Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

DEVICE & MEDIEBRUG 2014 Copenhagen | 22.10.2015. HVAD HANDLER DET EGENTLIG OM?

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "DEVICE & MEDIEBRUG 2014 Copenhagen | 22.10.2015. HVAD HANDLER DET EGENTLIG OM?"— Præsentationens transcript:

1 DEVICE & MEDIEBRUG 2014 Copenhagen | 22.10.2015

2 HVAD HANDLER DET EGENTLIG OM?

3 DANSKERNE HAR ALDRIG VÆRET MERE ONLINE KILDE: Index Danmark/Gallup 2+3 kvt. 2014

4 MEN HVAD BETYDER DET? Brug af devices & indhold Bevæggrunde for brug Devicemobilitet Betydning af medielandskabets fragmentering Forskellen på digtitale natives og digital immigrants

5 HVORDAN GJORDE JEG?

6 DOMESTICATION OG MEDIATIZATION SOM TEORETISK OPTIK

7 INTERVIEWENDE OBSERVATION SOM METODE

8 HVAD VAR RESULTATERNE?

9 ANALYSE 9 To overordnede dele: Brug af devices 1) Hvor devices rumligt er placeret i husstanden, 2) Hvorledes mobiliteten af devices udnyttes inden for hjemmets fire vægge 3) Hvordan de enkelte devicetyper adskiller sig fra hinanden, og om der er forskel på, hvad de bruges til. Brug af medieindhold med fokus på tv 1. Flow tv vs web tv 2. Multiscreening

10 DEVICEGEOGRAFI 10

11 SECOND SCREEN BLIVER FIRST SCREEN KILDE: The Connected consumer 2014

12 VI ANVENDER MANGE SKÆRME

13 SMARTPHONEN SOM KOMMUNIKATIV FASTNETTELEFON ELLER FORLÆNGET ARM 13

14 TV SKAL KUNNE FLYTTES 14

15 STREAMING HITTER KILDE: Index Danmark/Gallup 2H 2014 + 1H 2015

16 HER & NU ELLER REFLEKTERET VALG? 16

17 FRA TV TIL T/V 17 Flow tv til bestemte programformater og tv on demand til fleksibilitet og behov Tv on demand får mere opmærksomhed end flow tv Lean back vs. Lean forward Opdelt og relateret multiscreening Kedsomhed betyder multiscreening

18 ET NYT ØKOSYSTEM FOR T/V 18

19 MEN HVAD KAN DET SÅ BRUGES TIL?

20 WHAT’S IN IT FOR ME? Et job Unik viden

21 OG NU SKAL ANNONCØRERNE HANDLE ANDERLEDES Segmentering i gamle dageSegmentering i dag mænd kvinder håndværkerekulturelle


Download ppt "DEVICE & MEDIEBRUG 2014 Copenhagen | 22.10.2015. HVAD HANDLER DET EGENTLIG OM?"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google