Mødet med det fremmede -en kvalitativ undersøgelse af professions- bachelorstuderendes motivationer og erfaringer ifm. international mobilitet Ph.d.-afhandling.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tema 4: Regulering af følelser Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Advertisements

NGG-INFO 1.
Oplæg vedr. Sundhed og produktion hos produktionsdyr
Du får hvad du belønner Motivation, tro og vilje.
Fagre nye tider! Jamen det er jo dejligt, at tingene udvikler sig så hurtigt, at det nu er muligt, at præsentere sine billeder i noget der nær ligner.
BIOANALYTIKERES KERNEFAGLIGHED OG PROFESSIONSIDENTITET
Torsdag den 2. april, 2009 Jeg har optaget min sidste video Jeg vil ikke vise jer flere.
Hvor står vi nu, og hvor er vi på vej hen? Timbuktufonden
UDVEKSLINGSMØDE 16. FEBRUAR 2010 Jørgen Helstrup International Koordinator + Gæst!
Temperatur på unges motivation Oplæg på CeFu-konference
Onsdag 31 oktober 2007 Jeg ønsker at få mere ud af livet Jeg har taget en beslutning.
Hvordan kan forældre støtte op om barnets skoleliv?
Hvordan kan undervisningen vitalisere / re-vitalisere de unges
Internationalisering i grundskolen
Brug af hypnose til behandling af odontofobi
JobPAS – En gennemgang PAS-koncepter og Basiskurser v. Steen Hilling, psykolog
Samarbejde bibliotek og uddannelse – et bud på hvordan
Nytårskur 2014 Anne Skare Nielsen: Fremtidsforsker, Future Navigator
Erfaringer efter simulationsbaseret undervisning i genoplivning
1 Effektevaluering højner kvaliteten af hjælpemiddelformidlingen SidLigGodt konference 28 januar 2014 Mette Andersen Team Hjælpemiddelspecialisterne Odense.
NGG-INFO 1.
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
Suppler din uddannelse med et fag eller et semester et andet sted Meritdelen Workshop om merit- og udlandsophold, v/ Studievejledningen onsdag den
Mad, Måltider og Pædagogik
Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Fra IP til strategiske partnerskaber DGI-byen 20. september 2013 Tove Heidemann Head of International Relations University College Syddanmark,
CUPP konference Roskilde 9. november 2010 Sundhedsuddannelserne Campus Næstved.
Jeg ønsker at få mere ud af livet Jeg har taget en beslutning.
NGG-INFO.
NGG-INFO.  Afsluttet 10. klasse.  Aflagt afgangsprøve i fagene: Både skriftlig og mundtlig: Dansk, matematik, engelsk. 10. klasse-prøve eller 9. klasse.
Nye mad- og bevægelsesvaner i klassen
  Anne Holmen Center for internationalisering og parallelsproglighed Engelsksproget undervisning Hvor parallelsproglige.
Session 16: Hvad forstår vi ved sundhed Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse.
Velkommen til Roskilde Universitet.
International eftermiddag for medicinstuderende 2013.
Orientering fra bestyrelsesmøde 3. november 2006 Medarbejdermøde.
Et kursus om it som faglig udfordring og didaktisk mulighed for danskfaget. Ph.d. Jeppe Bundsgaard
UDVEKSLINGSMØDE 19. NOVEMBER 2013
Tysk i felten Fokus på udvikling af Interkulturel kompetence.
Projekt Skulk Hvorfor Projekt Skulk? Hvorfor gå i skole?
Hverdagsliv med en kræftsygdom v. psykolog Ditte Tang Johansen
Konstruktiv dialog kan forebygge smerter i muskler og led
Objektivitet findes ikke...mennesker gør. De næste 35 minutter... Baggrund Erfaringer….historier fra det virkelige liv Anbefalinger til jer.
Informationsmøde 13. april Informationsmøde 12. april 2011 Studenterforskning Århus: København: Odense:
EVA’s evaluering af 10. klasse Foreningen af 10. klasseskoler i Danmark, Trinity, Fredericia den 2. marts 2012 Kristine Bang Nielsen.
Om studer i udlandet v/ Glenn Kaiser 5. oktober 2011.
Fremtidssikring af beboerdemokratiet – hvor er de unge henne?
Hvorfor netværk? Det er en udfordring for ledelsen at: -kunne give fagspecifikke råd -samle alle god erfaringer og give dem videre -Formidle alle aktiviteter.
Læringskultur og elevinddragelse
EN VERDEN AF MULIGHEDER - TØR DU GRIBE DEM Hold 1VRA – Gruppe 4 Linda Jensen Marius Ferstad Martin William Frederiksen Camilla Oppenhejm Sophie Løhde Jacobsen.
Oplæg: Formål, mål og målsætninger.  § 1. Folkeskolen skal i samarbejde med forældrene give eleverne kundskaber og færdigheder, der: forbereder dem til.
Internationale aktiviteter Hvorfor? Og hvordan? Helle Bukh tlf.
Tema 6 Samvær og fælles aktiviteter
Konference Internationalisering – velfærd og udvikling ”Internationaliserings perspektiv for rekruttering, efteruddannelse og.
Oplæg på ”Go Glocal”, Professionshøjskolernes Internationale Årskonference 13. november 2014 Tine Andersen,
Marielund Psykologisk Praksis og Kursussted Min egen recoveryproces Vendepunkter Udløsende.
Hvad bestemmer sundhed og trivsel hos teenagere Anette Johansen, Søren Rasmussen, Thomas Hansen & Mette Madsen.
EUD-konference Fra tømrer til bygningskonstruktør-studerende.
Forskning i Alzheimers sygdom
2. lektion: Anthony Giddens og det senmoderne samfund
Sprog og International Virksomhedskommunikation engelsk, fransk, spansk og tysk Velkommen til brobygning 2010.
Profilfag Julemarked Helt på plads med samarbejdsbutikker I. Virksomhedsbeskrivelse I. Navn, Adresse, mail, telefonnr, kontaktperson II. Profil, Målgruppe,
LÆRERE ELEVER FORÆLDRE __________________ EKSEMPLER PÅ TILTAG En ledelse med fokus på naturfag - positiv naturfaglig kultur.
Velkommen på Tietgen Handelsgymnasium. Har jeg talentet til at bidrage til alt det gode, der allerede gøres? Nogle vil jeg skuffe Andre forhåbentligt.
Læreruddannelsen Silkeborg
City of Aalborg Brug af hypnose til behandling af odontofobi Tandlæge Ulf Broch Undersøgelsen er lavet i samarbejde med Tandlæge ph.d. Randi Abrahamsen.
Idégenereringsproces i Forbindelse med Udvikling af Masteruddannelser Aase Møller Handelshøjskolen i Århus.
Det 3. læringsrum O Det 3. læringsrum: Hvordan kan virkeligheden indgå i Fysioterapeutuddannelsen? O Hvad vil vi gerne undersøge? Hvilket læringspotentiale.
Studerendes Employability i det virkelige arbejdsliv
Med i samfundet Medborgerskab – Tema 3.
Præsentationens transcript:

