Do’s and dont’s Usabilityrapporter. DO’s Sortering af problemer: Pris for at rette dem Forretningsmæssig konsekvens Inddeling af problemer Fagtermer Konsekvenser.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
Advertisements

HNX Årgang 2011/2012.  Optagelseskrav  Personlige krav  Hvor?  Forløb  Indhold  Muligheder.
Hej. Jeg hedder Ronja, og jeg har fået en gynge i julegave.
Måske er I gode venner i et år,
Sikkerhedskultur - lærlinge
GRAFISK FORTÆLLING 1.
Forsiden 1.Denne knap bruges når du vil taste dagens resultater ind. 2.Denne knap skal kun bruges hvis du allerede har gemt data og du finder ud af at.
Hvilken forskel skaber mest værdi for brugerne?
Rente- og annuitetsregning
EN HELHEDSORIENTERET UNGEINDSATS? ERFARINGER FRA NULPUNKTSANALYSEN AF ROUTE 25 V/ANNE MØLGAARD, RAMBØLL Alternative title slide.
Hvad gør livet så værdifuldt?
”Vind gratis sex når du tanker”
Efter lang tids fravær på virk
1 Alder år 55 % år 24 % år 17 % Hvor længe på VUC? 1 år 93%
Funktioners parametre Beviser
Måske er I bedste venner i et år,
Computerens anatomi.
Stjernholm Dagen 2011 – fokus på… InnovationsDesign v/Lars Fridberg.
Backoffice præsentation
Gruppe 1 Mathias Hasselstrøm Rasmus Schnefeld Mikkel Larsen
Netværk Familie Arbejds- relationer Dig Venner Fritid Perifere
Størrelsesøkonomi i et nyt lys
MUNDTLIG FREMSTILLING
Mindre grimt, tak.
Hvem kommer på Perron 3 Hvilken profil har de? Hvad har fået dem til at komme?
Usability på Her fungerer det godt 1.Sitet imødekommer ifølge vores testpersoner et informationsbehov hos målgruppen. 2.Sprogbrug.
Sociolingvistik.
Godt købmandskab Orienteringsfasen Tilbudsrunden
Hvad gør livet så værdifuldt?
Hvad gør livet så værdifuldt
Den gode, den onde og den grusomme - om digital selvbetjening SnitkerGroup 6. September 2011 af Usability Specialist Thomas Visby Snitker.
Hvordan passer jeg på mig selv ?
Usability 17. marts Oplæg: Om heuristisk inspektion: Metro Om tænke højt forsøg: Virk 2. Fremtidige oplæg 3. Dagens øvelse 4. Aflevering af testrapporter.
Design af hjemmeside til udsatte børn
Avanceret søgning i Google
ProDuklings Principle Six EQ Danmark A/S - Nyhedsfelt.
Disposition Indledning Hvad samarbejdes der om ?
Hvad siger medarbejderne?
Usability ITU, forår 2008 Strategisk usability Usability i organisationen.
Circle of change Benægtelse Reaktion Accept Handling
 Intro  Historien – starten på det hele  Formålet  Hjernerne bag  Bomben bruges  Verden synker – Internettet stiger  På nettet kan vi alt  Effekter.
Microsoft Dynamics® C5 version 2012 ….det har aldrig været lettere
Blog kommentar Åben arkivet ved at trykke på den lille sorte trekant der peger ind på et årstal (næste billede)
Du ønskes en rigtig glædelig jul
Spørgeskemaundersøgelse
”Et virtuelt spring over bæltet” ITMF projekt november 2003 Ella Myhring Skolebibliotekar, projektleder Højby Biblioteksbutik.
Dagbladet Information Agenda for onsdag den IT-Universitet og faget usability Brugerproblemer ved information.dk Overordnet anbefalinger Kortsortering.
Usability – øvelse 1: Kortsortering
Tips og Tricks. Ingeniørhøjskolen i Århus Slide 2 af 15 Overordnet I: CW/HE/Design Typiske problemer ved afleveringer: –manglende referencer! manglende.
Brugertest Tænkehøjt test. Aftenens øvelse Rekruttere (segmenter, målgrupper) Min. 2 testpersoner Overvej roller i gruppen – Skift moderator Lav et testmanuskript.
Interaktionsformer En begrebsmæssig model kan understøttes med forskellige interaktionsformer Interaktionsformen fastlægger centrale egenskaber: Hvordan.
Dagbladet Information Agenda for onsdag den IT-Universitet og faget usability Brugerproblemer ved information.dk Overordnet anbefalinger Kortsortering.
Dagbladet Information Agenda for onsdag den IT-Universitet og faget usability Brugerproblemer ved information.dk Overordnet anbefalinger Kortsortering.
Mål ● Er der grundlag for at realisere vores koncept og hvordan kunne det realiseres?
Strategisk Usability John Paulin Hansen. Næste gang er sidste gang Hver gruppe fremlægger deres oplæg i 15 minutter Start 17:00 - Slut 20:00 Gruppe 1,2,3,pause,18:00.
Salg til det offentlige - Næsten det hele er sandt!
Afdelingen for Økologi Landbrugets Rådgivningscenter Rådgivning om samarbejde Vores udgangspunkt var Gode varige samarbejder bygger på tillid Det fik vi.
Brøker Af Alexander Olssson.
Brugertest Tænkehøjt test. Aftenens øvelse I har nu på plads:  Hvem skal deltage  De første 3 cases.
Usability – øvelse 6: Sammenfatning på usability-rapport Oplæg Fremtidige oplæg Dagens øvelse Fremtidige fremlæggelser Dagens øvelse Aflevering af usability-rapport.
Øvelse 1: First Impressions
Repetition af sidste gang: Usability og brugerundersøgelse
Hvordan vil du sikre dansk konkurrenceevne i fremtiden? Højere BNP. Offentlige investeringer, da det er staten der køber aktiver. Skabe højere BNP. Mere.
Test brandets troværdighed
Dynamisk Strategi Evaluering af demonstrationsprojektet 2011
Implementering og dokumentation
IT undersøgelse på Breum Skole
Præsentationens transcript:

