MBS Marketing aktiviteter FY07 Partner Forum session Dorrit Overgaard Small Business Marketing Small Business Community Days, 26.-27. september 2006.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
PR KAMPAGNE.
Advertisements

LinkedIn Intro.
Uddannelsesvejledning Musik & Teaterefterskolen 14/15
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Small Business Specialist Community (SBSC) Udnytter du alle salgsmulighederne når du er ude og hos din kunde Thomas Sørensen.
Torbenfeldvej Vallensbæk strand Tlf.: – – dagligt brug af vores hjemmeside •AGEN LYS har en stor og omfattende.
Mobile løsninger i hverdagen-udfordringer og muligheder
Styrk dit salg: Åbn døren til kunderne - gi’ dem en 2 timers gratis IT-forretningsanalyse Session 1a + 1b Dorrit Overgaard & Gitte Casparij Small Business.
Vejen går til Årets julemesse Klik med musen for at skifte billede.
– Sådan virker det! Dit elektroniske postsystem Ved Arne Crown Rasmussen
1 DSB og Bibliotekerne Personlige interview foretaget 20. til 25. januar respondenter Holdning til evt. ny portal.
Velkommen. Agenda •Hvorfor informationsmøde nu? •Hvad er der sket de sidste 3 måneder? •Hvor vil vi gerne hen? •Aktiviteter frem til 31. december •Hvordan.
ProfIT - fordi IT handler om penge. profIT Mere professionel anvendelse af IT hos virksomheder der:  Ikke udnytter eksisterende indkøbte IT løsninger.
Velkommen til temadag om Indholdskanalen. Program: : Indholdskanalens muligheder Baggrunden for Indholdskanalen : Leverandør-præsentationer.
Dorrit Overgaard & Gitte Casparij Small Business Marketing
1 Formandens rolle - I bestyrelsen. 2 • Hold øje med trivslen –Inddrag medlemmer, der ikke siger meget –Få nye medlemmer godt ind i gruppen, besøg evt.
E-commerce hos Bon’A Parte
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Webredaktør Rikke Kjærem Nielsen Small business webside til dine kunder - Session 2A og 2B.
Årsaftale projekt Tidslinie © due & partners
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Pinpoint.
Selvevaluering ’It i folkeskolen’
… lidt bedre end de fleste Small Business Specialist partner FLC Danmark v/Torben Høiberg Salgschef.
9 steps på vejen – frem til i dag?. Siden 2010 = 6 årlige kalendere på 5 regioner. Del af kommunikationsstrategien = se på, om det er en bedre løsning?
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Aalborg og Vejle 12. og 13. september 2013.
Velkommen til Pre-launch Roadshow Claus Jul Christiansen Divisionschef, Server & Tools Microsoft Danmark.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Partner Pilot Projekt Sådan kommer du i gang! Partnerudviklingschef Lotte Rahbek.
1 Kom i gang med it på IT-Universitetet Introkursus forår 2007.
Rico Raja Microsoft Technology Specialist
Microsoft / Multidimensionel marketing til Small Business Fra multidimensionel segmentering til multidimensionel marketing - En analyse af SME markedet.
Overgang fra BPOS til Office 365 for eksisterende BPOS-kunder
Dynamisk styring af Office skabeloner Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Kampagneaktiviteter September – December 2006 v/Gitte Casparij, Microsoft.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Small Business Specialist Community Rebekka Musaeus - Projektkoordinator - SBSC.
Brug af IT redskaber og -systemer i den administrative stilling
Tilsynspligt en større indsigt i skolens gang og virke Bliver en del af skolen indefra. tidlig information om - og mulighed for at kommentere på skolens.
Kursus om borger.dk og brugen af digital signatur
Dorrit Overgaard - Gitte Casparij - Torben Marcussen
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Small Business Specialist Community Partner Development Manager Lotte Rahbek.
Kampagner Forår 2006 v/ Dorrit Overgaard, Marketing Manager
Årshjul 2012 Børnehuset Hørgården Her er det naturen der er i fokus.
AT9 - 2g April-maj 2007 Formalia 16 moduler 4 timers elevtid Der arbejdes individuelt, i par eller i grupper (max 4 medlemmer) Individuel fremlæggelse.
Ikke-kommercielleKommercielle Strategi Koncept udvikling Masse medier (TV, annoncer) Web, social Kataloger Analyse Idégenerering Konceptudvikling for fælles.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Vi har brug for dig... som Small Business Specialist Christian Ringheim & Kim Enrum.
Microsoft Dynamics – synergi mellem forretningsområder Susanne Christoph Dynamics Sales Lead
Medarbejder en vigtig resurse Concept Data A/S Flad organisation. Åben miljø. Selvstændighed under ansvar. Socialt sammenværd.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Salgs- og marketingkampagner for Small Business Specialist Gitte Casparij December 14, 2014.
ADR & SCANNERKORT. Automatic Delivery Rewards (ADRs) Den enkle måde at handle produkter på, med levering hver måned. Du får fordelen af en rabat på 5.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Hvad kræver det at blive Small Business Specialist? Marlene Dissing Projektkoordinator.
MUS 2012/2013 Medarbejderplan. Hvorfor? Mere og bedre fokus på trivsel og kompetenceudvikling for alle medarbejdere.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Windows Vista og Office 2007  -testere søges… Christian Ringheim og Anders Langvad-Nielsen
Videregående pc-vejledning 60+Bornholm Velkommen til.
Grunde til at jeg elsker dig
Microsoft Office System 21. Oktober 2003 Jesper Aaberg, Business Productivity Advisor Microsoft Danmark.
Birgit Mikkelsen FC FIRST CLASS. Birgit Mikkelsen FC Hvad? Hvordan?
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Koncernmål: medarbejdertrivsel
Unlimited Mobility seminar august Hvordan vil vi støtte op om din forretning? Hvad forventer vi af dig? Hvad kan du forvente af os? Hvordan bliver.
Nytænkning, konkurrence og mest kvalitet for pengene Temamøde Regionsrådet, 14. marts 2007.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Marketingsaktiviteter marts – juni 2006 Lotte Rahbek 21. marts 2006.
Sikker og integreret infrastruktur Peter Colsted Direktør Enterprise & Partner Group Microsoft Danmark.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Small Business Server 2003 kampagne “Få et 2-timers gratis serviceeftersyn” Dorrit Overgaard, Marketing Manager Informationsmøde,
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Office 2003 kampagne Gitte Casparij, Marketing Manager.
Stormøde for økonomi på AU
Office kampagne Partnertræningsdag Gitte Casparij Marketing Manager, Small Business
Small Business Specialist Community - efterårets aktiviteter, kampagner og nye tiltag.
Inspirationsdag 2018 It-sikkerhed It-afdelingen i Sekretariatet
Præsentationens transcript:

