V. John Paulin Forår 2007 Design, Kommunikation og Medier, IT-Universitetet Oplæg af: Christie Andersen Jesper Høffner Krogh

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Forskning, formidling og andre færdigheder
Advertisements

Lad os samarbejde –gør som jeg siger
Quantified Self – bliv medlem med indsigt og udsigt Bliv QS medlem no. 9! •Større selvindsigt •Sjov og morskab •Lange og kedelige diskussioner Info & medlemskab.
VIRTUELLE VERDENER AVATARERNE KOMMER 8/5-07 VED JONAS HEIDE SMITH INNOVATIVE COMMUNICATION, ITU Historie Begreber Scenarier.
Præsentation: Obligatorisk opgave 1
© The Copenhagen Institute for Futures Studieswww.cifs.dk Superkonvergens Henrik Kristensen, Instituttet for Fremtidsforskning.
Hej. Vi er Lotte og Jesper - og vi er her i dag fordi vi skal fortælle jer lidt om et 4 ugers projekt vi lavede sidste forår, som tog udgangspunkt i Roskilde.
Prøv det nye the mysterious wold game, test din viden om verden og få et godt grin med dine bekendte, vi vil garanter du vil synes om det og lære noget.
Den posthumane horisont Teknik, etik, æstetik
Kondenceret konceptudvikling DDK ITU F2007 John Paulin Hansen.
Kristine Kousholt, post doc, ph.d.
MEDIER OG KOMMUNIKATION
Digital netværkstjeneste for pasning af kæledyr En undersøgelse af netværksskabelse og tillidsstrategier Mundtligt oplæg af Charlotte Hjorth Britt Morelli.
1 N.F.S. Grundtvig “- Og solen står med bonden op, slet ikke med de lærde...”
Kultur- og branchestudier
Levy Pierre (2001), Cyberculture Teksten til i dag er fra sidste kapitel og konklusionen fra bogen Cyberculture. Tekno optimist.
Kulturstudier M Festivaler, koncerter og ”liveness”
1 The Case Research Strategy in Studies of Information Systems Af:Izak Benbasat, David K. Goldstein og Melissa Mead Publiceret: MIS Quaterly i 1987.
Ungdomsbyen i samarbejde med Benedicte Kommunikation
Artikel præsentation Kenneth Pedersen DESIGN SCIENCE IN INFORMATION SYSTEMS RESEARCH Hevner, A. R., March, S. T., Jinsoo, P. and Ram, S. (2004)
V. John Paulin Forår 2007 Design, Kommunikation og Medier, IT-Universitetet Oplæg af: Christie Andersen Jesper Høffner Krogh
Virtuelle verdener og rum Lisbeth Klastrup og Troels Degn Johansson IT-højskolen I København F-2002, Design, Kommunikation & Medier.
Musiksociologi Music Management
Bødker, Kensing, Simonsen: Professionel IT-forundersøgelse. Kapitel 8
Pecha Kucha ペチャクチャ ”Småsnak” Ursula Krogsbøll, ITU, Formidling og metode, 8. oktober
Digital netværkstjeneste for pasning af kæledyr En undersøgelse af netværksskabelse og tillidsstrategier Mundtlig oplæg af Charlotte Hjort Britt Morelli.
- Umiddelbare resultater fra en undersøgelse af situationen efter koncerter på Roskilde Festival 06.
Stil og smag John Paulin Hansen WEB 1, ITU, marts 2000.
Kristine Kousholt, post doc, ph.d.
Folksonomier: når brugerne samarbejder Eller Folksonomier: Når samarbejde mellem brugere er indlejret i informationssystemerne.
Strategisk kommunikation og muséer
Digital Kultur Interactive Audience Consumer participation in media production _____________________________________ Gruppe 8: Charlotte Hjort, Per Bloch.
Projekt Professionsløftskole Sølystskolen Lektor Rasmus Fink Lorentzen VIA University College.
2. lektion: Anthony Giddens og det senmoderne samfund
Projektledelse Projektledelse og produktion af digitalt indhold PDI 2A.14 Lektion 2 9. Februar 2005 Peter Olaf Looms kl
DKM - MedieNoter2 - KBJ1 Internettets historie......og kommunikationens historie.
Usability 24. marts Tilgængelighed 2. Dagens øvelse 3. Spørgsmål.
Ved eksamen bliver de studerende prøvet i forhold til deres: Viden om grundlæggende begreber, teorier og forskningstraditioner vedrørende IT som medie.
Historien om MonaCyclona. Indledning | Program Indledning Hvad er There? Identitet i en moderne verden Brugen af den virtuelle verden i identitetsdannelse.
V. John Paulin Forår 2007 Design, Kommunikation og Medier, IT-Universitetet Oplæg af: Christie Andersen Jesper Høffner Krogh
Kontekst og klienter John Paulin Hansen DDK ITU Feb 2007.
Internettets historie...
© The Copenhagen Institute for Futures Studieswww.cifs.dk Hvorfor opstår der historier? Henrik Kristensen, IFF.
Skub og træk DDK ITU F2007 John Paulin Hansen. Ambient reklame Engang: Skjult markedsføring, gurilla- reklamer, græsrods-opinionsdannelse... Nu: Fast.
Interaktivitet Undersøgelse af tablet medies interaktivitetsformer Viden kunne muligvis udnyttes bedre Fokus på fungerende prototype.
Kreative metoder John Paulin Hansen DDK ITU Feb 2007.
TEKSTER OG KONTEKSTER Peter Kaspersen Har kontekstinteressen taget overhånd? Editor’s Introduction: Is There a Text in This Study? i Research.
Mål ● Er der grundlag for at realisere vores koncept og hvordan kunne det realiseres?
Strategisk Usability John Paulin Hansen. Næste gang er sidste gang Hver gruppe fremlægger deres oplæg i 15 minutter Start 17:00 - Slut 20:00 Gruppe 1,2,3,pause,18:00.
Oplæg af Lotte Lund Larsen Digital Kultur v. David Kampmann Forår 2007 Design, Kommunikation og Medier, IT-Universitetet.
Usability ITU, forår 2008 Usability ITU Forår 2008 ’Teori 2’ 3. kursusgang, 14. februar 2008.
Velkommen Vi starter kl Hvis du vil vide mere om Microsoft BI... Spørg en af os ved standen i foyéen Se kursustilbud og data sheet i din deltagermappe.
Usability – øvelse 6: Sammenfatning på usability-rapport Oplæg Fremtidige oplæg Dagens øvelse Fremtidige fremlæggelser Dagens øvelse Aflevering af usability-rapport.
Medier og kommunikation VII Populærkultur. Dagens program Fremlæggelse af gruppearbejde: Gruppe 3, 12 og 11 Eksamen Forelæsning Fremlæggelse af gruppearbejde:
IT-Universitetet i København mere info på
Information over/underload Medier og Kommunikation, F2005.
2 minutter om tid (og rum) Lisbeth Klastrup 7. kursusgang 23. oktober.
Nyhedsbreve Helene Brøndholt Nielsen, Tekstformidling på Internet, Forår 2004 Every person has a certain level of interest in every web page. This may.
Tak for invitationen Helle Merete Nordentoft, Århus Universitet Birgitte Ravn Olesen, Roskilde Universitet.
On the Essential Contexts of Artefacts or on the Proposition that ”Design Is Making Sense (of Things)” Af Klaus Krippendorff 1989.
Fra vidensdeling til produsage. De sociale medier er her, eleverne bruger dem, og Man kan ikke forbyde dem i klasseværelset. Fra vidensdeling til produsage.
Mads Tofte 1 Velkommen ITU’s indvielsesuge Sept
DTE, oktober 2016 VIA, Campus C. Aarhus Lektor, ph.d. Jens H. Lund
AFFECTIVE WORK and Professional Ethics
L julestjerne.
Digital præsentation som grundlag for den faglige samtale om projektarbejdet ved eksamen i dramatik.
Ungdomsbyen i samarbejde med Benedicte Kommunikation
ペチャクチャ [,pe’tjak,sja] Af Kim Bruun
#UNGKBH Oplæg om sociale medier.
Præsentationens transcript:

