Nye trafikselskaber og kommuner Trafikdage 2006. Kommunerne får kollektiv trafik tættere ind på livet … … fylder mere i budgettet og i dagligdagen...

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Cand. techn. soc. Pia Bille Konsulent i Lepla
Advertisements

Introduktion til projekt ”Aktivt Liv”
Der er ingen programmer Det tager alt for lang tid at blive logget på
Den danske strukturreform
Forandringsteori for Frue i Eget Liv / Indvandrerkvindecenteret 2013
Det gode samarbejde København Syd Samarbejde
Professionsuddannelserne - De studerendes vurdering af studiemiljø, studieformer og motivation for at gennemføre oplæg med fokus på bioanalytikeruddannelsen.
information og problemstillinger
v. Erik Thorlund Jepsen Funktionsleder, Biblioteksudvikling
Råd til gode oplevelser… Rådgivernes erfaring med IPM- rådgivning Christian Hansen Fagkoordinator planteavl.
Inklusion af personer med psykosocialt handicap - Det er logik Stig Langvad, Formand for DH 2. oktober 2010.
Regionale kulturaftaler En frivillig aftale, der indgås mellem Kulturministeriet og en række kommuner; en ’kulturregion’
Individuel handicapkørsel
Regionale Væksthuse tilbyder eksisterende og kommende væksthuse:
Strategiplanen er fundament og retning.
Mål og vision for projekt ”borgerservice”
Møde for De Regionale Kontaktfora d Birgit Hagen, DH repræsentant I Kontaktforum for handicappede i Region Midtjylland.
Regionale Kontaktfora på handicapområdet Møde med repræsentanter fra DH Stig Langvad, formand, DH.
Service leverance aftaler DFM Målet med dagen er at starte proces mod etablering af ramme for SLA’er i DFM-regi.Målet med dagen er at starte.
RegionsMEDudvalget Seminar juni 2010 Resultater fra evalueringen af MEDaftalen 2010.
Ø90 Nyheder Internt regnskab v/ Morten Langgaard.
Kørselsordningen Status for national og nordisk kørselsordning FORFRA's Majmøde 26. maj 2010 Leif Andresen / Erik Thorlund Jepsen Styrelsen for Bibliotek.
Projekt Læringsmiljøer i Arbejdstilsynet
Økonomi og Jura 19 Uddannelse lokalt Ø90 Omlægning Opgørelse og arbejdsgange Kursus 2004.
It og informationsudveksling i Sundhedsaftale 3 Og 29 kommuner.
Trafikselskab i Region Midtjylland Udvalg for regional kollektiv trafik og infrastruktur 15. Marts 2006.
Mål på flere niveauer Centralt niveau: Klare politiske mål for centrale velfærdsområder – og mindre detailstyring. Kommuneniveau: Kommunale mål og ansvar.
Bæredygtig økonomi Kun revisitation på plejecenter hvert fjerde år – bortset fra særligt ”dyre” borgere.
Refshammer beboerforening
Effektiv adgang til data Niels Mørck, Carl Bro GIS & IT  Carl Bro GIS og IT  Problemstillingen  Nordjyllands Amts Blanketsystem  Centralisering / decentralisering.
Randers Kommune IT-udviklingsprogram Temadag for IT-afdelingen den 21. Maj 2007.
Aalborg Kommunes buskøreplaner
 Kommunalreformen, alle regioner og kommuner skal være medlem af et trafikselskab  Gl. Århus Amt og Gl. Ringkjøbing Amt havde ikke noget trafikselskab.
Orientering vedr. praksisplan Sundhedspolitisk dialogforum, KKR Nordjylland, 20. maj Rådmand Mads Duedahl, Sundheds- og Kulturforvaltningen, Aalborg.
CARMA- konference Jobcenterpraksis og kvalificering til arbejdet januar Karsten Simensen - Beskæftigelsesregion Nordjylland.
Århus Kommune Magistratens 3. Afdeling Sundhedsaftaler Økonomi og Myndighed Sundhedsaftaler mellem Århus Amt og Århus Kommune – inspiration til de fremtidige.
Tema 7 Netværksdannelse Udgivet af Socialstyrelsen februar 2014.
Trafikselskabet og kommunen ● Økonomi ● Samarbejde ● Organisation og administration.
CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Høskovkollegiet 2014 Høskovkollegiet 2014 opgørelse Dataindsamlingen er foretaget i perioden fra.
”Vis stedet” Udviklingspartnernes - og KMS’ rolle Ved Anne Buch-Larsen,
Generel tekstslide Tekst her. For at skifte niveau på teksten, brug forøg / formindsk indrykning For at fjerne eller tilføje bullit brug bullit-værktøjet.
GPS til demente borgere
Region Syddanmark Udvalg for trafik om miljø Region Syddanmark 22. november 2007.
Trafikstyrelsen 20. januar 2011 Inspirations- og dialogmøde om buspuljerne.
Boligplacering og integration af flygtninge BL’s anbefalinger til boligafdelinger og organisationer.
Introduktion til selvbetjening for Flextur og Flexhandicapkørsel.
Beskrivelse af de nuværende trafiksystemer Kortlægning af den kollektive trafik i Region Syddanmark Rapport af 13. april 2005.
Introduktion til selvbetjening for Flextur og Flexhandicapkørsel.
1 Silkeborg Trafikterminal Konference den 11. januar 2012 Trafikmedarbejder Karen Dalsgaard Ingeniør Bente Rands Mortensen.
Buspuljerne fremadrettet ­Dialogmøde d. 20. januar 2011.
NT og kommunerne Strategisk samarbejde om opgradering af stoppesteder og terminaler Kristoffer MartensNordjyllands
Tæt trafik. 1 /14 Tæt trafik På knallert i byområder.
Samordning i den kollektive trafik ­Med kunden i centrum.
Privatbaner – hvorfor det ? Per Als A-2 A/S Trafikdage Aalborg Universitet 2016.
Pulje til forbedring af kollektiv trafik i yderområder Koordineret kørsel i Danmark Trafikstyrelsens konference 20. november 2012, Chefkonsulent Henrik.
Psykisk arbejdsmiljø – en styrket indsats
Introduktion til selvbetjening for
Modelaftale om data management ved samarbejdsprojekter aka ‘en juridisk spejling af en data management plan’ Et projekt mellem AU og Det Kgl. Bibliotek,
Rammerne for Kommuner Sekretariatschef Søren Abildtrup.
Vintermodeller og servicekontrakter
Optakt til samarbejdet om sundhedsaftaler og praksisplan 2014
Regional udvikling og kollektiv trafik
TRAFIK OG INFRASTRUKTUR
TRAFIK OG INFRASTRUKTUR
Ambitionen for Region Midtjylland på sundhedsområdet:
Delegationsmøde Fagforbundet Rogaland Kristian Gaardsøe
Den kollektive trafik i Region Sjælland 12. februar 2016
Hvem er Business Region North Denmark?
Udvikling Kollektiv trafik i Viborg Kommune
KKR NORDJYLLAND Indsats for at få højtuddannet arbejdskraft ud i hele Nordjylland KKR-møde d. 21 juni 2019.
Præsentationens transcript:

