Realisternes territorium – magt og konflikter. Kapitel 3.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
For at beskæftige sig med emnet, katastrofen i historiefaget
Advertisements

AFGHANISTAN Et land fuld af konflikter af Louise, Stine og Thilde.
Irak Krigen.
Global undervisning.
Comenius School project: Educating TV- viewers Partnere: Istituto Tecnico Industriale Majorana - CASSINO ( Italy) Escola Secundaria de Clara.
Imperialisme Fra Cæsar til Bush
OHCHR.  OHCHR betyder: the Office of the High Commissioner for Human Rights.  På Dansk betyder det: Kontoret for FN’s højkommissær for menneskerettigheder.
Finanskrisen.
Glad, Tryg og Fri Kurser i psykisk selvforsvar for piger år.
Følelsesmæssige reaktioner efter at have fået en hjertesygdom
UNICEF Engelske navn: United Nations Children's Fund
Gymnasiedage.dk, Odense 29. sept Claus Berg, chefkonsulent Web 2.0, dialog og interaktivitet på EMU.dk.
En case – baseret på arbejde med ”Film i Kufferten” på biblioteket. Gentofte kommune. Peter Nordahl – Børnebibliotekar, Gentoftegade Bibliotek - 21/
Det Internationale Område
Hvilke kilder – og hvorfor? Gruppearbejde. Spørgsmål til diskussion • Hvilke nye kilder vil være interessante at hælde i brønden? • Hvordan giver kilderne.
og menneskerettigheder Fag: Historie & IØ
Af Tommie, Janne, Michelle og Louise
Do’s and don’ts of presenting
Konkurrentidentifikation
Overbefolkning og migration
Irak.

Europa. Problem formulering Hvorfor er der så mange lande der vil være medlem af EU.
Fokus på læring og dannelse
Positionering Af: Bjarke & Skafte.
Finanskrisen.
Borgerkrigen i darfur..
Alice’s undervisningsforløb. Indhold Valg af forløb Overordnet beskrivelse Strukturdiagram.
Sammenhængskraft som dynamo i klasserummet
Anja, Malou & Asha KU KLUX KLAN.
Intro og Problemformulering
Finanskrisen Asbjørn & Amin 3MMB – Skive Handelsskole.
DIO: Kulturmøde og menneskerettigheder
-Gensplejsning Kristian og Christian 9.ID
Hvordan virker et digitalkamera? Brændvidde Blænde
Kosovo Hvordan opstod Kosovo konflikten? Hvad består den af?
SRP 2014.
5.lektion: Valg af identitet, imitation og rolleovertagelse
Klimaforandringer Kapitel 9
 Intro  Historien – starten på det hele  Formålet  Hjernerne bag  Bomben bruges  Verden synker – Internettet stiger  På nettet kan vi alt  Effekter.
Konflikten i congo.
Historiefortælling.
Studieretningsprojekter
Krig og Terror.
DEN FATTIGE VERDEN Af Mussa og Marc. RESUME  Fattigdom og forskelle  Korruption  Verdensbanken  Finanskrisen og ulandene.
SAGPROSA Begrebet sagprosa kan vi definere som tekster, der vedrører forhold i den faktiske virkelighed, således at forstå, at der i sagprosateksten beskrives.
Påvirkning ved brug a point system i vor tid for militæret.
Himmelev gymnasium & Ungeprojektet Uge
Krig og Terror Gruppe 4.
5.lektion: Velfærdsstatens interne udfordringer
Sproglighed - Og hvof nu det?. Celle Arvemateriale.
SkoleIntra og faghæfte 48
Krig og terror Gruppe 5.
Introduktion til socialisme
Licenser til Masserne FaktaLink Student Resources in Context Global Issues in Context.
UDDANNELSE OG PROFESSION.
Faghæfte 48 og historie. Foredrag ved Jørgen Mogensen
Fotosyntese.
Velkommen til Klasseforældremøde i x klasse. Aftenens program 1. Status på arbejdet med ”Forventninger til elever” v. klasselærer/ forældre 2. Udvikling.
Trend 4 – lokalt set Hyper-connected societies will listen to and empower new voices and groups Det hyperforbundne samfund vil åbne mulighed for, at nye.
Realisternes territorium – magt og konflikter.
Universalromantik, nyplatonisme, nationalromantik og poetisk realisme
Dagens menu: Nytårstaler. Statsministerens tekst nytaarstale-2014
Verdens syv udfordringer
SO1.6 (Det kulturelle område, del 2): SPROG OG KOMMUNIKATION
 Isvinter er ved vintertide et ofte anvendt udtryk i medierne, men nogen meteorologisk definition af begrebet findes ikke.
Foredrag og temadage om konflikter og trusler
Verden omkring os Verden i kold krig
AT1 PROBLEMFORMULERING | problemstillinger FAGLIGE METODER
Dansk-historieopgaven
Præsentationens transcript:

Realisternes territorium – magt og konflikter. Kapitel 3

Referat

1. Atomvåben 2. Børn i krig – Soldater er børn eller helt unge mænd under 18 år. 3. De nye krige 4. Anden Verdenskrig (Dansk historie) – analyse af film om 2. verdenskrig evt. flammen og citronen (dansk) historie om 2. verdenskrig. 5. Pearl Harbor – komme ind på filmen og analysere i Dansk. 6. 9/11 – engelsk og historie. 7. Den kolde krig 8. Nato / FN – IØ og historie – sulte børn i Somalia byder soldater velkommen 9. Den historiske udvikling af terror 10. Danmark i Krig – dansk deltagelse i Afghanistan og Irak. Dansk – historie - IØ Ideer til problemformulering

9/11 – Historie, Dansk og engelsk 1. Redegør for 9/11 2. Analyser 9/11 movie 3. Diskuter årsagerne til terrorisme 4. Vurder hvilke følger der har været ved 9/11 Kilder 9/11: Film: 9. september Infosteder: comissions - Library of Congress Web Archives Internettet: Film til inspiration: Problemformulering

-Verden uden krig? Forebygge krig -Krig i Afghanistan? Danske soldater -Følgerne af terror? 9/11 Fri diskussion