MBS Marketing aktiviteter FY07 Partner Forum session Dorrit Overgaard Small Business Marketing Small Business Community Days, september 2006
2 Marketing plan FY07 AktivitetPeriode Gi’ dine kunder en gratis 2-timers IT-forretningsanalyse Økonomi systemer (C5, Navision, Attain, XAL, Navigator, C4) Salgsstyringssystemer (CRM el. CRM- moduler til økonomisystemerne) Office systemer Intranet/vidensdeling Sikkerhed Platform (MS SQL) Licenser MS annoncering: 23. oktober- rest FY07 Partner tilmelding : 9. oktober Partner markedsføringselementer : uge 43 Kampagnestart: 15. oktober – rest FY07 MS CRM Webklar Dialog redskab til CRM partnere til website Tester virksomhedens CRM parathed Aktivitet fortsætter fra foråret Paratheds rapport til prospects/kunder
3 Marketing plan FY07 AktivitetPeriode MS annoncering af C5 partner seminarer Planlæg dine seminarer NU Meld dem ind til MS og deltag i kampagnen Februar, marts, april, maj 2007 Tema seminarer rundt i landet C5 søgeords kampagne Leads generering via Hele FY07
4 Marketing plan FY07 AktivitetPeriode Løn i C5 og XAL Print annoncering i Erhvervs-Bladet. 4 seminarer afholdes af Microsoft Årsafslutning iflg. nye lovkrav. Opdateret vejled- ning i PDF format med evt. rettelser og input fra de afholdte seminarer. Extern instruktør. Uge – link til med lønkampagne side samt caseswww.c5.dk 20. november, i Skive - C5/Xal Løn & 22. november, i Hellerup - C5/XAL Løn & Small Business virksomhed i 3 D En guided rundvisning i en virtual mindre virksomhed: besøg økonomichefen, salgs- chefen og direktøren. Direct mail kort m. nøgle til Partnerne 1. november – resten af året Alle MBS kampagner annonceres Inviter dine kunder ind i SB Huset
5 – SB Huset i 3D
6
7
8 SB Huset
9 Hovedaktivitet for Small Business i FY07 Få en gratis IT-forretningsanalyse af din Microsoft forhandler Licens Økonomisystem Salgsstyringssystemer CRM Salgsstyringssystemer CRM Sikkerhed Vidensdeling/Intranet Platform Office KONKLUSION
10 Kampagnens formål At give MS forhandlerne et dialog redskab til at ‘åbne døren’ til kunderne Aktiviteten skal kunne skabe mersalg, krydssalg af MS produktsuite til mindre virksomheder : Office, SharePoint Portal, Windows Small Business Server, MS CRM og MBS løsninger, etc. At få virksomhedens beslutningstager (=ejer) motiveret for en IT gennemgang af virksomhedens IT miljø (netværk, pc’er, forretningssystemer, osv.) At give kunderne en realistisk vurdering over indsatsområder der skal strammes op for at være up-to-date til nyere teknologi IT-forretningsanalysen rettes primært mod virksomheder med op til computere IT-forretningsanalysen tilbydes alle Small Business Specialist partnere, Gold & Certified partnere
11 Fordele for forhandlerne og kunderne Hvad opnår forhandlerne? Forhandlerne får synliggjort deres kompetence Mulighed for mersalg af ydelser, løsninger, licenser, m.m. Redskabet giver forhandlere et struktureret gennemløb af kundens ITmiljø De kan indgå i et samarbejde med en partner med supplerende kompetencer Hvad opnår kunderne ? IT-forretningsanalysen vil illustrere nogle indsatsområder Kunderne får også belyst de områder hvor de er gode De kan bruge analysen internt i virksomheden (direktion / bestyrelsen)
12 Kampagne - & marketing elementer IT-forretningsanalyse Excelark med IT-forretningsanalysen (7 analyseområder) Parathedsskema til vurdering af kundens potentiale Konklusionsskema til kundens behov og indsatsområder Vejledning til potentiale og links til MS produkt links Kundens 70% er median
13 Marketingelementer - Partner IT-forretningsanalyse Excelark med IT-forretningsanalysen Vejledning med nyttige tips og links Salgsguide – Small Business Server 2003 Salgsguide – Mobile løsninger Hjemmeside 6 forskellige tema bannere Tekstforslag til kampagneside Skabelon til partner pressemeddelelse – lokale medier Pressemeddelelse Tekstforslag
14 Marketingelementer – til partner Kunder Direct mail brochure ”8 gode grunde til en IT-forretningsanalyse” Forslag til partner følgebrev Skabelon følgebrev
15 De 8 gode grunde... Har du direkte adgang til nøgletal? Er dine salg og kunder centralt styret? Hvor kommer pengene fra om 6 måneder? Er alle vigtige data tilgængelige?