v. John Paulin Forår 2007 Design, Kommunikation og Medier, IT-Universitetet Oplæg af: Christie Andersen Jesper Høffner Krogh Lotte Lund Larsen Roskilde Rates – Et digitalt medieret fællesskab

Disposition 1.Praktisk demonstration 2.Markedsføring og prototype 3 (v. Christie) 3.Et paradoks i Roskilde Rates (v. Jesper) 4.Roskilde Rates i senmoderniteten (v. Lotte)

Markedsføring og prototype 3 1.Hvordan finder brugerne Roskilde Rates? 2.Udbredelse 3.Gladwelll

Markedsføring og prototype 3

Et paradoks i Roskilde Rates 1.Paradoks for bands 2.Mark Poster 3.Ytringer og anmeldelser

Et paradoks i Roskilde Rates

1.Senmodernitet og dets subjektposition 2.Pierre Lévy’s Kollektiv Intelligens 3.Optimistisk perspektiv og Roskilde Rates Roskilde Rates i senmoderniteten Anthony Giddens: Modernity and Self-Identity: Tribulations of the Self In Jaworkski/coupland (eds.) The Discourse Reader. London: Routledge. (p ) Pierre Lévy: Collective Intelligence. Mankind’s emerging World in Cyberspace [1995 L’intelligence collective: Puor une anthropologie du cyberspace] New York: Plenum Press. (p. Vii-xxviii og p. 1-20) Struktur for oplæg 3

Roskilde Rates i senmoderniteten 1.Selvets refleksive projekt 2.Selvet selekterer samtidig med det opretholder 3.Vi er hvad vi selv gør os til Anthony Giddens 1991

Roskilde Rates i senmoderniteten 1.Autoritet vs. Usikkerhed 2.Er netop ideen om kollektiv intelligens, Smart Mobs, Wisdoms of the Crowds eller The Hive Mind en reaktion på ophævelse af absolutte autoriteter? vs. Anthony Giddens 1991

Roskilde Rates i senmoderniteten Pierre Lévy 1997 [1995] 1.Social viden 2.Kollektiv intelligens 3.No one knows everything, everyone knows something, all knowledge resides in humanity. (1997 [1995] s )

Roskilde Rates i senmoderniteten 1.Roskilde Rates kan placeres i senmodernitetens spændingsforhold for subjektet 2.Og er et produkt af et optimistisk blik på forholdet mellem IT og socialitet Because the Audience has something to say as well! (Tagline 1 på Myspace) The Voice of the Audience! (Tagline 2 på Myspace) Opsummering

Roskilde Rates i senmoderniteten 1.Potentiale er svære at spå om 2.Roskilde Rates vendes på hovedet? 3.Oplæg til decentralisering Vores perspektiv

Sidste slide 1.Diskussion