Lean administration og service

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Industriprojekt Udvikling af systemprodukter og systembyggeri
Advertisements

Lean Salgskonsulentuddannelsen
Kortlægning af arbejdsgange
Værdistrømsanalyser.
Arkitektur - data.
Introduktion til værdistrømsanalyser
Lean i den offentlige sektor Carsten Lindorf
Projektets highlights ved Ivar G. Frederiksen projektleder.
Storyboard Læringsseminar 4
Senior Senior Erhverv Thy-Mors - kan også blive en del af din fremtid.
Erhvervscase Erhvervscasen kan f.eks. indeholde:
Helt ren, på en helt ny måde !
Bibliotek og uddannelse, Hindsgavl, 2005 Udvikling af videnfællesskaber i en uddannelsesinstitution.
Kundeværdi.
Værdistrøms-analyse (Vejledning)
Et projekt i Beskæftigelsesafdelingen (BA) på Københavns Fængsler
1 IT Service Management - JP/POLITIKENS HUS A/S IT Service Management – JP/Politikens Hus Per Palmkvist Knudsen Frank Stjerne
IT Service Management – JP/Politikens Hus
1 Lean i den offentlige sektor Carsten Lindorf. 2 Forudsætninger Scenario 1: Kurset afholdes som en bred orientering om Lean. Scenario 2: Kurset afholdes.
MedTech Innovation Center – effektiv kommercialisering af innovationer.
Spagettidiagram Et spagettidiagram er en meget simpel måde at se og forstå et produkts vej igennem de forskellige processer Det kan laves på flere måder:
Den korte vej fra procesbeskrivelser til it-understøttelse
. Præsentation af Handicapområdets udviklingsproces.
Konceptualisering af forretningsmodellen
På vej mod en region Nye muligheder Harmonisering. Kvalitet – effektivisering Den fremtidige specialeplanlægning Kompetencebehov i fremtidens hospitalsvæsen,
Analyse af om virksomheden har optimale arbejdsgange indenfor:  Telefoni  Markedsføring  Politikker  Værdikæde  Fakturering Mulige opgaver til de.
Udarbejde af den fremtidige flow
Formål – i dag Lidt dybere kendskab til lean Tankesættet Værktøjerne
Proceslandkort Få overblik over dine processer Prioritér jeres indsats.
Carsten Lindorf Lean - kompetenceudvikling Ledelsen.
24. november 2014 Fremtidens industrimedarbejder - tendenser og udfordringer.
Landsbyggefondens IT system. IT-systemet Hvorfor? -Et længe næret ønske fra ”kunderne” -Skabe indsigt i og dialog om ansøgningsprocessen -Bedre styring.
PBJ Consult A/S – Mere end et systemhus HR i øjenhøjde
Værktøjer til hjælp i kompetenceudviklingen
Kompetencer Er meget centrale og nødvendige i forbindelse med innovation. Da innovation vil have indflydelse på snart sagt alle funktioner i en virksomhed,
Quality Management Systems
Lean Sales Manager LEAN INTRODUKTION Principperne Spild.
Brainstorm Et værktøj til ideskabelse
Context- og flow-diagrammer (databaser, del 3)
Randers Kommune IT-udviklingsprogram Temadag for IT-afdelingen den 21. Maj 2007.
Fit for Fight seminar september Operationalisering af strategi for resten af 2009 og 2010 Afdeling : International – Travel Retail Vil…Mål…Gør… Vinde.
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
Geodata i Geomarketing Mads Staunskjær Salgsdirektør.
Landbrugets Rådgivningscenter Krav til planteavlsrådgivningen -når kravet til landmanden er tilpasning. V. Heidi Hundrup Produktionsøkonomigruppen.
Teamorganisering og –udvikling i Nykredit 7. og 8. marts 2006.
Carsten Lindorf Lean administration og service Fagspecialistorganisation  Fagspecialicerede funktioner  Fagligt kompetente medarbejdere  Lille helhedforståelse.
OIM Integrationsmodellen
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Design af KVIK-selvevaluering Tovholderens rolle og opgaver 17. januar 2007.
Carsten Lindorf Lean Forandringer Problemstillinger.
at få sund fornuft til sund adfærd….
Carsten Lindorf Lean administration og service Fagspecialistorganisation  Fagspecialicerede funktioner  Fagligt kompetente medarbejdere  Lille helhedforståelse.
Carsten Lindorf Lean administration og service Forstyrrelser og afbrydelser  ”Kunden er i processen, i stedet for slutprocessen  ”Kunden” har mulighed.
Carsten Lindorf Lean administration og service Forstyrrelser og afbrydelser  ”Kunden er i processen, i stedet for slutprocessen  ”Kunden” har mulighed.
Carsten Lindorf Lean administration og service Forstyrrelser og afbrydelser  ”Kunden er i processen, i stedet for slutprocessen  ”Kunden” har mulighed.
Carsten Lindorf Lean administration og service Fagspecialistorganisation  Fagspecialiserede funktioner  Lille helhedsforståelse  Silotænkning/flaskehalsproblemer.
IC Companys Projektstyring af nyt Data Warehouse-system (udtræk af data fra databasen – rapporter)
Målstyring KPI... – Hvad kunne vi måle på? Leveringsevne - evne til at levere materialer og information nøjagtigt og præcist til kunder (interne & eksterne)
ASNET Optagelsesgruppen Beretning for året
Dagens program Pointer på tværs af gruppernes møde 1. Introduktion til Værdistrømsanalyse – en metode til at se på arbejdsgange og opgaver De næste skridt.
Hvorledes sikrer vi at indfri den enkelte elevs potentiale bedst muligt? - Elevernes faglige udvikling på Søgårdsskolen – er der plads til forbedringer.
Kompetence-, færdigheds- og vidensmål
SUF - gevinstrealisering
Øvrige idrætter - vejen frem til i dag
Principerklæring for DBU Bredde - til vedtagelse på års-/delegeret-/repræsentantskabsmøder 2018 FLU indgik i 2015 en ny breddeaftale med DBU for perioden.
KONCERNSERVICE STRATEGI 2020
Hvorledes sikrer vi at indfri den enkelte elevs potentiale bedst muligt? - Elevernes faglige udvikling på Søgårdsskolen – er der plads til forbedringer.
dekansekretariater i den nye organisering
Øget administrativ kvalitet og sammenhængskraft FASE 3 - bemandingsproces Styregruppemøde 25. maj 2018.
Konkurrencekraften i partnerejede virksomheder: Den værdiskabende aftale - v. Randi Bach Poulsen, Partner, Bech-Bruun 17. marts 2015.
Nye muligheder og potentialer
Præsentationens transcript:

