Digital natives - mellem teknologifascination og kollaborativ deltagelse.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
- ”Digitalt medborgerskab” – om bibliotek og borgerservice som kulturkonvergens eller konvergenskultur.
Advertisements

Multimodalitet i danskfaget med hjemmesider som eksempel
Erfaringer med kollegavejledning i skolen
Rasmus Fink Lorentzen, VIA UC, Læreruddannelsen i Aarhus
Læring og læringsressourcer i en læringscenteroptik
Vadesteder, ventetider og sorte huller
Læringsorienteret evaluering
MOBILE MEDIER – MOBILE UNGE
UNIVERSITY COLLEGE SJÆLLAND
Udvikling af fagenes didaktik Flakkebjerg,
TVÆRGÅENDE FORSKNINGSSPOR: LEDELSE og ORGANISATION
Kollegavejledning - indgange • Fag, medier og Faghæfte 48 • Skolekultur og mediekultur • Skolekultur og vejlederkultur • Skolebiblioteket som rum og funktion.
Innovativ undervisning med it Rasmus Fink Lorentzen, cand.pæd.
Gymnasielle Skoleprojekter 2011/2012
digitale medier analoge børn (VERSION UDEN ©BESKYTTEDE FOTOS)
Mediepædagogik og didaktik
Blended Learning - en introduktion
Hensigtsmæssigt (e)læringsdesign
Udviklingen af professionsfaglige kompetencer Potentialer og barrierer… rene b christiansen (profil) Lektor ved Forskning og Udvikling University College.
Lektor, phd forskningsprogram for teknologi og uddannelsesdesign Rene B Christiansen kompetenceudviklingen og lærerne…
Kompetencematrix Digitale kompetencer
Vejledning af elever og kolleger – en udfordring for alle Kolding, 3. oktober 2012.
Vi holder fast Konference 23. august Hvad? Sociale medier = En teknologi og en praksis, der er blevet gjort mulig med Web 2.0- teknologierne.
Undervisningens medialisering Hørsholm,
Mediepædagogiske værktøjer i teori og i praksis
Uddannelsesudvikling – det handler om både organisation og didaktik
Børn og unge – kunst og kultur Kulturstyrelsens årsmøde Workshop september, 2014 Den digitale udfordring.
Digital natives - mellem teknologifascination og kollaborativ deltagelse.
PARALLELUNDERVISNING: - brugen af en digital læreplatform
Status Udviklingsprojekt ”Ord til billede” Ole Christensen og Merete Skjødt Jørgensen.
Nye digitale muligheder i overbygningen KL, Odense Birgitte Holm Sørensen Forskningsprogrammet Medier og it i læringsperspektiv DPU, Aarhus Universitet.
Færre bøger – mere IT Karin Levinsen Forskningsprogrammet Medier og IT I Læringsperspektiv DPU, Aarhus Universitet Hvordan får vi mere it? Skal vi have.
Blended Learning - en introduktion Karsten Gynther Videncenterchef University College Sjælland.
University College Syddanmark, 14. december 2014 INSTITUT FOR SAMFUNDSFAG OG KOMMUNIKATION Dagsorden Velkommen og præsentation Hvem er det nye institut.
1 Velkommen til IT-Universitetet 23. maj 2008 Jane Andersen Udviklingsleder
Danskernes Digitale Bibliotek Hvorfor er det en god idé? Børne- og kulturdirektør Flemming Olsen, næstformand i Børne- og Kulturchefforeningen DB SYD –
Gymnasielle Skoleprojekter 2011/2012 Gribskov gym Rødkilde gym, Vejle Birkerød gymnasium Faaborg gym Egå gym, Aarhus Tietgenskolen, Odense Espergærde gym.
og næste generations it Netværksaften, London Mads Bo-Kristensen Chefkonsulent, ph.d. Uddannelse & Læring Vejle Kommune.
Projekt Professionsløftskole Sølystskolen Lektor Rasmus Fink Lorentzen VIA University College.
UNIVERSITY COLLEGE LILLEBÆLT I ucl.dk I UNIVERSITY COLLEGE LILLEBAELT Arbejdsmøde den 8. november 2011.
Udviklingsarbejde University College Sjællands brug af læremidler Læremiddel.dk 1Hold 09D & Inge Bjørnshave.
Økonomisk udvikling i 2009 og 2010 Klaus Rasmussen 19.maj 09 Historisk tilbageslag Klaus Rasmussen Cheføkonom DI.
1 Web-apps vs native apps Cross-platform værktøjer (tools) Steen Jensen, efterår 2013.
DEVICE & MEDIEBRUG 2014 Copenhagen | HVAD HANDLER DET EGENTLIG OM?
Rene b christiansen lektor Forskningsprogrammet for Teknologi Uddannelse Velfærd undervisnings planlægning.
© Kommunikation skaber din organisation (2. udg.) Heidi Hansen, Hans Reitzels Forlag 2014.
© Finansiel rådgivning – privat Helge Sørensen (red.) Hans Reitzels Forlag, 2016.
© Finansiel rådgivning – privat Helge Sørensen (red.) Hans Reitzels Forlag, 2016.
©Ekstern regnskab – årsregnskabsloven i praktisk perspektiv (I-bog) Lars Wøldike Petersen (red.) Hans Reitzels Forlag, 2016.
© Digital didaktik Helle Hinge (red.) Hans Reitzels Forlag 2016.
© Pædagogik og skoleledelse. Anders Balle (red. )
© Den digitale læsers hjerne Kresten Bjerg Hans Reitzels Forlag, 2017
© Sociale medier. Hans-Christian Christiansen & Gitte B. Rose
©Salg og kommunikation – personligt, socialt og internationalt
© Sociale medier. Hans-Christian Christiansen & Gitte B. Rose
©Salg og kommunikation – personligt, socialt og internationalt
Hans Reitzels Forlag.
© Sociale medier. Hans-Christian Christiansen & Gitte B. Rose
© Pædagogik og skoleledelse. Anders Balle (red. )
©Ekstern regnskab – årsregnskabsloven i praktisk perspektiv (I-bog) Lars Wøldike Petersen (red.) Hans Reitzels Forlag, 2016.
©Ekstern regnskab – årsregnskabsloven i praktisk perspektiv (I-bog) Lars Wøldike Petersen (red.) Hans Reitzels Forlag, 2016.
It i folkeskolens matematikundervisning
Jan Christiansen Inspiration systime.dk
Fremtidens uddannelsesdesign – teknologier på spil
©Salg og kommunikation – personligt, socialt og internationalt
©Salg og kommunikation – personligt, socialt og internationalt
©Salg og kommunikation – personligt, socialt og internationalt
©Salg og kommunikation – personligt, socialt og internationalt
©Salg og kommunikation – personligt, socialt og internationalt
Digital dannelse - Digital Genial
Præsentationens transcript:

digital natives - mellem teknologifascination og kollaborativ deltagelse

Lektor ved forskningsprogrammet for Teknologi, Uddannelse og Velfærd University College Sjælland overgang.wikispaces.com

Prensky, Marc Digital Natives, Digital Immigrants

White, David S. & Le Cornum, Alison Visitors and Residents: A New Typology for Online Engagement

… Da medierne blev sociale …

ikke kommunikation men ikke-kommunikation!

Christiansen, Rene B ”Efter sommerferien skal vi altså også i gang med det der it”: 3+1 perspektiver på digitale medier i uddannelsessystemet og vidensamfundet. In: Christiansen, Rene B & Lauritsen, Johny (red). At realisere det mulige…fra en akavet position. University College Sjællands Forlag.

illustrated/