Reklamens målsætninger og målgrupper

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Spørgeord/Spurnarorð
Advertisements

Læselyst Et læsetiltag på mellemtrinnet på Randersgades Skole, hvor eleverne læser 20 min. hver dag over en periode på to måneder. Randersgades Skole Randersgade.
Miniprojekter, efterår 2013 Strategisk ledelse. 1. Fra agil entreprenør til trusted stabil samarbejdspartner Lille Dansk virksomhed som vokser meget.
Gammelheds-Philosophy
MÆRKELIGT ! Her er en lille matematisk øvelse, som helt sikkert
Den lille Mads.
At bruge disse to ord rigtigt
Dialog og samarbejde om uddannelsesparathed
Mette og Marias lille quiz om amning
Verber/Sagnir Hvordan bøjes de?.
PengeSpillet.
Flere bekendte, lige så mange venner, men mere tid alene… - Nogle få perspektiver på ungdoms- og foreningsliv i en ”synes godt om”-kultur København 3.decemberr.
Det svære liv i en sportstaske
Den svære ungdom Om unge i gråzonen.
Hvad du har lært Dine nye mentaltræningsvaner. Du har nu lært dig selv bedre at kende som løber • Du er blevet mere bevidst om den tankevirksomhed der.
Køb en hund!!.
De 10 små forskelle mellem Mann & Frau.
Læringsmiljø på hhx; kvaliteter og udfordringer Temaoplæg 2: IKT i undervisningen på hhx DEA, 13. Oktober 2010 Ph.d.-stipendiat, Arnt Louw Vestergaard.
Vor tids paradoks Klik for næste side  I dag har vi større huse og mindre familier. Mere bekvemmelighed, men mindre tid.
Kvinder i den uformelle økonomi i Indien - på arbejde uden fast job
Profilskole Fyrtårn C ”Det hele barn” Fyrtårn A ”Fortsat høj faglighed”
Sofies dejlige dag.
INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010.
Senior Senior Erhverv Thy-Mors - kan også blive en del af din fremtid.
Elevernes digitale dannelse
Målgrupper og købmandskab
Dias 1 – kostkompasset udfoldet for rådet om fysisk aktivitet
Mia bliver væk Serpil og Aishe Her er historien om Mia.
Året var 1987, i en lille by med navn Sussex, blev et lille hus totalt til intetgjort. Alt blev kastet ud, inkluderet en lille brun bamse... Den blev.
LKS Du opdager, at din nabos søn på 5 år til har mange blå mærker, bl.a. på overarmene. Hvad gør du?
BØRNEMORDERN CHRISTIAN XENIA OG NEEL. Denne dias er sponsoreret af at Vi nægter at fortælle noget med mindre I bestikker os. I må helst ikke smække med.
August April august 2007 •5 år og 5 måneder.
Kommunikation / it.
Profil af Olivias læsere Marts 2007 Media. 2 Hvor mange læser Olivia  Olivia har læsere  Kernelæserne skal findes blandt de 8-12 årige piger.
Joken, der bringer dig held!
Nissen på tur På loftet sidder nissen med sin julegrød,
Hvad kan vi gøre for at få psykiske sårbare tilbage i arbejde ?
En roman af Niels Rohleder
mine observationer Filmanalyse af OK Gloser til filmen
Amy følte sig ikke rask, da hun gik i skole
Jeg er taknemmelig....
SMUT PAKKE 4 VIDEN OM MOTION.
Han sagde “Skal vi bytte stilling I aften?"
Videreudvikling af ide 2&2
Mountain Dew Tobias, Anne Marie, Mathias og Kasper.
Projekt for de kommende skolebørn i Sabro Dagtilbud
Kristoffer Hamborg Undervisningsleder på IAA Digital Diploma
En undersøgelse af biblioteksservicen i landdistrikter. Et samarbejde mellem Esbjerg, Varde, Ringkøbing-Skjern og Skive biblioteker samt Center for Landdistriktsforskning.
Billeder.
Reklame & Markedsføring
Born in Dead FILM. Born in Dead Afsked  Brad han er 20 år. Han elsker amerikansk fodbold han er topscorer.  Brad går hjem fra sit universitet efter.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
MADS, JONAS, RONNI & JESPER CAR APP. PERSONA Rasmus er 28 år og har arbejdet som automekaniker i 3 år og har som følge godt styr på biler. Rasmus lever.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Senior Festival Hvor ord svigter, ”taler musikken” Udarbejdet af: Peter, Younas, Katarina og Nina.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Scor en ung med Projekt Frivillig Landdistriktsrådets årsmøde i Mariagerfjord Kommune.
Bulbjerg.
At være søskende… At være søskende i en familie med et anderledes, sygt eller handicappet barn. At være søskende til et barn med AD/HD.
... Hvis du sender det til (mindst ) 2 venner... Får du 3 år med masser af held!!! ***
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
Lavet af Cesilie Bitsch og Viktor Aarslev
min sommerferie på malorca
noRA, LARS, HAJAL,SIMONE,ISMAIL team 4
Vor tids paradoks Klik for næste side .
Jeg er taknemmelig....
Jonathan Back to Back 1. Jonathan har ingen venner Han lever for sig selv Dagen går med tunge skridt Mod dybet i hans sjæl Og pigen skrev det sidste brev.
Præsentationens transcript:

Reklamens målsætninger og målgrupper Vi starter med at se på virksomhedens kommunikationsmål

Kendskabsmål Mols-Linien lancerede sin hidtil største markedsføringskampagne Rederiet satsede på en storstilet tv-kampagne med start i foråret 2010, som skal gøre selskabets færgekoncept mere kendt. ”Det går ud på at øge kendskabet til rederiet. Det handler om at fortælle, at man sparer over 200 kilometer hver vej ved at tage over Kattegat, som er et godt alternativ til at rejse mellem øst og vest.” Administrerende direktør Preben Wolff.