Mødet med det fremmede -en kvalitativ undersøgelse af professions- bachelorstuderendes motivationer og erfaringer ifm. international mobilitet Ph.d.-afhandling forsvaret d. 28/ på SDU Oplæg ved UC’ernes internationale konference i Århus Go Glocal 12. November 2014 ved Mette Ernlund Oplæg ved UC’ernes internationale konference i Århus Go Glocal 12. November 2014 ved Mette Ernlund

Hovedresultater

Personlig udvikling Den OplevelseslystneDen Flygtende Pull faktorer Push faktorer Den VidelystneDen Tilbageholdende Faglig udvikling

Den Oplevelseslystne Den Videlystne Den Flygtende Den Tilbageholdende Lyst til forandringKarriere - CVIdentitet Professions- orientering Sociale netværkSprog og kultur Ny start – søgen efter mening Interkulturel forståelse Frihed og ansvar Temaer som motivation

Personlig udvikling Den OplevelseslystneDen Flygtende Pull faktorer Push faktorer Den videlystneDen Tilbageholdende Faglig udvikling

Konklusion og perspektivering Studenter- profiler Kvalitativ kompleksitet Ny viden Rammer og engagement Dilemma og handlerum

Citater ”Det jeg har lært, kunne jeg umuligt have lært i en bog” (canadisk stud. i B) ”Det vigtige for mig er, at der er nogen til at tage sig af mig” (tjekkisk stud. i B) ”Man lærer kun et sprog ved at være i det” (flamsk stud. i Wallonien, B) ”Man finder ud af, at det, der undervises i, er vigtigt i deres samfund” (belgisk stud. i Norge) ”Jeg har lagt mærke til, at jeg tør gøre ting, som jeg ikke troede” (tysk stud. i F) ”Jeg tror, det bliver svært at få merit” (tysk stud. i F) ”Her kan jeg være mig selv” (belgisk stud. i Norge)

Tak for jeres opmærksomhed!