Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Vintermodeller og servicekontrakter

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Vintermodeller og servicekontrakter"— Præsentationens transcript:

1 Vintermodeller og servicekontrakter
Vinternetværksmøde efterår 2017

2 Vintermodeller Model 0 - orientering
Vejdirektoratet tilbyder at orientere kommunen, når der igangsættes glatførebekæmpelse på statsvejene i et konkret område Tjenesten foregår via SMS eller telefonrobot Denne ydelse er gratis (for kommunerne)

3 Vintermodeller Model 1 – overvågning og varsling
Vintervagtcentralen overvåger kommunens vejnet og varsler ved personlig telefonkontakt kommunen 4-6 timer før en indsats kan forventes. Herefter overdrages overvågningsansvaret til kommunen. Når en forestående indsats ikke længere ventes, går overvågningsansvaret tilbage til vintercentralen i Aalborg. Aftalen indgås som en varig aftale, men kan årligt opsiges pr november med tre måneders varsel.

4 Vintermodeller Model 2 – overvågning og udkald
Vintervagtcentralen både overvåger og foretager udkald på aftalte ruter af kommunens vejnet. Efter udkald overdrages selve styringen af indsatsen til kommunen ved personlig telefonkontakt. Kommunen er driftsherre og sørger altid for salt, tilsyn, entreprenører, materiel mv. Aftalen indgås som en varig aftale, men kan årligt opsiges pr november med tre måneders varsel. Model 3 er i direkte forlængelse af allerede eksisterende ruter (VDs egne), og bruges på mindre strækninger.

5 Nye serviceaftaler

6 Nye service aftaler Opdatering af servicekontrakter både basis og udvidet Udsendes november 2017 Ændringer: Ændret ordlyd Prisen er ureguleret, men justeret til 2016 priser efter nettoprisindekset Før: …”reparation udført indenfor 3 dage efter kundens fejlmelding” Nu: …”igangsættes nødvendig reparation indenfor tre arbejdsdage”…

7 Vinter på Vejnettet.dk? Interesse? Indhold? Behov?


Download ppt "Vintermodeller og servicekontrakter"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google