Præferencemål

Holdningsmål

Imagemål (brancheimage) Kampagnen tager udgangspunkt i en vision for erhvervet, der hedder ”Vækst i balance”. Vækst i balance vil sige, at erhvervet gavner samfundet – er i balance med samfundets behov fx ved at reducere klimapåvirkningen, forbedre miljøforholdene og producere vedvarende energi, og samtidig har mulighed for at skabe den nødvendige vækst, der sikrer en milliardindtjening på eksportmarkederne. Kampagnen skal give samfundet en mere nuanceret opfattelse af erhvervet. Det er ikke kun gjort med en reklamekampagne. Der skal også ske forbedringer både på gårdene og i virksomhederne. Den nye fortælling handler om, at formidle de gode historier om erhvervet som modvægt til de dårlige, der hidtil har fyldt meget. Kampagnens slogan er: ’Fremtiden er ikke så sort, som den har været’. Kampagnen er udviklet af reklame og PR-bureauet Mensch i samarbejde med Landbrug & Fødevarer. Den løber over tre år (2011-2013), og vil blive afviklet i ’bølger’ henover året. Den er baseret på tv-reklamer, som annoncer i større landsdækkende dagblade samt outdoor-media. Der vil være en hovedfilm på 60 sekunder samt flere korte temafilm på 20 sekunder. Filmene vises på flere tv-kanaler. I kampagnen er der særligt fokus på at nå den kritiske og politiske forbruger. Derfor vil en del af kampagnen være i form af annoncer i landsdækkende aviser. Outdoor i form af store plakater, reklamer på taxaer bringer kampagnen ud i det offentlige rum.

Omsætningsmål

Non-profit mål

Mål og modtagergrupper Mål- og modtagergrupper er ikke altid identiske! Nævn situationer, hvor det gælder. Hvad med denne annonce?

Målgruppeprofil

Målgruppeprofil Julie er 17 år og går på 2.g handelsgymnasium i Kalundborg. Hun bor hjemme hos sin mor og far samt sine to mindre brødre på 12 og 14 år. De bor i et parcelhuskvarter i den pæne del af byen med udsigt over fjorden. Begge forældre arbejder på Kalundborg Sygehus, som henholdsvis læge og sygeplejerske. Julies store interesse er aerobic og dans. Tre gange om uge træner hun eller er til konkurrencer. Hun er et udpræget konkurrencemenneske. Når hun træner er det aldrig uden hendes iPod. iPhonen er også en fast bestanddel af hende. Hun kan ikke leve uden den. På iPhonen har Julie en del applikationer og hun opdaterer næsten hver dag sin Facebook-profil og bruger ofte vente- og transporttiden på at chatte med sine venner. Julie er begyndt at tage kørekort og hun ser allerede frem til at låne morens Audi A3, som hun mener, er en ”lækker lille bil”. Til sommer skal hun sammen med to veninder fra handelsgymnasiet til Kreta, og pengene til turen tjener hun som piccoline i et advokatfirma i byen. Pengene bruger hun også til tøj og fester, men hun tager også hvert år til Skanderborg Festival, hvor der ryger en del penge. Hun elsker at gå i biografen, og mindst en gang om måneden ser hun en film sammen med veninderne. Julie holder to magasiner: ”Costume” og ”Bazar”, så hun er opdateret med det sidste nye inden for mode og stil. På skift køber Julie og en veninde ugebladene ”Her & Nu” og ”Kik Ind”. Ind i mellem læser hun også morens ”Alt for Damerne”. Hun har bevidst valgt hhx, da hun vil læse jura på Københavns Universitet. I skolen er hun meget flittig og blandt klassens fem bedste elever. Julie er pligtopfyldende og lovlydig, og kunne aldrig drømme om at downloade musik uden at betale for det. I det hele taget køber hun meget på nettet. Hendes yndlingswebsites er bl.a. trendsales.dk og box.dk. Hun elsker popmusik som fx Mariah Carey og Medina. Julie elsker mærkevaretøj – DKNY, Gucci, Burberry, Munthe plus Simonsen, Diesel, LV. Sidste år købte hendes far en lækker Louis Vuitton taske til hende i New York, og den stil er lige hende. Det meste tøj køber hun i København. Julie elsker sund mad. Hun spiser meget sjældent på McDonald’s, så går hun hellere på cafe med veninderne og får en kalkunsalat med flûtes. Julie har ingen kæreste. Hun er meget romantisk, og tror på ”prinsen på den hvide hest”. Hun er meget kræsen med fyre, så der går nok nogle år, førend den rigtige kommer. Når hun går i byen er det primært til privatfester. Hun elsker at spise på restaurant. Så en gang om måneden tager hun til København og besøger nogle veninder, og så spiser de ude og går i byen. Når det går vildt til, ryger der en del rødvin og Smirnoff Ice ned. Julie er meget social, men har også den livsopfattelse, at man er ”sin egen lykkes smed”, og at skæbnen er man selv herre over. Succes kommer ikke uden hårdt arbejde.

Købsadfærd i relation til kommunikationsmål