Cam Dancer Anvendelse af Billedeanalyse Teknikker.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Workshop Cooperative learning
Advertisements

Hvordan man opretter en cache
Teknik event i det mørke Jylland IV, 16. Januar 2010GPSmap 60CSx vs. Oregon 550T 1 GPSmap 60SCx vs. Oregon 550T  Baggrunden for dette indlæg  Skærmen.
Jens Bruun Andersen Februar 2011 GRUNDLÆGGENDE RAW FOTOGRAFERING.
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Spilleregler. Du sidder til bords med to modstandere og spiller for dit hold.
Teknik event i det mørke Jylland IV Geocaching uden at det koster et ton papir og litervis af printerblæk Understøttes af: Smart phones PDA’ere Flere af.
1 Video-regelquiz - Inkl. svar. 2 I denne lille video-regelquiz bliver I stillet over for ni regelsituationer i slagspil. Hver situation beskrives i en.
Indledning Verden er blevet mindre – afstanden er ingen hindring
Dogmegruppe – 10.30Kaffe samt highlights fra fokusgrupper / Karin – 11.30Observation af undervisning med iPads – 12.00Frokost.
Videregående pc-vejledning Modul 08: Billeder 1 60+Bornholm.
Computerens anatomi.
Interaktive test - Karakteristika & Nyskabelser
Beskyt din computer og dine data!
Mere om kameraet Fokus, Lysmåling, Eksponeringskompensation, Hvidbalance, Lysfølsomhed (ISO), Blitz, Selvudløser.
Brian, Christian, Jens, Nicklas
1 De fem mest brugte regler… der ikke eksisterer. Fem regler, der ikke eksisterer…
Spilleregler.
E4 – Spring gr415. E4 – Foråret gr415 Projektets Mål System Sammenhæng Image Sensor Interpolation Computeropbygning FPGA Alternativ Opbygning.
XB5S Biometrisk genkendelse Vejledning 02/07/2014 Version 1 Keld Flindt.
Tværfagæligt forløb i PET-CT
Af: Michael Jørgensen. Entity Life Cycle: Hvad er det ?  Er en måde, hvordan man, eventuelt tidligt i programmeringsforløbet, kan bestemme hvordan et.
Kombination af GPS og Computer Vision for sikker udendørs robot navigation Hans Jørgen Andersen Computer Vision og Medieteknologi laboratoriet Aalborg.
Medlemsgalleri Navn Danser Navn Danser Navn Danser Navn Danser Navn Danser Navn Danser Navn Danser Navn Trommer Navn Trommer Navn Trommer Næste side.
Niels Pein Regelopdateringsseminar 2009.
Evaluering af punktfindere ved indholdsbaseret billedsøgning Speciale – Jacob Rohde.
Slide 1 Lindalsbakken Hadsund Sandtidssystemer Del 5 Forlæsningsplan Del 1:Introduktion, definition.
e-Tinglysning WebService Arkitektur
Statistik 1 – Lektion 5 By, energi & miljø, forår 2010 v. Morten Skou Nicolaisen.
Portalintegrationsprojektet Claus Andreasen PL, portalintegrationsprojektet.
Klik for næste billede eller vent 30 sek.. Tiden går og det er snart længe siden at jeg kom til mine to-benede i Herlev. Jeg vokser og vokser, og lysten.
Klik for næste billede eller vent 30 sek. Rando på Bakken.
Indledende Programmering Uge 5 - Efterår 2006 Om at udvikle korrekte og pålidelige programmer Susanne Lindros.
Niels Pein Regelopdateringsseminar 2008.
Niels Pein Regelopdatering Niels Pein Udpluk af nyhederne Definitioner Regler Decisions.
Uddannelse, marts 2007 Søren Vallø Business Development Manager.
Præsentationskonference – forårsversion af EASY-A Jørgen Rendsvig afdelingsleder.
Niels Pein Regelopdateringsseminar 2009.
Huskeliste Grundindstilling Pinnacle 9 Find papir og blyant frem og brug dem flittigt. Det betaler sig i længden. Gennemse din råfilm og noter tidslinieklokkeslet.
Spilleregler. Del spillerne op i hold. Holdene konkurrerer om at finde de rigtige svar i materialet.
Danmark Ungdommens Naturvidenskabelige Forening UNF RobotCamp Robotter Introduktion v/Ingo Nielsen Civilingeniør, robot-entusiast og UNF-aktiv.
Stig Irming-Pedersen ASP.NET MVC Partner Copenhagen Software.
Sikkerhed I Dansk BMX Har vi styr på sikkerheden ?
Videregående pc-vejledning Modul 10: Sådan gør du 60+Bornholm.
Tests Prototype Åbent spørgeskema Test i usability laboratorium
Digital billed-collage/poster
CSS - Cascading Style Sheets HTML-koder for tekststruktur og for formatering HTML-koder for tekststruktur CSS-koder for formatering FørNu Lettere at redigere.
Inspiration og feltarbejde
Kamera-baseret tracking. 7 RFID Lys-projektør PC Monitor Målet Kamera.
OIM Fælles Udviklingstargets | Side 1 Fælles udviklingstargets Analyseopgave Resultatet bliver en tilføjelse/rettelse i OIM-bilag A.2 Udføres med fokus.
Kunstig Intelligens [ nicky ]. Agenda AI Overblik [1] –Deterministisk og Non-deterministisk –Hvad anvender vi ? AI i Produktionen [3] –Teori: Om den anvendte.
Hand Tracking - Using Active Shape Models. Introduktion Vi har implementeret en applikation i C++, der ved hjælp af Active Shape Models tracker en hånd.
Carsten Lindorf Lean administration og service Fagspecialistorganisation  Fagspecialicerede funktioner  Fagligt kompetente medarbejdere  Lille helhedforståelse.
Spil Programmering Eksamens Præsentation [ Bil spil ] ( Adrian, Nicolai, Peter, Nicky )
GOLFREGLER.
Fitting til billede Valg af fitting measure – Maximum Gradient Problemer –Baggrundsstøj –For lav kontrast (pga. konvertering til gråtone)
Kjeld Svidt  Institut for Byggeri og Anlæg  Aalborg Universitet IT i Byggeriet Semester kursusgang Introduktion til projektweb og html Kjeld.
Udvikling af mobilsites Einar Gislason / FTF. Mobilsites Mobilvenlige sites.
IT i Byggeriet Semester kursusgang Projektweb og html (fortsat) Kjeld Svidt Kjeld Svidt  Institut for Bygningsteknik  Aalborg.
 Jens Bennedsen 2001Multimedie programmering Collections Samlinger af objekter.
Agenda Introduktion. Eyetoy. Vores Spillekoncept..
Køresikkerhed for chauffører Navn på underviser 1.
Parkering langs metrolinjen Amager Strand til Femøren.
Blender IT-komponent Blender er et avanceret gratisopen-source program som kan bruges til at fremstille 3D-modeller og animationer. Men for denne præsentation.
Laroche et. al Gruppe 1: Mette, Camilla, Gorm og Jesper
Projekt 1.2: Mobile First.
OS2indberetning – tjenestekørselsindberetning og ferie
Netværksmøder - Drejebog
BASELINEUNDERSØGELSEN 2015 – forældre til folkeskoleelever
Databehandling i PC Katrine.
Præsentationens transcript:

