Do’s and dont’s Usabilityrapporter
DO’s Sortering af problemer: Pris for at rette dem Forretningsmæssig konsekvens Inddeling af problemer Fagtermer Konsekvenser Dele af siden
DO’s Tænk videre...I er rådgivere i skal hjælpe...i skal ikke bare reparere, men også forebygge Søgeresultater i google
Rapportteknik Webcaps Ledelsesmæssige anbefalinger Indledning Forslag til forbedringer
Omvendt nyhedspyramide Dårlige webshop = mindre indtjening Dårligt overblik og manglende fragtpriser Inddeling ud fra fagtermer og lagerstatus holder ikke og fragtpriserne nævnes efter man trykker bestilknappen Brugertesten viste tydeligt at begge testpersoner.
Synopsis Rapport med god indledning
Citater ”Jeg ville aldrig købe noget her, når jeg ikke kan se fragtprisen” ”Therma pax gulvtæpper, hvad er det ?” ”hmmm jeg ville nok vælge at ringe istedet...kontingentpriser står der jo ikke?” ”Jeg bruger kun Mozilla, da jeg aldrig har fået installeret Internet Explorer, og drop-down funktionen virker ikke i Mozilla.”
Do’s and dont’s Usabilityrapporter Henvis til gode eksempler....eller andre der laver samme fejl
Eksempler Snak bundlinie overfør problemerne til devaluering i de forretningsmæssige fordele: Færre brugere = -- mindre branding --mindre salg -- mindre bannerannonceindtjening
Resultater opstilling Brug den der passer til situationen
Resultater opstilling
Layouts Powerpoint Website Kreativt layout Traditionelt Grafisk
Eksempler
Dont’s
Eksempler
Usability forpligter....ingen fejl