommune).  Chikaner på Adonisvej må ikke skabe ”kampsituationer” som på Petersmindevej.  Vi ønsker ikke bump pga. støj.  Vi ønsker ikke brostensoverkørsler pga. støj.  Vi ønsker chikaner som skaber afstand og nedsat fart.  Chikanerne skal have skilte på sig – noget med pile.

Backup slide. Præsentation til ekstraordinær generalforsamling den 8. april Mere info… (backup)