MBS Marketing aktiviteter FY07 Partner Forum session Dorrit Overgaard Small Business Marketing Small Business Community Days, september 2006

2 Marketing plan FY07 AktivitetPeriode Gi’ dine kunder en gratis 2-timers IT-forretningsanalyse  Økonomi systemer (C5, Navision, Attain, XAL, Navigator, C4)  Salgsstyringssystemer (CRM el. CRM- moduler til økonomisystemerne)  Office systemer  Intranet/vidensdeling  Sikkerhed  Platform (MS SQL)  Licenser  MS annoncering: 23. oktober- rest FY07  Partner tilmelding : 9. oktober  Partner markedsføringselementer : uge 43  Kampagnestart: 15. oktober – rest FY07 MS CRM Webklar  Dialog redskab til CRM partnere til website  Tester virksomhedens CRM parathed  Aktivitet fortsætter fra foråret  Paratheds rapport til prospects/kunder

3 Marketing plan FY07 AktivitetPeriode MS annoncering af C5 partner seminarer  Planlæg dine seminarer NU  Meld dem ind til MS og deltag i kampagnen  Februar, marts, april, maj 2007  Tema seminarer rundt i landet C5 søgeords kampagne  Leads generering via  Hele FY07

4 Marketing plan FY07 AktivitetPeriode Løn i C5 og XAL  Print annoncering i Erhvervs-Bladet.  4 seminarer afholdes af Microsoft Årsafslutning iflg. nye lovkrav. Opdateret vejled- ning i PDF format med evt. rettelser og input fra de afholdte seminarer. Extern instruktør.  Uge – link til med lønkampagne side samt caseswww.c5.dk  20. november, i Skive - C5/Xal Løn &  22. november, i Hellerup - C5/XAL Løn & Small Business virksomhed i 3 D  En guided rundvisning i en virtual mindre virksomhed: besøg økonomichefen, salgs- chefen og direktøren.  Direct mail kort m. nøgle til Partnerne  1. november – resten af året  Alle MBS kampagner annonceres  Inviter dine kunder ind i SB Huset

5 – SB Huset i 3D

6

7

8 SB Huset

9 Hovedaktivitet for Small Business i FY07  Få en gratis IT-forretningsanalyse af din Microsoft forhandler Licens Økonomisystem Salgsstyringssystemer CRM Salgsstyringssystemer CRM Sikkerhed Vidensdeling/Intranet Platform Office KONKLUSION

10 Kampagnens formål  At give MS forhandlerne et dialog redskab til at ‘åbne døren’ til kunderne  Aktiviteten skal kunne skabe mersalg, krydssalg af MS produktsuite til mindre virksomheder : Office, SharePoint Portal, Windows Small Business Server, MS CRM og MBS løsninger, etc.  At få virksomhedens beslutningstager (=ejer) motiveret for en IT gennemgang af virksomhedens IT miljø (netværk, pc’er, forretningssystemer, osv.)  At give kunderne en realistisk vurdering over indsatsområder der skal strammes op for at være up-to-date til nyere teknologi  IT-forretningsanalysen rettes primært mod virksomheder med op til computere  IT-forretningsanalysen tilbydes alle Small Business Specialist partnere, Gold & Certified partnere