Lean administration og service Organisering i flere afdelinger

Lean administration og service Kortlæg opgavetyperne i organisationen ved at udarbejde en bruttoliste over de vigtigste opgaver.

Lean administration og service Anfør hvem kunderne er til opgaverne

Lean administration og service Påfør relevante data på hver opgavetype, f.eks Årligt antal Hvilke aktiviteter indgår Hvor lang tid tager opgaven hver gang (normaltid) Hvilke kvalifikationer kræves til opgaven

Lean administration og service Danne mønstre i opgaveliste, f.eks. Hvilke opgaver hænger logisk sammen Ensartede opgaver, samme proces Tilgrænsende opgaver i samme proces Samme kunde Samme kompetencekrav Læring og vidensudvikling Fleksibilitet Kapacitetsbelastning over året

Lean administration og service Vurdering af den nuværende organisation i forhold til de logiske mønstre i opgavelisten – passer de sammen, eller er der behov for justeringer

Lean administration og service Opregning af den mest optimale organisering. Gruppering af de enkelte opgaver i den rigtige afdeling.

Lean administration og service Udarbejdelse af ny bemandingsplan

Lean administration og service Holdepunkter i forbindelse med valg af organisering

Lean administration og service Organisationen skal bygges op omkring de produkter og leverancer, kunderne efterspørger. (Procesorganisering i stedet for funktionsorganisering)

Lean administration og service Der skal sikres færrest mulige ansvarsskift i processerne

Lean administration og service Afdelinger og teams skal ideelt set have samlet procesansvar, d.v.s. ansvar fra start til slut for kundeleverancer

Lean administration og service Opbygning af bred tværfaglig specialisering og ikke kun dyb funktionsspecialisering

Lean administration og service Ledere er ”procesejere”, d.v.s. Sætter mål Overvåger processen Udvikler metoder Udvikler kompetencer