DIGITAL DESIGN OG KOMMUNIKATION Introdag F07 JONAS HEIDE SMITH

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af emne 2.
Advertisements

Dias 1 D E P A R T M E N T O F M E D I A, C O G N I T I O N A N D C O M M U N I C A T I O N Kulturens medialisering Danmarks Biblioteksforening Årsmøde.
Lablæring Uddannelsesforum 2011 Projekt i Sosuuddannelsen
KUNSTEN AT SKRIVE SPECIALE PÅ DKM/MMT
Læringscentret og nye vejledningsformer
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Usability E2002, IT-højskolen CPH, Paulin Hansen Hvad er usability? - introduktion til kurset John Paulin Hansen (kursusansvarlig) Rune Michael Mejlvang.
Side1 WORKSHOP - Fremtidens museumshjemmesider 12:45 Introduktion 13:00 Nationalmuseets hjemmeside 13:10 Workshop 14:00 Fremlæggelse i plenum.
VIRTUELLE VERDENER AVATARERNE KOMMER 8/5-07 VED JONAS HEIDE SMITH INNOVATIVE COMMUNICATION, ITU Historie Begreber Scenarier.
Spiludvikling som didaktisk metode d. 16/ på OTG
LENA LINDENSKOV LEKTOR AARHUS UNIVERSITET INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK (DPU) 5. FEBRUAR 2014 UNDERVISNINGSFORSØGETS RESULTATER LENA LINDENSKOV.
BØRN, UNGE OG COMPUTERSPIL CENTER FOR COMPUTER GAMES RESEARCH COPENHAGEN JONAS HEIDE SMITH FORSKNINGEN I BØRN, UNGE OG COMPUTERSPIL Ved.
Computerspil Nu da panikken har lagt sig Jonas Heide Smith HERLEV BIBLIOTEK, 12/
DIGITAL DESIGN OG KOMMUNIKATION Åbent hus, 31/
UDGANGSPUNKT 6. Februar Læringsmål Den studerende • har indsigt i og forståelse af forholdet mellem unges livs- og udviklingsbetingelser • kan reflektere.
PROGRAM Introduktion: Lisbeth og Natascha Introduktion: jer
Nytårskur 2014 Anne Skare Nielsen: Fremtidsforsker, Future Navigator
DIGITAL DESIGN OG KOMMUNIKATION
Kondenceret konceptudvikling DDK ITU F2007 John Paulin Hansen.
Introduktion til fagligheden på kandidatuddannelsen ved IVA
Visioner for udvikling af brugen af it i laboratoriespecialerne Nu i et nyt perspektiv…! 1 Dansk Selskab for Klinisk Biokemi ∙ Middelfart ∙
Et tværfagligt rammeforsøg: Komm.IT, programmering og So. Oplæg v. Henrik Sterner og Anna Fenger- Grøn KTS/Sukkertoppen Spiludvikling.
I-Space Niels Henrik Helms, Knowledge Lab SDU. Projektet: Udfordringer i forhold til velfærdsteknologi: Hvordan skaber vi løsninger som både giver mening.
Velkommen til E-business
Uddannelse: pædagog Faglig interesse: Mobile medier I hverdagslivet – konsekvenser Ting jeg er nødt til at forholde mig til udover studiet: Familie med.
Usability 17. marts Oplæg: Om heuristisk inspektion: Metro Om tænke højt forsøg: Virk 2. Fremtidige oplæg 3. Dagens øvelse 4. Aflevering af testrapporter.
IT Jobs Dine muligheder. Der mangler medarbejdere i IT-branchen Hvad kan IT-branchen tilbyde dig? Hvad skal du kunne for at få et job i IT-branchen?
IT Jobs Kompetencer og muligheder. Der mangler medarbejdere i IT-branchen Der er brug for dig!
Praktisk om opgave og oplæg
Webdesign og informationsarkitektur BDMD 1. Sem. John Paulin Hansen Sept
JONAS SMITH | OPLÆG: TILLIDENS ARKITEKTUR Systemdesign, der understøtter samarbejde ”Hvordan får man folk til at opføre sig.
Præsentation af Det retoriske kompas
