Www.ballerup.dk Diverse vejændringer 2015 - anlægsbevilling Sagsnr.: 00.30.04-G01-5-15.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Stillads- typer & klasser Rækværk HAKI + blandet Hovsa!!! Blandet
Advertisements

Ubetinget vigepligt Ubetinget vigepligt
Velkommen til Jeopardy: Trafiksikkerhed i Øjenhøjde
Autoværn.
Private fællesveje Drift og vedligeholdelse mm. Drift og vedligeholdelse mm. Ved: Vejchef, Mohamed Ouazzani.
Forebyggelse af alvorlige trafikulykker
DanmarkC Ikke bare grunde – vi sælger beliggenhed, synlighed, tilgængelighed - og FREDERICIA.
Hvor bor familien? På land eller i by?
Alternative transportsystemer i landbruget - med fokus på gylleområdet
Den traditionelle opfattelse af retrorefleksion En bilist på vej mod en retroreflekterende vejtavle Belysningen fra en af lygterne reflekteres tilbage.
Baggrund for etablering af infosystem
Trafik og beliggenhed i Øster Snede
Den teoretiske undervisning og teoriprøven
Spørgsmål: 1 Hvad er en knallertansvarsforsikring? Svarmuligheder: Ja
Færdselssikkerhedskommissionens handlingsplan 1 år efter
Trafikforhold, Hashøj Nordvest
Valg af kryds Geometrisk vejprojektering
Generel tekstslide Tekst her. For at skifte niveau på teksten, brug forøg / formindsk indrykning For at fjerne eller tilføje bullit brug bullit-værktøjet.
Trafikdage Udvikling i risiko i trafikken Camilla Riff Brems Danmarks TransportForskning
Udviklingsdynamikker i sommerhussektoren Anne-Mette Hjalager, Jan Staunstrup and Rikke Ibsen April 2010.
Ældre fodgængere og cyklister i byerne Formål: –at belyse de ældres trafikale situation risikoopfattelse adfærd brug af tiltag påvirkning af mobilitet.
Læseindeks Under gode forhold med hensyn til luminans og kontrast kan normalsynede personer skelne detaljer på 1 bueminut UMTRI 2001 Man skal kunne skelne.
Luftforurening, energiforbrug, barriere og utryghed
© Copyright CTT 2006 Center for Trafik og Transport Trafikdage Aalborg Universitet | Tirsdag 29. august 2006 | Undersøgelse af stationsoplande Bedre adgangsveje.
UDKØRSELSREGLER FOR BILER V/EVENTYRHAVEN
Ældres Trafiksikkerhed Og Trafikcafeer. De ældre er over repræsenteret i ulykkesstatistikken med 28% hvis vi tager fra +65 år, men de udgør kun 14% af.
Placering af dagligvarebutik i Kvistgaard ‏ Kvistgård-Nyrup borgerforening 19. November 2014.
Havedag i Grundejerforeningen, lørdag den 9. september 2006 Arbejdsplan for havedag Vedligeholdelse skal foretages på fællesarealerne. Afhængigt af interesse.
Aktivitet – hvor/hvornår: BYGNINGER indslag v. Førskolearrangement 11
Ringsted 4. september 2014 Winnie Hansen, Vejdirektoratet
Køreskader og påvirkning af udbyttet i kløvergræs
GRAFISK DESIGN HVAD SKAL VI PÅ KURSET OG HVAD ER GRAFISK DESIGN Vi møder ordet design første gang 1500 tallet i et engelsk leksikon. ”Skitse til noget.
KØBENHAVNERNE ELSKER AT CYKLE % af københavnerne cykler på arbejde De fleste af os i alle slags vejr.
Introduktion til netværk Hidtil: Lokalisering i planen Nu: Lokalisering i et netværk Hvad er et netværk - knuder - kanter.
Information om anlæggelse af Bassinledning langs Kystvejen
Nordsjællands Vej-Politi- seminar, Morten Klintø, fagkoordinator, Vejdirektoratet, PLA-VM-PMN.
Indlæg på Trafikstyrelsens netværkskonference angående buspuljer Odense, 15. Juni 2010 Henning Nielsen, Midttrafik Thomas E. Øster, Arriva kollektiv trafik.
Navn på underviser 1.  Navn  Lidt om underviserens faglige baggrund  Beskrivelse og mål for kurset 2.
Fremkommelighed, trafiksikkerhed, miljø og økonomi Strategi for vintertjeneste Freddy Knudsen, Vejdirektoratet.
Køresikkerhed for chauffører Navn på underviser 1.
MIDT- OG VESTSJÆLLANDS Ældre Adfærd i trafikken Midt- og Vestsjællands politi Færdselsafdelingen Vicepolitiinspektør Peter Stryhn Torsdag den 27. november.
DABYFO kredsmøde i Odsherred 2. september 2015 Dispensation fra kravet til parkering i henhold til byggeloven Jens Bendix, Slagelse Kommune.
Manøvrering med bybus Skadernes omfang og betydning Psykologiske faktorer De enkelte manøvrer Når skaden sker Opgaver Praktik Program.
Overskrift Max 1 linje HVORFOR undervise i færdsel ?
Bredbåndspuljen Tidsplan, produkter og bred information
Knallertens udstyr Beskyt dig selv
Renovering af grønne områder – bynære grønne arealer 2017
Intro til samgravning – og ny abonnementsordning
Hvor bor familien? På land eller i by?
Køreteknik Sæt I gang Før du kører ud i trafikken, skal du kunne køre din knallert sikkert. Du skal kunne holde balancen, trække, sætte i gang, standse,
Vejen som arbejdsplads
Hvor og hvordan sker ulykken?
Motionscyklister vs bilister- konflikter på vejene
Typiske ulykkessituationer
Statistik, bøder m.m. Statistik
Hvor og hvordan sker ulykken?
Kryds og rundkørsler.
BR10 Opgave Kapitel 3 bygningers indretning
Grøn pulje – vedligeholdelse af grønne områder – 2017
Brotorvet - Muligheder
Trafikpolitik for (skriv skolens navn)
Køreteknik.
Andre trafikanter.
Øveprøve – lille knallert
Tæt trafik.
Placering, orientering og tegngivning
Typiske ulykkessituationer
Hvor og hvordan sker ulykken?
Sigtlængder på vejstrækninger
Future Vejle inspiration
Præsentationens transcript:

Diverse vejændringer anlægsbevilling Sagsnr.: G

2

3 Der er skitseret på følgende: Etablering af 2-1 vej fra overkørslen ved Liljevangsvej til den nordlige parkeringsplads ved Måløv Skole. Fakta om en 2-1 vej: Kørebanen indsnævres visuelt til ét fælles kørespor. Der etableres cykelbaner på hver side af køresporet. Herved skal bilisterne deles om et kørespor, og skal, når der ikke er modkørende trafik, placere sig midt på vejen. Cykelbanen kan benyttes af bilister, når der er modkørende færdsel. Vejtypen signalerer mere plads til de lette trafikanter og skal sikre en afstand mellem lette trafikanter og medkørende trafik. Busstoppesteder: etableres på 2-1 vejen. Heller: støttepunkt for fodgængere til krydsning af Kratvej og signalerer overgangen fra to kørespor til 2-1 vej

4 Kørebane: anlagt med chaussesten eller brosten i en bredde på 3,5 meter Cykelbaner: anlagt med savede og jetbrændte chaussesten eller brosten i afvigende mønster og farve i forhold til kørebane Heller: støttepunkt for fodgængere til krydsning af Kratvej og signalerer overgangen fra to kørespor til 2-1 vej