Nye trafikselskaber og kommuner Trafikdage 2006

Kommunerne får kollektiv trafik tættere ind på livet … … fylder mere i budgettet og i dagligdagen... mere dialog med flere brugere … større medansvar for rutenettet og trafikselskabet

Ændret finansieringsmodel for Thisted og Morsø Kommuner - separat finansiering Sørge for, at ændringsønsker til lokalruter og bybusser bliver afklaret i dialog med trafikselskabet - kommunernes andel af kørslen stiger fra 50 til 70% i Nordjylland - kommunerne skal forholde sig til mere end skoleelever Indspil til kollektiv trafikplan – evt. egne planoplæg - hvert 4. år - lokale/fælleskommunale ruter vil indgå i den overordnede betjening Kommunen som bestiller, busområdet - nye/ændrede opgaver

Sikre en budgetmæssig afklaring - koordinering i forhold til køreplanskifte Modtage og besvare borgerhenvendelser om lokalt serviceniveau - kommunerne vil få flere henvendelser, behov for mere viden? Fastlægge generelle krav sammen med trafikselskabet: driftskvalitet, kundeservice, miljøstandart, takstniveau mv. Deltage i samarbejde om vejforhold, stoppesteder, terminaler mv. Kommunen som bestiller, busområdet - nye/ændrede opgaver

Handicapkørsel - visitere brugere til handicapkørsel Sikre koordinering med specialkørsel i kommunen - større incitament til samordning Indgå i samarbejde om rammer for handicapkørsel og samordnet kørsel - turantal, serviceparametre, mv. Kommunen som bestiller, samordnet kørsel - nye/ændrede opgaver

Kontaktudvalg Netværk om vejarbejder mv. Større behov for udveksling af data, økonomi, benyttelse mv. Servicekontrakter - lokaltakst, markedsføring, IT-systemer mv. Mulighed for forskellige aftaler om arbejdsdeling på planlægningsområdet Samarbejde mellem trafikselskab og bestillere - nye tiltag