Do’s and dont’s Usabilityrapporter

DO’s Sortering af problemer: Pris for at rette dem Forretningsmæssig konsekvens Inddeling af problemer Fagtermer Konsekvenser Dele af siden

DO’s Tænk videre...I er rådgivere i skal hjælpe...i skal ikke bare reparere, men også forebygge Søgeresultater i google

Rapportteknik Webcaps Ledelsesmæssige anbefalinger Indledning Forslag til forbedringer

Omvendt nyhedspyramide Dårlige webshop = mindre indtjening Dårligt overblik og manglende fragtpriser Inddeling ud fra fagtermer og lagerstatus holder ikke og fragtpriserne nævnes efter man trykker bestilknappen Brugertesten viste tydeligt at begge testpersoner.

Synopsis Rapport med god indledning

Citater ”Jeg ville aldrig købe noget her, når jeg ikke kan se fragtprisen” ”Therma pax gulvtæpper, hvad er det ?” ”hmmm jeg ville nok vælge at ringe istedet...kontingentpriser står der jo ikke?” ”Jeg bruger kun Mozilla, da jeg aldrig har fået installeret Internet Explorer, og drop-down funktionen virker ikke i Mozilla.”

Do’s and dont’s Usabilityrapporter Henvis til gode eksempler....eller andre der laver samme fejl

Eksempler Snak bundlinie overfør problemerne til devaluering i de forretningsmæssige fordele: Færre brugere = -- mindre branding --mindre salg -- mindre bannerannonceindtjening

Resultater opstilling Brug den der passer til situationen

Resultater opstilling

Layouts Powerpoint Website Kreativt layout Traditionelt Grafisk

Eksempler

Dont’s

Eksempler

Usability forpligter....ingen fejl