Øvelser Teoretisk Diskussion. I dag Hvordan er det gået? Gruppe 1, 3 og 4 skal sende en til Charlotte på: med opdragsgiverens navn.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Jeg har brugt gratis billedebehandlingsprogrammet
Advertisements

Undervisningsevaluering i matematik
Flickr.com – online billeddeling
KUNSTEN AT SKRIVE SPECIALE PÅ DKM/MMT
Evalueringskriterier for artikel
Hornbæk Skole Invitation til forældremøde og indskrivning til
Historie 9. kl. uge 6 1.Intro 2.Sang 3.Samtale 4.Opgave 5.Opsamling Mål: At blive fanget af undervisningen mindst én gang!
Storyboard fra …. Kommune/team
En vigtig eksamen Tidsplan Valg af sag og fag Blanket Synopsis Pjece
Instruktorforløb i Akademisk Studiekompetence 4. undervisningsgang
Dagens program  Feedback på Obl. Opgave 1 individuelt løbende  Emne: Skrivebordsmetaforen og papir og pen-metaforen  Kl : Forberede i grupper.
Alle stræk går nedefra og opad!
Holmen 21. Juni 2005 Action Learning Videnskalas Bo Tovby Jørgensen & Lise Rosendal Østergaard
Introduktion til Medier og Kommunikation //
Relationer – børn og voksne
Øvelse Udvælg et websted som du/I mener har en dårlig informationsarkitektur (gruppe eller individuelt)
Usability – øvelse 2: Heuristisk inspektion
Kortsortering. Vælg elementer Udvælg elementer fra navigationen Brug topmenupunkter alt efter metode Max 50 elementer.
Usability 17. marts Oplæg: Om heuristisk inspektion: Metro Om tænke højt forsøg: Virk 2. Fremtidige oplæg 3. Dagens øvelse 4. Aflevering af testrapporter.
Mundtlig prøve i engelsk og tysk.
Justering af den skriftlige prøve i dansk på hf
Insidere og outsidere – den danske models rækkevidde Eksamensform og tips til eksamen og opgaver Steen E. Navrbjerg Dias 1.
Store IT- Innovationer TØ Uge 6 Josephine Thomsen 2. oktober 2013.
Grundkursus i analyse Stine Heger, cand.mag.
december 2010 Dansk-historie opgave. Store skriftlige opgaver 2.g: dansk-historie opgave (intro) 2.g: SRO (mini SRP) 3.g: SRP/AT.
Dias 1 – kompasset udfoldet for sukker
Store IT- innovationer (SITIN) TØ3. Dagens program Status på OO1 Næsten midtvejsevaluering Ugens opgave.
1 Studiestartsprojekt timers case. SDU som brand.
AT-årsprøve 2.g.
P0 erfaringsopsamling Program 8.15: Introduktion
Studiestartsprojekt Projektet Emne: Studenterlivet ved SDU Slagelse – I skal undersøge, hvordan forskellige parter (universitetet, medierne, kommunen,
Usability – øvelse 1: Kortsortering
SLP foråret 2011 MedIS og Medicin Lars Peter Jensen,
Læsning.
Usability øvelse: Kortsortering Opfølgning opdragsgivere Feedback på rapporter Ændring af kursusplan Dagens øvelse.
Session 6: Symptomer på depression og blandingstilstand Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse.
Fællesfagligt emne: Fra Osmannerriget til det moderne Tyrkiet
Øvelser Samlet rapport.
Øvelser Usability Metoder. I dag Evaluering af opgaver.  Aflevering.  Strukturen – (se senere). Aftenens øvelse: Usability plan.
Digital billedsamtale - med billedet som sprog. Anne Herskind - Bjergmarkskolen Undervisningsforløb Adobe Photoshop introduktion Introduktion til opgave.
Øvelser Kortsortering.
Heuristisk Evaluering / Ekspertgennemgang
Usability – øvelse: Brugertest Arbejdet frem mod den endelige usability-rapport Forberedelser til brugertest Dagens øvelse.
Usability – øvelse: First Impressions Hvem er jeg? Case forløbene Kontakt med opdragsgivere Informanter til brugertest den 9. og 16. marts Dagens øvelse.
Næste uges opgave Forbered interview med opdragsgiver Spørg til målgruppe, primær sekundær Primære mål og funktioner Alle typer data de kan stille til.
Ekspertvurdering Ekspertvurdering / Heuristisk evaluering
AFSLUTTENDE RAPPORT Afleveres senest mandag den 11. maj kl til Ida.
Afleveres senest mandag den 3. maj, kl til Mikael via mail.
Usability – øvelse 6: Sammenfatning på usability-rapport Oplæg Fremtidige oplæg Dagens øvelse Fremtidige fremlæggelser Dagens øvelse Aflevering af usability-rapport.
Øvelse 1: First Impressions
Ekspertvurdering Ekspertvurdering / Heuristisk evaluering
DIEB-DEB3.1 Lektion 3: Øvelse 2 Oversigt: Instruktion.
Orientering om bachelorprojekt 2015
Øvelse den 8. marts Skriv en artikel, anmeldelse, guide eller et debat indlæg til ITU's web-avis readIT Pia Svejgaard Pedersen.
DIEB-DEB14.1 Lektion 14: Øvelse 2 Oversigt: Instruktion.
Opdragsgiver Planlægning og udførelse af møde med jeres opdragsgiver.
DIEBØ2.1 Øvelse 2 Oversigt: Instruktion. DIEBØ2.2 Huskeliste Computer med program, der kan afspille en Windows Media Audio/Video file (.wmv-fil) Hovedtelefoner.
Øvelse. Den gode artikel Øvelsen går ud på at skrive en fiktiv nyhed til jeres lokale hjemmeside. Nyheden handler om årets juletræsfest i afdelingen Lejerhaven.
‘At sætte problemer under debat’ Medieanalyse med fokus på at genopfriske og udvide vores viden om argumentationsanalyse, retoriske virkemidler etc. Sagprosaanalyse!
SKRIVEFAGET Modul 1: Skriveproces og struktur Lektion 2: Fase 1: Idéudvikling og fokus.
Skriftlig opgave: Redegørelse og diskussion Lav en redegørelse for hovedsynspunkterne i teksten ”Delt opmærksomhed”. Diskutér tekstens synspunkter og holdninger.
Kronik EKSAMENSGENRE I SKRIFTLIG DANSK. Genren kronik  Læs om genren her: Se også.
Sammen om årsmøder og generalforsamlinger 2017
Sammen om årsmøder og generalforsamlinger 2017
Navn på jeres idé Jeres navne:
Modul 7: ”Sådan skriver og sender du en ”
1. Trin – Problemstilling
Om vores bibliotek Lokalt oplæg
Kom og vær stjerner for en aften Stjernehilsener kontaktforældrene
Modul 6: ”Sådan skriver og sender du en ”
Præsentationens transcript:

Øvelser Teoretisk Diskussion

I dag Hvordan er det gået? Gruppe 1, 3 og 4 skal sende en til Charlotte på: med opdragsgiverens navn og URL senest i løbet af Billeder. Aftenens øvelse: Teoretisk diskussion.

Hvad er en teoretisk diskussion? ”En diskussion belyser et emne ved at sætte flere forskellige synspunkter og argumenter op over for hinanden, gerne med det formål gennem kombination og syntese at nå frem til et nyt synspunkt”. ”Den gode opgave” Hvorfor er den med?

Afsnit i en teoretisk diskussion Introduktion af diskussionens emne og diskussionsparterne. Analyse af diskussionspartnerne/teksterne ud fra relevansen af dem. Selve diskussionen; modstillen af holdninger, argumenter, kontraster, positioner, tese/antitese. Resultat af diskussion. Diskussionens formål, brug, kontekst, konsekvens – ny handlingsanvisning?

Aftenens øvelse På jeres hjemmeside: - Find 5 eksempler, hvor I synes der forekommer excise. - Beskriv hvilken slags excise det er (må gerne selv formuleres). - Diskutér hvor meget og hvordan I synes, man skal tilgodese førstegangsbrugere og superbrugere på jeres hjemmeside. - Diskutér hvad det nuværende niveau af excise har af betydning for jeres målgruppe.

Rapport MAX 3 sider i wordformat (Gr-X-Opg-1.doc) til senest søndag kl. 18. I får den igen senest onsdag kl

Spørgsmål?