Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Dorrit Overgaard - Gitte Casparij - Torben Marcussen

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Dorrit Overgaard - Gitte Casparij - Torben Marcussen"— Præsentationens transcript:

1 Small Business Server 2003 kampagne “Få et 2-timers gratis serviceeftersyn”
Dorrit Overgaard - Gitte Casparij - Torben Marcussen 16. december 2005, Microsoft Hellerup

2 Agenda : Kampagneopstarts møde 16. december
Kampagne introduktion Få et 2-timers gratis serviceeftersyn af din virksomheds IT Baggrund og formål Erfaringer fra tidligere eftersynskampagne Hvad skal du gøre Gennemgang af kampagnens elementer Vejledning i anvendelse Tilmelding og praktiske spørgsmål Pause Service eftersynet Hvordan anvender I alle tjek skemaerne Få det maksimale ud af kundebesøget Tips og tricks Spørgsmål Afslutning

3 Kampagnens formål Mange små og mindre virksomheder har en potentiel sikkerhedsrisiko ved manglende opdateringer, firewalls og antivirus samt med ældre servere og andre programmer. Formålet med ”Få et gratis serviceeftersyn” er, at få virksomhedens beslutningstager motiveret for et sundheds-tjek af deres IT-installationer, netværk, mm. Kampagnen har et sikkerheds- og effektivitets budskab; - sparer kunden for ærgrelser, tid og penge

4 Kampagne beskrivelse Kampagnen tilbyder mindre virksomheder et ”gratis” serviceeftersyn af ca. 2 timers varighed Serviceeftersynet gennemføres af en Small Business Specialist Partner eller en Certified Partner, som har opfyldt deltagekravet. Ved at anvende de til kampagnen udviklede tjek-skemaer og behovsanalyse skema og de dertil hørende vejledninger, skal it-forhandleren vurdere virksomhedens IT, aflevere en eftersynsrapport og rådgive virksomheden om evt. forbedringer og andre foranstaltninger, der bør foretages i virksomhedens it-miljø.

5 Målgrupper og lærdom fra sidste kampagne
Vi anbefaler, at kampagnen rettes mod virksomheder fra 1-25 computere Sæt fokus på sikkerhed og motiver virksomheden til at være opmærksom og blive bevidst om vigtigheden af at være opdateret til et sikkert it-miljø Mange virksomhedsejere i målgruppen har reelt ikke en tilstrækkelig viden om serverens og netværkets sundhedstilstand, og hvilken funktion den har Produktmål: at få opgraderet gamle servere eller andet software til en ny og mere sikker version Hvad lærte vi fra sidste gang? Budskabet rammer Attraktive tilbud (værdi ansæt) rammer bedst Deltagende partnere har haft 40% vækst i forretningen Inddel kampagnen i tids faser – når der er ledig kapacitet Opfølgning er et ”must” for at din kampagne bliver en succes

6 Sådan vil vi markedsføre kampagnen
Microsoft’s kundeportal (SB) : Online banner – forsiden Bestil et gratis serviceeftersyn hos en MS forhandler Geografisk forhandler listning pr. postnr. Link til jeres eget site Månedlige nyhedsbrev (ca. 800 abonnenter) : Microsofts tema - IT sponsor sider Online banner på forsiden Link til MS kampagneside – jvf. ovenstående Virk’s nyhedsbreve

7 SB Customer Portal: www.microsoft.dk/dinvirksomhed
Forhandler henvisning til gratis servicetjek Fordele ved tilbudet Hvad er et servicetjek?