11 Fordele for forhandlerne og kunderne  Hvad opnår forhandlerne?  Forhandlerne får synliggjort deres kompetence  Mulighed for mersalg af ydelser, løsninger, licenser, m.m.  Redskabet giver forhandlere et struktureret gennemløb af kundens ITmiljø  De kan indgå i et samarbejde med en partner med supplerende kompetencer  Hvad opnår kunderne ?  IT-forretningsanalysen vil illustrere nogle indsatsområder  Kunderne får også belyst de områder hvor de er gode  De kan bruge analysen internt i virksomheden (direktion / bestyrelsen)

12 Kampagne - & marketing elementer IT-forretningsanalyse  Excelark med IT-forretningsanalysen (7 analyseområder)  Parathedsskema til vurdering af kundens potentiale  Konklusionsskema til kundens behov og indsatsområder  Vejledning til potentiale og links til MS produkt links Kundens 70% er median

13 Marketingelementer - Partner IT-forretningsanalyse  Excelark med IT-forretningsanalysen  Vejledning med nyttige tips og links  Salgsguide – Small Business Server 2003  Salgsguide – Mobile løsninger Hjemmeside  6 forskellige tema bannere  Tekstforslag til kampagneside  Skabelon til partner pressemeddelelse – lokale medier Pressemeddelelse Tekstforslag

14 Marketingelementer – til partner Kunder  Direct mail brochure ”8 gode grunde til en IT-forretningsanalyse”  Forslag til partner følgebrev Skabelon følgebrev

15 De 8 gode grunde...  Har du direkte adgang til nøgletal?  Er dine salg og kunder centralt styret?  Hvor kommer pengene fra om 6 måneder?  Er alle vigtige data tilgængelige?

16 8 gode grunde...  Er netværksproblemer med i planlægningen?  Hvornår var der sidst virusangreb?  Kan du både være effektiv og på farten?  Hvilken version arbejder du med?

17 Salgsstøttende materiale Yderligere salgsstøttende materialer  Ny Windows Mobile brochure  Outlook bog  Office bog  CRM bog  C5 demo flash cd  Navision demo flash cd

18 Kampagne flow... Udsendelse Forbered udsendelsen ”8 gode grunde...” Eksisterende kunder Nye kunder Følgebrev på eget papir Tilføj ”særligt” tilbud Husk udløbsdato Send 5-10 breve Forberedelse Læs alle kampagne- elementerne grundigt Test IT-forretnings- analysen på jer selv Læg bannere på din hjemmesiden Lav en kampagneside Hvordan gemmes kundedata – CRM? Annoncering Udsend pressemateriale Ophæng reklame i: - Golfklubben - Sportshallen - Handelsforeningen - Brug dit netværk Indryk lokalannonce

19 Kampagne flow... Kundemøde Aftal mødetidspunkt Send mødebekræftelse Afhold kundemøde Udfyld IT-forretnings- analysen med kunden Aftal nyt møde for konklusion gennemgang Konklusion Oplæg til kunden Brug konklusionsskemaet Brug Parathedsoplæget Konklusion gennemgås hos kunden Opfølgning Telefonisk opfølgning Argumenterne fra de ”8 gode grunde...” Brug salgsguiderne Brug Vejledningen

20 Tidsplan November Pressemeddelelse-lokal Lokalannoncering Kundeseminarer den 14. & 15. november Mobile løsninger (Unlimited Mobility-regi) Partner udsender fortsat til sine kunder... December Partner udsender fortsat til sine kunder... Lav jule- & nytårstilbud Oktober Partner tilmelding senest den 9. oktober Udsendelse af kampagne- elementer Medio oktober Partner udsender til sine kunderne Den 23. oktober Microsoft annoncering starter

21 Microsoft markedsføring Websites  Din virksomhed – Microsoft portal for mindre virksomheder  Microsoft.dk – bannerannoncering  Virk.dk – for erhvervsdrivende  Microsoft.dk/Officeonline  Ivækst.dk – for iværksættere Nyhedsbreve  Din virksomhed – kundenyhedsbrev  Partner – kundenyhedsbrev Partnerprofilering  Deltagende partnere profileres på kampagnesiden på ”Din Virksomhed”  Partnernavn, adresse, post/by, telefon og webadresse Online og print annoncering  Fra 23. oktober–30. juni - udvalgt small business medier

22 Tilmelding Forudsætninger for kampagnedeltagelse  Small Business Specialist partner  Gold / Certified partner  Gennemgået ”basis” webcast licenstræning Tilmelding- og bestillingsblanket udfyldes  Senest mandag den 9. oktober 2006  Oplysninger fra tilmeldingsblanket bruges til partnerprofilering til Din Virksomheds-portal  Link til tilmelding – klar den 28. september

23 Spørgsmål ? ? send en mail til eller ring på og få en snak☻ TAK FOR I DAG