Cam Dancer Anvendelse af Billedeanalyse Teknikker

Agenda Introduktion –Formål Pixel Tracking –Overblik Over Anvendte Teknikker Pixel Gruppering –Global Gruppering hhv.

Introduktion Formål –Input fra web kamera –Isolering af spiller så spillet kan identificere krops og våben pixels Input Mekanisme –Web Kamera ( eks. Creative NX Pro ) –Java Media Framework (JMF) Der registreres et callback objekt og JMF leverer Frame Buffer objekter Buffer objekterne konverteres til Image objekter vha. en JMF hjælpe klasse Udfordringer –Web kamera billeder er spejlvendte –Oversætning af web kamera billeder til information der kan anvendes i kollisions kontrol

Pixel Tracking AbstractLevel.render(..)  AbstractLevel.updateGameState(..)  TrackingController.getTrackedImage(..) Algoritme 1.Flip Billede ( Java2D AffineTransformation ) 2.Fang Baggrund ( 5 sek. / RGB Middelværdier ) ( ”uheldige støj pixels fjernes” ) 3.Fang Pixels ( Threshold / HSV / Spil igang ) ( Krops og Våben Bunker ) 4.Plot Våben Optegning H.S.V. Konfiguration

Pixel Gruppering Anvendes af kollisions-kontrol modulet K-Means 1.Fordel pixels tilfældigt på K=2 Hobe 2.Beregn fælles centrum for hver af hobene 3.Omfordel pixels til den hob hvis’ centrum er nærmest 4.Gå til step 2 - sålænge centrum flytter sig. Global Pixel Gruppering Fordele: –Lav kompleksitet Ulemper: –Evt. våben-identificerede fejlpixels placeret udenfor spilleren kan få bolden til at eksplodere –Er få våben pixels fundet, så kan kropspixels / fejlpixels få bolden til eksplodere længe inde den skulle have ramt våbnet. K-Means Gruppering Fordele: –Fejl pixels er sorteret fra. –Våben område kan gøres stort nok til at spilleren har et godt gameplay – selv hvis han står langt fra kamera. Ulemper: –Højere tids kompleksitet. –Skulle der være nok fejlpixels, genkendt som våben, kan bolde eksplodere i et større område væk fra brugeren (end vha. GPG). Test K- Means gruppering gør frame behandlingstiden ca. 30%-50% langsommere. Større våben områder gør gameplayet mere behageligt på afstand.

Demonstration Uden Web Kamera Med Web kamera Med K-Means

Afrunding Forslag til projekter –Stabilitet Form genkendelse mv. –Baggrunds substraktion –Performance Anden platform / hardware nær

Noter RGB Threshold Beregning