8 Markedsføring på virk.dk portalen
Forhandler henvisning til servicetjek Spejling af indhold fra SB portal Tilbud og kampagner Mulighed for markedsføring til mindre virksomheder som anvender virk.dk

9 Kampagne - overblik Kampagneelementer Forberedelse Marketing Kundemøde
Gode tilbud

10 Forberedelsen Læs nedenstående dokumenter grundigt
Anbefaling til mødeforløb hos kunden Sundhedscheck vejledning Excel-skema til Sundhedscheck Vejledning til Behovsanalyse for løsninger Skema til udfyldelse af ”Behovsanalyse for løsninger” Quick ”Salgsguide for Microsoft Small Business Server 2003” Salgsbudskaber og salgsmanuskript (10 købs årsager) for Microsoft Small Business Server 2003: Forretningsdokument: Forhandler fordele – når du sælger en Small Business Server 2003

11 Marketing fasen Forhandler kampagneelementer
Banner annoncer til forhandlers egen hjemmeside Kunde brochure ”11 gode grunde til at få serviceeftersyn” Annonce skabeloner til markedsføring i lokale medier Skabelon til pressemeddelelse – til påvirkning af lokale medier

12 Sådan kommer du i gang... Step 1: Kampagne på hjemmeside
Online banner ud på din hjemmeside Udform dit tilbud ”få et gratis 2- timers eftersyn..” sæt evt. en værdi på dit serviceeftersyns tilbud 5 liniers tekst på hvad kunden får Klip og klister fra kampagneelementerne Step 2: Påvirk dit lokalområdet Indryk evt. lokalannonce Udsend evt. pressemateriale Brug PR skabelonen

13 Sådan kommer du i gang... Step 3: Udsendelse af kampagnebrochure
Forbered udsendelse af brochuren: ”Du ser 11 gode grunde til at få et gratis 2-timers serviceeftersyn” Fastlæg din målgruppe Begynd med dine eksisterende kunder Nye kunde emner Følgebrev der skal ledsage brochuren Brug evt. forslag til brevskabelon Du kan tilføje din egen tekst (eks. har du et særligt tilbud ....) Flet med adresser og print på dit eget brevpapir Husk at sætte en udløbsdato for dit tilbud Anbefaling! Send max breve ud ad gangen – så har du bedre mulighed for at følge op på hver enkel udsendelse

14 Sådan gør du... Step 4: Telefonisk opfølgning
Følg op på din udsendelse pr. telefon Brug de 11 gode grunde argumenter eller Brug ”SBS salgsmanuskriptet” til at identificere din kunde/dit emne og hans it problemer Du kan evt. bruge sidste side: ”fordele – spørgsmål og svar”

15 Sådan gør du... Step 5: Afholdelse af møde
Aftal mødetidspunkt med kunden Send en mødebekræftelse på dato og tidspunkt

16 Husk at efterlade dit visitkort
Sådan gør du... Step 6: Afholdelse af serviceeftersyn hos kunden Læs Sundhedscheck vejledning og gå Exel checkskemaet grundigt igennem Husk at efterlade dit visitkort

17 Sådan gør du... Step 7: Eftersynsrapport med forbedringsoplæg til kunden Brug evt. behovsanalyse skemaet Evt. sidste side i Excel sundhedscheck skemaet Til oplæg til forbedringer

18 Gode tilbud Actebis Aktuelt tilbud
Kommen kampagnetilbud – januar 2006 – i støbeskeen

19 Tilmelding til kampagnen
Tidsplan Kampagne opstartsmøde 16. december 2005 Beståelse af e-learning sikkerhedstesten Tilmelding og bestilling kampagnematerialer – 5. januar Udsendelse af kampagne- materiale til partnere – uge 2

20 Betingelser for kampagne deltagelse
Hvem kan deltage Certified Partner Small Business Specialist Small Business Specialist under uddannelse Betingelse for deltagelse Beståelse af testen ’Sikkerhedstræning e-learning’ Bemærk ”Certified Partner med Security Solutions kompetencen” behøver ikke at tage Sikkerhedstræningen

21 Tilmelding- og bestillingsblanket
Tilmelding- og bestillingsblanket udfyldes Senest den 2. januar 2006 Link til blanket kvittering fremsendes til Partner på det registrerede i ”Tilmelding- og bestillingsblanketten” Bemærk Endelige bekræftelse fremsendes, når Sikkerhedstesten er bestået og det bestilte kampagnemateriale fremsendes

22 Spørgsmål


Download ppt "Dorrit Overgaard - Gitte Casparij - Torben Marcussen"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google