16 8 gode grunde... Er netværksproblemer med i planlægningen? Hvornår var der sidst virusangreb? Kan du både være effektiv og på farten? Hvilken version arbejder du med?
17 Salgsstøttende materiale Yderligere salgsstøttende materialer Ny Windows Mobile brochure Outlook bog Office bog CRM bog C5 demo flash cd Navision demo flash cd
18 Kampagne flow... Udsendelse Forbered udsendelsen ”8 gode grunde...” Eksisterende kunder Nye kunder Følgebrev på eget papir Tilføj ”særligt” tilbud Husk udløbsdato Send 5-10 breve Forberedelse Læs alle kampagne- elementerne grundigt Test IT-forretnings- analysen på jer selv Læg bannere på din hjemmesiden Lav en kampagneside Hvordan gemmes kundedata – CRM? Annoncering Udsend pressemateriale Ophæng reklame i: - Golfklubben - Sportshallen - Handelsforeningen - Brug dit netværk Indryk lokalannonce
19 Kampagne flow... Kundemøde Aftal mødetidspunkt Send mødebekræftelse Afhold kundemøde Udfyld IT-forretnings- analysen med kunden Aftal nyt møde for konklusion gennemgang Konklusion Oplæg til kunden Brug konklusionsskemaet Brug Parathedsoplæget Konklusion gennemgås hos kunden Opfølgning Telefonisk opfølgning Argumenterne fra de ”8 gode grunde...” Brug salgsguiderne Brug Vejledningen
20 Tidsplan November Pressemeddelelse-lokal Lokalannoncering Kundeseminarer den 14. & 15. november Mobile løsninger (Unlimited Mobility-regi) Partner udsender fortsat til sine kunder... December Partner udsender fortsat til sine kunder... Lav jule- & nytårstilbud Oktober Partner tilmelding senest den 9. oktober Udsendelse af kampagne- elementer Medio oktober Partner udsender til sine kunderne Den 23. oktober Microsoft annoncering starter
21 Microsoft markedsføring Websites Din virksomhed – Microsoft portal for mindre virksomheder Microsoft.dk – bannerannoncering Virk.dk – for erhvervsdrivende Microsoft.dk/Officeonline Ivækst.dk – for iværksættere Nyhedsbreve Din virksomhed – kundenyhedsbrev Partner – kundenyhedsbrev Partnerprofilering Deltagende partnere profileres på kampagnesiden på ”Din Virksomhed” Partnernavn, adresse, post/by, telefon og webadresse Online og print annoncering Fra 23. oktober–30. juni - udvalgt small business medier
22 Tilmelding Forudsætninger for kampagnedeltagelse Small Business Specialist partner Gold / Certified partner Gennemgået ”basis” webcast licenstræning Tilmelding- og bestillingsblanket udfyldes Senest mandag den 9. oktober 2006 Oplysninger fra tilmeldingsblanket bruges til partnerprofilering til Din Virksomheds-portal Link til tilmelding – klar den 28. september
23 Spørgsmål ? ? send en mail til eller ring på og få en snak☻ TAK FOR I DAG