 H står for  U står for  L står for  E står for  N står for  HUMOR  UDELIV  LEG  EMPATI  NÆRVÆR.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hjerterum og opsøgende funktion
Advertisements

Svend Gønge-skolens værdier...
Parforhold; kommunikation og seksualitet
Set i forældreperspektiv
Klasseledelses- og relationskompetence
Ved egen kraft Marte Meo En udviklingsstøttende metode
Læge Poul Lundgaard Bak Århus Universitet
Skoleparathed.
Lærings- og praksisfortællinger:
De pædagogiske læreplaner i dagplejen.
Buskelundskolens børnehave Fokus for år
Ta Dig tid….
Bokstav børn.
2 år og 3 måneder i skole. 1 år og 3 måneder i praktik.
Børns udvikling Af Sasja og Caroline.
 HUMOR  UDELIV  LEG  EMPATI  NÆRVÆR HULEN AUG.11.
Jeg støtter barnet ved:
Måltidet – lyst og fællesskab
Nordregårdskolen 25.september 2007 Den nødvendige opdragelse og samarbejdet mellem hjem & skole.
Hvad render vi rundt og laver?
Hvad gør livet så værdifuldt
Tilfredshedsundersøgelse
CASSIOPEIASTUEN TRIVSEL OG LÆRING. MORGENMAD Hygge og dialog!
Astrup Skole 1. august 2014 Fritidsmodul – frivillig og gratis undervisning Alle skoledage kl
- En rigtig god idé! Bevægelse i hverdagen på Høje Gladsaxe skole
Skolebestyrelsen & værdier
Den nødvendige opdragelse i en børnefamilie
”Smidstrup Skærup Skole i bevægelse” Skolebestyrelsen Marts 2011.
forældre og klassens sociale liv.
GRUPPEDRØFTELSER En af forældrene bedes lave notater på det omdelte papir. Vælg eventuelt en ordstyrer blandt forældrene.
Temaeftermiddag om design af sociale læringsmiljøer.
Tema 5: Relationer og kommunikation Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Hvad gør livet så værdifuldt
Hvad gør livet så værdifuldt
FÆLLESSKAB GLÆDEANERKENDELSE LÆRING Vores F L A G Ådalskolen og SFO Kvædehuset.
Tema 5 Hverdagsliv i familien
Dialogisk læsning Fokuseret indsats.
Erfaringer i arbejdet med social arv, udsatte børn i en daginstitution. Præsentation af mig og institutionen.
Tema 6 Samvær og fælles aktiviteter
Nær Jyllands varme hjerte og skovens blanke å der ligger vores skole og troner stolt som få Gode trygge rammer gi’r plads til liv og leg En sådan skole.
Læringsmiljø og anvendelsesorienteret undervisning
Præsentation af forårs-sfo
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x x.
Dybkær Specialskole - ikke for ikke helt almindelige børn.
Min fætter BR min fætter
Velkommen til Regnbuen Her finder du kort fortalt lidt om institutionen.
Projekt ”Unge med psykiske vanskeligheder – overgang fra barn til voksen” Vingsted den 18.marts 2015.
1 Faglige udfordringer og kommende initiativer på dagtilbudsområdet Ny Dagtilbudslov Læring, udvikling, omsorg og dannelse Pædagogiske læreplaner Krav.
BØRNELINIEN Definition på kompetente børn og unge med særlige behov.
Børns sprogtilegnelse Hvordan arbejder vi med børns sprog i Vejen Kommune?
Overgangen fra børnehave til SFO og skole Forældremøde i Børnehuset xxx xx september/oktober 2015.
Hvordan vi beskytter vores børn. ADHD – Ukoncentreret – Impulsiv – Hyperaktiv  ADD – Ukoncentreret – Distræt – Inaktiv.
Børnehaven Smørhullets værdiggrundlag. En del af Viborg kommune I børnehaven har vi med udgangspunkt i Viborg kommunes Børne-og Ungdomspolitik ”Lys i.
LANDSKONFERENCE 2006 Dagplejen Livsform og relation Per Schultz Jørgensen.
Kære Gud jeg takker dig 1, S1
Værdigrundlag for Haarby Skole. Fællesskab Hvad betyder fællesskab for os: At alle bidrager og har værdi for gruppen. At der er en samhørighed på skolen.
Rødkærsbro´ børnehuse værdigrundlag I børnehusene har vi med udgangspunkt i Viborg kommunes Børne-og Ungdomspolitik ” Lys i øjnene” udarbejdet værdier.
Inklusion i Åkanden Pædagogisk grundlag Åkandens pædagogik tager udgangspunkt i den anerkendende tilgang. Anerkendelse er en ligeværdig relation mellem.
Læring gennem registrering og indberetning
Implementering af PALS
Hvad gør livet så værdifuldt
Fuglevængets værdier Mangfoldighed Rumlighed Livsglæde
Skolesport Leg, Liv & Læring
Den pædagogiske læreplan
Jesus er børnenes bedste ven 1, S1
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i eget hjem
torsdag den 11. april 2019 Basen
Barnesyn og børneperspektiv
Overgangen fra børnehave til SFO og skole
Digital dannelse i dagtilbuddet
Præsentationens transcript:

 H står for  U står for  L står for  E står for  N står for  HUMOR  UDELIV  LEG  EMPATI  NÆRVÆR

 Fordi humoren kan være med til at løse op for vanskelige/pinlige situationer.  Fordi humoren gir’ en go’ stemning.  Vi griner ikke af børnene.  Vi griner med børnene.

 Fordi der er højere til himlen.  Der er færre konflikter.  Der er masser af læring.  Det er vigtigt at kende de gode steder.  Der er større muligheder for fysisk udfoldelse.

 Fordi legen er basal i børns udvikling.  Det er gennem den frie leg at barnet bearbejder indtryk fra omverdenen.  Den igangsatte leg er go’ til at skabe sociale kontakter og lære at regler har et formål.

 Fordi empati er afgørende for at blive en go’ ven.  Evnen til empati skal bruges hver dag hele livet.

 Fordi nærvær er med til at opbygge barnets selvværd.  Nærvær skaber tryghed.  Nærvær gir’ ro i en hurtig hverdag.