Virtuelle verdener og rum Lisbeth Klastrup og Troels Degn Johansson IT-højskolen I København F-2002, Design, Kommunikation & Medier.
Læremiddelkultur I Folkeskolen
Kreativt Læringsrum Elina Maslo
Velkommen til Kandidat Åbent hus 2013
Udvikling af det mediepædagogisk håndværk
iPads i sprogundervisningen – erfaringer fra forskning i praksis
Csaudk 1 NOV 2010 DATALOGISK INSTITUT DET NATURVIDENSKABELIGE FAKULTET AARHUS UNIVERSITET KANDIDATORIENTERING 1. Nov 2010.
VISL – begrænsninger og styrker
Nye digitale muligheder i overbygningen KL, Odense Birgitte Holm Sørensen Forskningsprogrammet Medier og it i læringsperspektiv DPU, Aarhus Universitet.
Workshop 1 d. 9/ Humaniora Gry Sandholm Jensen
Færre bøger – mere IT Karin Levinsen Forskningsprogrammet Medier og IT I Læringsperspektiv DPU, Aarhus Universitet Hvordan får vi mere it? Skal vi have.
Introduktion til 6. semesters temakurser Ved Studievejledningen og undervisere Sådan ændres nummeret for det samlede antal dias i præsentationen: 1.Gå.
1 Velkommen til IT-Universitetet 23. maj 2008 Jane Andersen Udviklingsleder
SPIL OG VOLD - HVAD VAR EGENTLIG SPØRGSMÅLET? Jonas Heide Smith Center for Computerspilforskning IT-Universitetet i København SPILFORSKNING.DK
1. 2 Turbinehallerne, Århus den januar 2005.
9. maj 2007 Dias 1 Department of Computer Science De unge vil ikke være nørder! Jørgen P. Bansler Datalogisk Institut Københavns Universitet.
Velkommen til Kandidat Åbent hus 2015
1 Uddannelse på ITU Mads Tofte, Rektor.
1 QA and user research
Introduktion til konceptudvikling
MEDIER OG KOMMUNIKATION, F2004 FORMÅL FORVENTNINGER FORMALIA 6/
Digitale medier: formidling og design 1. februar Introduktion.
Lederkonferencen 9. juni 2010
DKM - MedieNoter3 - KBJ1 Teorier om medier og kommunikation.
Skub og træk DDK ITU F2007 John Paulin Hansen. Ambient reklame Engang: Skjult markedsføring, gurilla- reklamer, græsrods-opinionsdannelse... Nu: Fast.
Interaktivitet Undersøgelse af tablet medies interaktivitetsformer Viden kunne muligvis udnyttes bedre Fokus på fungerende prototype.
Velkommen til Digital kultur F2007 Dagens program: Præsentation af underviser og hjælpelærer Hvor kommer i fra? The Cold, Hard Facts. Teksterne/Kompendiet.
Kreative metoder John Paulin Hansen DDK ITU Feb 2007.
BØRN, UNGE OG COMPUTERSPIL CENTER FOR COMPUTER GAMES RESEARCH COPENHAGEN JONAS HEIDE SMITH FORSKNINGEN I BØRN, UNGE OG COMPUTERSPIL Ved.
IT-Universitetet i København mere info på
Kort & godt om: ORGANISATIONSSOCIOLOGI
Hvad er AKADEMIET for Talentfulde Unge? Et akademisk bredt talentprogram med aktiviteter, der handler om både humaniora, business, teknik samt natur-,
Mads Tofte 1 Velkommen ITU’s indvielsesuge Sept
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light AARHUS UNIVERSITET AU VELKOMMEN TIL SCIENCE AND TECHNOLOGY.
Hvad er AKADEMIET for Talentfulde Unge?
Denne PowerPoint er til inspiration i forbindelse med at I skal planlægge og afvikle et møde, hvor I ønsker at drøfte HMUs forslag til ny strategi. I er.
Hvad er AKADEMIET for Talentfulde Unge?
Velkommen til 2. og 3. Introdag Copenhagen Loud Festival
Præsentationens transcript:

DIGITAL DESIGN OG KOMMUNIKATION Introdag F07 JONAS HEIDE SMITH

DDK: INTRODAG F Velkommen til ITU

DDK: INTRODAG F Hvem er I? Fagligt velfunderede studerende med særlig interesse for it

DDK: INTRODAG F Hvad kan I? Skrive en akademisk opgave og bruge en computer kreativt

DDK: INTRODAG F Hvem er vi? En ung og/men ambitiøs forsknings- og uddannelsesinstitution En studieretning med fokus på praksis og samarbejde

DDK: INTRODAG F Hvad kan vi? Tilbyde rammerne for en kandidatuddannelse med fokus på design, kommunikation og it

DDK: INTRODAG F Hvad er meningen? At I bliver fagligt dygtige At I får det rigtige job At I får en god tid på ITU

DDK: INTRODAG F DDK Udspringer af DKM (Design, kommunikation og medier) DKM har 281 studerende og DDK har 98 Er ikke organisatorisk koblet til en bestemt forskningsgruppe

DDK: INTRODAG F Fordeling af studerende

DDK: INTRODAG F Digital Design og Kommuni- kation E- business IT til organisa- tioner Medietek- nologi og spil Software- udvikling og - teknologi Kandidatuddannelser Program- ming, Logic and Semantics (PLS) Software Develop- ment Group (SDG) Computa- tional Logic and Algorithms (CLA) Center for Computer Games Research (CGR) Design of Organiza- tional IT (DOIT) Innovative Commu- nication (InC) Forskningsgrupper

DDK: INTRODAG F Dan Witzner Hansen Eye-tracking John Paulin Hansen Eye-tracking, usability Anker Helms Jørgensen Human- Computer interaction Lisbeth Klastrup Kommunikation, spil Susana Tosca Kommunikation, spil Javier San Agustin Eye-tracking Lone Malmborg Interaktions- design Jonas Heide Smith Kommunikation, spil Søren Mørk Petersen Mobil kommunikation, Web 2.0 INNOVATIVE COMMUNICATION

Digitale Medier: Formidling og design Interaktionsdesign og etnografi DDK: INTRODAG F Anker Helms Jørgensen Human- Computer interaction Javier San Agustin Eye-tracking Lone Malmborg Interaktions- design Charlie Breindahl Medieteori FØRSTE SEMESTER

DDK: INTRODAG F OBLIGATORISK MODUL 1 Interaktionsdesign og etnografi OBLIGATORISK MODUL 2 Digitale medier OBLIGATORISK MODUL 3 Konceptudvikling / Introduktion til scripting mm. SPECIALI- SERINGS- MODUL 1/2 VALGFRIT MODUL SPECIALISERINGSMODUL 2/2 OBL. MOD. 4 Digital Retorik 1. semester 2. semester 3. semester SPECIALE 4. semester STUDIETS STRUKTUR

DDK: INTRODAG F Hvad skal I gøre? Planlægge jeres uddannelse Knytte an til forskningen Få lånerkort til Det kongelige Bibliotek Læse ”Den gode Opgave”

DDK: INTRODAG F Og hvad får I til gengæld? Evne til at samarbejde og kommunikere med personer med forskellige færdigheder Evne til at anvende digitale genrer og teknologier kritisk og strategisk Evne til at udvikle løsninger med udgangspunkt i brugeres behov

DDK: INTRODAG F Velkommen til ITU Og tak for tilliden

DDK: INTRODAG F SPØRGSMÅL?