Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afIngelise Lorenzen Redigeret for ca. et år siden
1
DEVICE & MEDIEBRUG 2014 Copenhagen | 22.10.2015
2
HVAD HANDLER DET EGENTLIG OM?
3
DANSKERNE HAR ALDRIG VÆRET MERE ONLINE KILDE: Index Danmark/Gallup 2+3 kvt. 2014
4
MEN HVAD BETYDER DET? Brug af devices & indhold Bevæggrunde for brug Devicemobilitet Betydning af medielandskabets fragmentering Forskellen på digtitale natives og digital immigrants
5
HVORDAN GJORDE JEG?
6
DOMESTICATION OG MEDIATIZATION SOM TEORETISK OPTIK
7
INTERVIEWENDE OBSERVATION SOM METODE
8
HVAD VAR RESULTATERNE?
9
ANALYSE 9 To overordnede dele: Brug af devices 1) Hvor devices rumligt er placeret i husstanden, 2) Hvorledes mobiliteten af devices udnyttes inden for hjemmets fire vægge 3) Hvordan de enkelte devicetyper adskiller sig fra hinanden, og om der er forskel på, hvad de bruges til. Brug af medieindhold med fokus på tv 1. Flow tv vs web tv 2. Multiscreening
10
DEVICEGEOGRAFI 10
11
SECOND SCREEN BLIVER FIRST SCREEN KILDE: The Connected consumer 2014
12
VI ANVENDER MANGE SKÆRME
13
SMARTPHONEN SOM KOMMUNIKATIV FASTNETTELEFON ELLER FORLÆNGET ARM 13
14
TV SKAL KUNNE FLYTTES 14
15
STREAMING HITTER KILDE: Index Danmark/Gallup 2H 2014 + 1H 2015
16
HER & NU ELLER REFLEKTERET VALG? 16
17
FRA TV TIL T/V 17 Flow tv til bestemte programformater og tv on demand til fleksibilitet og behov Tv on demand får mere opmærksomhed end flow tv Lean back vs. Lean forward Opdelt og relateret multiscreening Kedsomhed betyder multiscreening
18
ET NYT ØKOSYSTEM FOR T/V 18
19
MEN HVAD KAN DET SÅ BRUGES TIL?
20
WHAT’S IN IT FOR ME? Et job Unik viden
21
OG NU SKAL ANNONCØRERNE HANDLE ANDERLEDES Segmentering i gamle dageSegmentering i dag mænd kvinder håndværkerekulturelle
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.