Etablering af virksomhed

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Mennesker gør det rigtige – Hvis de kan!!
Advertisements

Erhvervsøkonomi projekt nr. 1
Marketingplanlægning
Samarbejde med private – tabu eller virkelighed? Ved Byggedirektør Rolf Andersson, KAB.
Mentaltræning Målsætning
Kapitel 2.
SFU’s Skolestartskampagne i et ideologisk perspektiv
Vi gennemførte en række interview ifm
8 tips til succesfuld ledighed Med Christina Janns.
Bliv klogere på salg til kommuner Dialog-workshop –
Fra idé til virkelighed Den innovative Skole 2007 I V Æ R K S Æ T T E R.
DAF Charlotte Lindholm WOW WOMEN ON THEIR WAY 1. april 2009 Århus _________________________________________________________________________________________________.
1. Virksomhedens strategiske planlægning
En fejl af stor betydning...
Ansvarscentre Kapitel 12 ss
Budgetkontrol KAPITEL 12 ss. 504 – 519 samt
Jeg er taknemmelig....
6. Lektion: Ligestilling med politologiske briller
Gør det simpelt Trænings planlægning.
Kick-off: Hele Ledelser
Procesværktøjer.
Oplæg til arbejde med struktur og målrettettræning i eliteafdelingen i Gyttegård golf klub. Søndag d. 28. november 2010 John Nicolajsen.
Køb af processer Dialog med kaospiloterne hold september 2004 Lisbet Thyge Frandsen, adm.dir. BDO ScanRevision.
Projektstyring dag 2.
DMU Klublederseminar 3. november 2007 Leif Chr. Mikkelsen.
Din Økonomi Dit Valg Dit Mål.
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse.
Kap. 14 – Samlet vurdering af en virksomhed
Idé, mål og politikker Kapitel 9
Workshop Motivation og fokus på målet
Anvendt markedsføring Kapitel 24
Uafhængige LifeWave Distributører
Ed - fasen Lokal Politiet EN BESKRIVELSE AF PROBLEMET (f.eks. Belyse problemets karakter, og omfang,. Undersøge hvem der er/ kan være medinteressenter.
Økonomi og Demokrati.
1 & 2 lektion: Samfundet og samfundsfag – hvad er det?
2.Lektion: Samfundsfag 2.lektion i undervisningsforløbet ”Samfundet og samfundsfagets fagområder” baseret på kapitel 1 i bogen Luk Samfundet Op!, af Brøndum.
Projektstyring dag 2.
Kapitel 1 Virksomheder og ejerformer.
Iværksættermesse 27. marts 2010 Sådan finder du investor.
Profilfag Julemarked Helt på plads med samarbejdsbutikker I. Virksomhedsbeskrivelse I. Navn, Adresse, mail, telefonnr, kontaktperson II. Profil, Målgruppe,
1.3 Virksomhedens interessenter
En fejl af stor betydning...
Carsten Lindorf Lean Forandringer Problemstillinger.
Salg til det offentlige - Næsten det hele er sandt!
Elevproduceret materiale Mulernes Legatskole 27. marts 2014.
Af Hani Al-Kerdi Klasse 1.3t RTG.  Hvad i skal høre om i min fremlæggelse  Isolering af huse  Forskellige slags materialer  Det bedste materiale til.
Mit Navn Er Susi DE første 17 år boede jeg på landet. Jeg keder mig...og vil gerne vide hvordan det er at være i “byen”.
Sådan bruger du præsentationen
2.2 Virksomhedens mål Klik nederst til højre på ikonet for visning i ”Fuld skærm”. Klik med musen i dit eget tempo for at se præsentationen. Vil du springe.
HANDIPLANNER KURSUS REGION NORDJYLLAND 10. APRIL 2013 Idrætscenter Vendsyssel I Vrå.
Planlæg din kommunikation. Dette værktøj er til dig, som Står over for en kommunikationsindsats Vil sikre, at dine budskaber kommer frem Vil kommunikere.
”Performance management”. Mål med indlægget Betydningen af at arbejde med mål og målstyring Forsøge at skabe forståelse for den sammenhæng der er målstyring.
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse. 1. Virksomheden Virksomhedstyper - Produktionsvirksomheder - Handelsvirksomheder - Servicevirksomheder.
Kapitel 13 Budgetter.
Etablering af virksomhed
Virksomhedens udvikling
FORRETNINGSPLAN.
Kapitel 13 Budgetter.
Virksomhedens omverden
Funktioner og arbejdsdeling
Virksomhed og iværksættere
Pris som handlingsparameter
2.3 Virksomhedens økonomi
Idegrundlag og målsætninger
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse.
Konceptmodel – køreplan for hvordan vi vil drive vor virksomhed
Mission, vision og forretningsidé
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse.
Virksomheden Virksomhedsøkonomi Samfundsmæssige forhold Makroniveau
Præsentationens transcript:

Etablering af virksomhed Kapitel 2 Etablering af virksomhed vljfiwejfwPOI

Kap. 2: Etablering af virksomhed Indhold: Idé SWOT-analyse (idégrundlag) Idéformulering Mål Økonomi Kontrol af mål

Kap. 2: Etablering af virksomhed Idé: Eksempler: jeg vil gerne have min egen virksomhed og tjene mange penge jeg vil have noget med mennesker at gøre jeg kunne tænke mig at åbne en restaurant jeg vil arbejde med biler jeg vil sælge tøj og makeup

Kap. 2: Etablering af virksomhed SWOT-analyse – er der grundlag for idéen? ”De interne forhold har virksomheden selv indflydelse på og kan påvirke”. ”De eksterne forhold må virksomheden indrette sig efter. Dem kan der ikke laves om på”.

Kap. 2: Etablering af virksomhed Eksempel på SWOT-analyse

Kap. 2: Etablering af virksomhed Idéformulering Efter SWOT-analysen kan idéen formuleres. Skal indeholde svar på spørgsmålene: hvad vil vi sælge? hvem vil vi sælge til? hvordan vil vi gøre?

Kap. 2: Etablering af virksomhed Mål = en ønskværdig fremtidig tilstand Mål skal være operationelle, dvs. de skal være Konkrete (målbare) Realistiske (skal være muligt at nå målene) Forenelige med hinanden (skal passe sammen) Tidsbestemte (skal nås indenfor en bestemt tidsperiode)

Kap. 2: Etablering af virksomhed Økonomi Økonomiske mål fremgår af budgettet Økonomiske mål kontrolleres ved hjælp af regnskabet

Kap. 2: Etablering af virksomhed Fra idé til kontrol af mål

Kap. 2: Etablering af virksomhed Ved etablering af en virksomhed følger som regel et behov for penge (kapital)